• Leone i Västerås

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Var hemma hos en bekant häromdagen, och när vi var färdiga så plockade jag in i koppar och sånt i diskmaskinen samtidigt som hon var in på toa och bytte blöja på sin minsting.
    Jag skulle just sätta på maskinen när hon kom tillbaka och hade med sig toaborsten i handen.
    Jag blev ganska paff när hon öppnade luckan igen och stoppade in toaborsten i maskinen.
    Antar att jag såg ut som ett frågetecken, men hon ifrågasatte hur vi brukade hålla vår borste ren annars, om vi inte tvättade av den ordentligt?
    Vi brukar faktiskt köpa ny titt som tätt, och eftersom en ny kostar typ 9:- på Ikea så känns det inte som en större förlust att slänga den gamla.

Vad säger ni, är det bara jag som tyckte det var skitäckligt att köra borsten i maskinen med disk, eller är det ett smart drag?

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?
  • Javah
    Sencha skrev 2009-12-10 13:48:54 följande:
    Termobakterier? Termofila bakterier? *försöker minnas och gissar*
    Termofila mikroorganismer gillar ju värme men det var något mer specifikt jag var ute efter...hmmm... mamma tjatade jämt om det när jag var liten och drack varmvatten i duschen, jag borde verkligen minnas
  • Dejsi

Jaa, förr spottade man i glaset/koppen och torkade med handduk efter innan gästerna kom. Ingen hade ju någon aaaniiing....

• ninnione

fy vad äckligt. behöver toaborsten fräschas upp köper jag en ny. o om jag skulle få sån dålig ekonomi att jag inte klarar den lilla summan de kostar så skulle jag hellre koka den på spisen. men också det skulle kännas vedervärdigt äckligt.

• ToKar

haha, fy vad äckligt, jag saknar ord. Vet inte om jag ska skratta eller gråta

• LillaVild

Nämen fy f-n vad äckligt!!
    Sitter och äter frukost framför datorn och höll nästan på att kräkas...
    Blä!

• CoolJen

Vi köper nya.
    Aldrig att toaborsten ensa lämnar badrummet.
    USCH.
    Diskmaskinen diskar väl bara i 50-60 grader också, där dör inte bakterierna...snarare frodas mera.

Om jag var TS skulle jag aldrig äta/dricka nåt mer där

• Gul13
    LyckligtSlut skrev 2009-12-10 13:48:32 följande:
    Tror absolut inte att det är hälsovådligt. Men ÄCKLIGT är det.
    Tror knappast du vill ha de bakterier som finns i avföringen i din mat. Så ja: Synnerligen hälsovådligt. Inte dödligt men var så säker på att du kna bli rejält sjuk.
    Fråga maken vad han sa när han hörde om kollegan på jobb? Japp han är utbildad inom hygien och livsmedel.
  • Mei
    Gul13 skrev 2009-12-10 13:45:54 följande:
    Inte bara äckligt utan direkt olämpligt och hälsovådligt skulle jag säga. Ni kan tro det blev rabalder här på jobb när en anställd körde borsten i en tom maskin och så körde hon en tom till efter den. Men det blev ramaskri ändå. Med ALL rätt.
    Det kan tusan inte vara sant! Finns det en till? Eller är det samma person?
  • Gul13
    Mei skrev 2009-12-10 14:12:02 följande:
    Det kan tusan inte vara sant! Finns det en till? Eller är det samma person?
    Haha ja man blir verkligen rädd över folks dårskap.
Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?