• LuPeRo

Pergopinglorna Del 20

Nu har vi nått del 20 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤:: ::....::::¤::::....::::¤::::....

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m48575336.html

....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤:: ::....::::¤::::....::::¤::::....

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m49047874.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m47792482.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-03 10:14
    Ny List-tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51141086.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-03 10:17
    Ny "Pergopinglor med barn"

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m49803237-17.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 08:55
    Ny plustråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51300993.html

• Svar på tråden Pergopinglorna Del 20
  • Cecan
    ljusgläntan3030 skrev 2010-02-27 10:43:25 följande:
    men du tog väl äl-test? fick du inget utslag?
    min bm tyckte att använda äl-test var som att slänga pengar i sjön. Men jag hade hemma så jag testade och teststrecket var starkare än kontroll strecket en dag och dagen efter var det ingenting. Efter det fick jag mens efter 18 dagar så vet inte om dom stämde. Kanske jag har väldigt lång lutefas?
  • denimbee

fick lite utslag på äl stickan, så något är på g...testar imorgon och ser om det har blivit starkare....

• emsan83

Yeees!
    Hade positivt äl utslag på stickan å den digitala idag :)
    Så man ska inte ge upp hoppet ni som får sen äl.
    Själv trodde ja det var lönlöst o var nästan på väg att ge upp.
    Är idag på 18e dagen så tjejer ge inte upp!
    All lycka nu håller vi tummarna på att det sätter sig, å sätter sig rätt denna gången :D
    Kraaaaam

• Jullesmamma
    emsan83 skrev 2010-02-28 11:05:39 följande:
    Yeees!Hade positivt äl utslag på stickan å den digitala idag :) Så man ska inte ge upp hoppet ni som får sen äl.Själv trodde ja det var lönlöst o var nästan på väg att ge upp.Är idag på 18e dagen så tjejer ge inte upp!All lycka nu håller vi tummarna på att det sätter sig, å sätter sig rätt denna gången :DKraaaaam
    Kul att höra!
    Lycka till nu då!!!
  • ljusgläntan3030
    emsan83 skrev 2010-02-28 11:05:39 följande:
    Yeees!Hade positivt äl utslag på stickan å den digitala idag :) Så man ska inte ge upp hoppet ni som får sen äl.Själv trodde ja det var lönlöst o var nästan på väg att ge upp.Är idag på 18e dagen så tjejer ge inte upp!All lycka nu håller vi tummarna på att det sätter sig, å sätter sig rätt denna gången :DKraaaaam
    Grattis!!

jag är på dag 22 idag har börjat ge upp på utlag... börjar förbereda mig för nästa kur..
  • akita06

En liten fråga...någon som blivit förstoppad av pergon?? Har varit jätte-förstoppad nu runt ägglossning. Magen är som en ballong!
    Har ä.l.-smärtor nu..låter som jag har jätteont men det har jag inte ;) Men visst känns det..lite ilande molande på höger sida. Hade fullt utslag på stickan imorse så idag blir det mys igen.. Orkade tyvärr inte igår-kom hem sent från Göteborg Horse Show, men sexade i både torsdags o fredags...och idag då. Kan ju mysa imorgon oxå..hoppas det räcker. Men..samtidigt så har jag inte så mycket hopp om att det ska funka..har det inte funkat på snart 2 år så varför skulle det funka nu plötsligt...suck!
    Hoppas eran helg varit bra..kramar!

• denimbee
    akita06 skrev 2010-02-28 17:20:13 följande:
    En liten fråga...någon som blivit förstoppad av pergon?? Har varit jätte-förstoppad nu runt ägglossning. Magen är som en ballong! Har ä.l.-smärtor nu..låter som jag har jätteont men det har jag inte ;) Men visst känns det..lite ilande molande på höger sida. Hade fullt utslag på stickan imorse så idag blir det mys igen.. Orkade tyvärr inte igår-kom hem sent från Göteborg Horse Show, men sexade i både torsdags o fredags...och idag då. Kan ju mysa imorgon oxå..hoppas det räcker. Men..samtidigt så har jag inte så mycket hopp om att det ska funka..har det inte funkat på snart 2 år så varför skulle det funka nu plötsligt...suck!Hoppas eran helg varit bra..kramar!
    för mig har det varit precis tvärtom med magen...min mage är snarare överaktiv...inte negativt då utan snarare att jag har lätt för att gå på toa än att vara förstoppad...

har också äl värk...men jag tror inte att jag har äl förrens ca tisdag...har lite utslag på stickorna fortfarande så något är på g--och så har jag börjat få flytningar....brukar vara ett gott tecken...

här har helgen varit tuff...vi har tjaffsat en hel del tyvärr ...det hela eskalerade igår,  på mannens födelsedag ....men nu är vi sams...och har faktiskt även fått till lite mys..och det är ju som de säger att make up sex är fantastiskt.... urs...nu låter det ju som att det var något posivit att bråka...men antar att vi vet vad jag menar...  kram
  • Aimie
    denimbee skrev 2010-02-28 18:53:16 följande:
    för mig har det varit precis tvärtom med magen...min mage är snarare överaktiv...inte negativt då utan snarare att jag har lätt för att gå på toa än att vara förstoppad...har också äl värk...men jag tror inte att jag har äl förrens ca tisdag...har lite utslag på stickorna fortfarande så något är på g--och så har jag börjat få flytningar....brukar vara ett gott tecken... här har helgen varit tuff...vi har tjaffsat en hel del tyvärr ...det hela eskalerade igår,  på mannens födelsedag ....men nu är vi sams...och har faktiskt även fått till lite mys..och det är ju som de säger att make up sex är fantastiskt.... urs...nu låter det ju som att det var något posivit att bråka...men antar att vi vet vad jag menar...  kram
    Ja det gällande äl lät ju trevligt å make up sex hihihi men inte att tjafsa fy va trist det är...oftast handlar det ju om såna ovissentliga å dumma saker...men skönt å höra att ni är sams nu! Hoppas att ni får till det nu på tisdag!!!
    ~2010 SKA bli vårt år~
  • denimbee
    Fialotta82 skrev 2010-02-28 18:58:21 följande:
    Ja det gällande äl lät ju trevligt å make up sex hihihi men inte att tjafsa fy va trist det är...oftast handlar det ju om såna ovissentliga å dumma saker...men skönt å höra att ni är sams nu! Hoppas att ni får till det nu på tisdag!!!
    ja fy för att bråka..men men det är väl så..vi har ju varit tillsammans länge, men inte bott i hop så länge....så vi båda är lite ego tror jag efersom vi har vana att bara ses men inte bo ihop..eller ja,,, vi ahr bott i ihop i lite mer än ett år..men vi har bott ensama i drygt 4,5 år..och det är ju en hel del anpassning när man lever med någon..men som sagt det är helt klart värt det!!!

tror på äl på ca tisdag eftersom utslaget på stickan är alldelses för svagt för att äl skall infinna sig imorgon eller idag...mitt ägg var ju 16mm i torsd..och det växer 0,2 per dag..och han sa att vid ca 25 mm så kan det släppa....kan nog variera,,, tror dock inte att jag  kan ha missat den..
  • daKi
    akita06 skrev 2010-02-28 17:20:13 följande:
    En liten fråga...någon som blivit förstoppad av pergon?? Har varit jätte-förstoppad nu runt ägglossning. Magen är som en ballong! Har ä.l.-smärtor nu..låter som jag har jätteont men det har jag inte ;) Men visst känns det..lite ilande molande på höger sida. Hade fullt utslag på stickan imorse så idag blir det mys igen.. Orkade tyvärr inte igår-kom hem sent från Göteborg Horse Show, men sexade i både torsdags o fredags...och idag då. Kan ju mysa imorgon oxå..hoppas det räcker. Men..samtidigt så har jag inte så mycket hopp om att det ska funka..har det inte funkat på snart 2 år så varför skulle det funka nu plötsligt...suck! Hoppas eran helg varit bra..kramar!
    Jag blev det. Gjorde ont så in i helvete. Sen släppte de, men kom tillbaka några dagar senare.
Svar på tråden Pergopinglorna Del 20