Caeruleus skrev 2010-01-08 20:03:06 följande:
Hejsan, Jag är helt totalt ny på tygblöjefronten. Har idag en 2 åring som vi har vanliga blöjor på men vi väntar ny syskon i april. Till min mans stora förskräckelse har jag börjat att fundera kring det här med tygblöjor till lillebror. Det finns ju verkligen en uppsjö av varianter och det är svårt att veta vilka man skall testa först. Vad skulle ni rekomendera mig för typ av tygblöja och vilket fabrikat? Jag har förstått att ett flertal här gillar vikisar. Trodde att den typen var mest arbete med men idag pratade jag med en manlig kollega som tyckte de var långt bättre än tex Imse vimses formsydde. Dom tyckte han nämligen gled iväg innan han fick på byxorna. Vikisarna däremot fäste han med ett spänne. Själv "oroar" jag mig mest för läckor. Vilken blöjtyp är bäst ur läcksynpunkt? Och hur ofta byter ni?
Våra formsydda i bambu med stickad ullbyxa läcker aldrig med undantag för om jag missat att byta så att blöjan är helt genomkissad och inte kan ta mer vätska. Men det är ju mitt fel och inte blöjans
Annars har vi pockets eller allt i ett blöjor på dagtid och de funkar strålande. Även formsydda ska gå att fästa med snappis (en typ av spänne) iaf de i frotté har jag för mig... Jag gillade inte IV formsydda så bra dock då de var för dålig uppsugning för vår dotter...