• Leone i Västerås

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Var hemma hos en bekant häromdagen, och när vi var färdiga så plockade jag in i koppar och sånt i diskmaskinen samtidigt som hon var in på toa och bytte blöja på sin minsting.
    Jag skulle just sätta på maskinen när hon kom tillbaka och hade med sig toaborsten i handen.
    Jag blev ganska paff när hon öppnade luckan igen och stoppade in toaborsten i maskinen.
    Antar att jag såg ut som ett frågetecken, men hon ifrågasatte hur vi brukade hålla vår borste ren annars, om vi inte tvättade av den ordentligt?
    Vi brukar faktiskt köpa ny titt som tätt, och eftersom en ny kostar typ 9:- på Ikea så känns det inte som en större förlust att slänga den gamla.

Vad säger ni, är det bara jag som tyckte det var skitäckligt att köra borsten i maskinen med disk, eller är det ett smart drag?

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?
  • Morrdraken

Emsters mamma skrev 2009-12-10 14:48:16 följande:

Äckligt, chockerande äckligt, obegripligt äckligt! Om jag vore ts skulle jag ta med egen kaffekopp och egen kaffetermos nästa gång jag hälsade på den bekanten! Blä!
    Och plast att lägga på bordet - vem vet, disktrasan kanske åker diskmaskin med polaren toaborsten?

*mår illa igen*
  • LAV0LINA
    SigridA skrev 2009-12-10 14:32:54 följande:
    Haha jag fattar verkligen inte, vad kostar en toaborste? 20 spänn?
    20?!
    Jäklar vilka dyra borstar! Där jag bor kan man köpa 3 för 10 kr (om man nu näjer sig med limegröna, rosa, vita osv av butgetmodell)
  • Leone i Västerås

Ja, jag är verkligen äcklad av det fortfarande, och funderar på hur många gånger jag har fikat där, i "toaborstedisk-sällskapade" kaffekoppar.
    *kväljer lite*

Och tyvärr så är det faktiskt alldeles sant, och dessutom hävdade min bekant att hon visste om andra som också gör på det viset, vilket ju är ännu äckligare.

Risken finns alltså att man kan råka ut för ännu en sån bekantskap :-/

Iaf så har jag nyss varit på Ikea, och som jag skrev i TS så köper jag alltid deras billiga borstar och byter varje månad typ, och nu köpte jag 10 st jag ska ge till min bekant.

Visst, som nån skrev så är det väl miljövänligt att diska ist för att slänga, men där går min gräns!

• Mei

Leone i Västerås skrev 2009-12-10 16:27:29 följande:

Ja, jag är verkligen äcklad av det fortfarande, och funderar på hur många gånger jag har fikat där, i "toaborstedisk-sällskapade" kaffekoppar.*kväljer lite*Och tyvärr så är det faktiskt alldeles sant, och dessutom hävdade min bekant att hon visste om andra som också gör på det viset, vilket ju är ännu äckligare. Risken finns alltså att man kan råka ut för ännu en sån bekantskap :-/Iaf så har jag nyss varit på Ikea, och som jag skrev i TS så köper jag alltid deras billiga borstar och byter varje månad typ, och nu köpte jag 10 st jag ska ge till min bekant. Visst, som nån skrev så är det väl miljövänligt att diska ist för att slänga, men där går min gräns!
    Om det var mig du tänkte på så var det med glimten i ögat! Jag tycker det är så vidrigt så jag vet inte vad. Och nu skriver du att hon sa att hon vet att hon inte är ensam! Och jag som bor i närheten. Jag tror jag dör. Fan nu fick jag rysningar igen. Det hade just lagt sig. Jag tror jag måste deleta tråden.
  • Duärdum

Myyyysigt *urk*

Undrar vad dessa människor tänker när dom gör så. Att bajset ska förenas med tallriken den en gång var på?

Man kan ju hoppas att man inte har fikat hos en människa som gjort så.

• Leone i Västerås
    Mei skrev 2009-12-10 16:37:01 följande:
    Leone i Västerås skrev 2009-12-10 16:27:29 följande: Om det var mig du tänkte på så var det med glimten i ögat! Jag tycker det är så vidrigt så jag vet inte vad. Och nu skriver du att hon sa att hon vet att hon inte är ensam! Och jag som bor i närheten. Jag tror jag dör. Fan nu fick jag rysningar igen. Det hade just lagt sig. Jag tror jag måste deleta tråden.
    Nej nej, jag syftade inte på ditt inlägg utan på de som skrev om miljövänligt i största allmänhet. Ditt inlägg antog jag faktiskt inte var på fullt allvar

Och jo, vad det gäller vidrigheten så håller jag med dig helt och hållet.
  • lillvilda

Nej fy det skulle jag aldrig göra. Jag vet inte vilka tempraturer diskmaskinen kommer upp i men det känns inte som om det skulle räcka för att döda bakterierna. Åså känns det inte mysigt med bara tanken. Nej jag köper nya istället. Vill man vara en större miljövän så finns det säkert andra alternativ för att kunna ha samma borste längre utan att det blir en bakteriehärd. Toaborsten i diskmaskinen var ett stort NO NO för mig.

• Lilla JJ

Åh fy fasen jag tror jag spyr. Jag hade nog inte klarat av att äta hemma hos dem igen.

• lillvilda

haha vad säger man nästa gång man är på besök och dom bjuder på mat -äh nej jag är inte sugen på bajs...ähhh fika menade jag.

• Rigmor Mortis

Leone i Västerås skrev 2009-12-10 16:27:29 följande:

och dessutom hävdade min bekant att hon visste om andra som också gör på det viset, vilket ju är ännu äckligare.
    Jag tror hon har missuppfattat vilka borstar de kör i diskmaskinen - diskborsten är det många som fräschar upp på det viset. Toaborsten är fan bara sjukt.
Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?