• LuPeRo

Pergopinglorna Del 20

Nu har vi nått del 20 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤:: ::....::::¤::::....::::¤::::....

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m48575336.html

....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤:: ::....::::¤::::....::::¤::::....

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m49047874.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m47792482.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-03 10:14
    Ny List-tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51141086.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-03 10:17
    Ny "Pergopinglor med barn"

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m49803237-17.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 08:55
    Ny plustråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51300993.html

• Svar på tråden Pergopinglorna Del 20
  • Cecan

jag har avslutat en enkelkur men fick ju varken komma på vul eller ta blodprov så jag vet inte om den funkande...jobbigt att inte veta, så jag förstår dig! Har precis avslutat min första dubbelkur och ska få komma på vul på måndag hoppas hon kan se nån äggblåsa som växer. Konstigt att du inte får komma på vul nu när du ska äta dubbel? Oj tänk om det skulle bli flerbörd!?!

Vi har bara berättat för min närmaste vännina vad vi håller på med, jobbigt när man inte har någon att prata med, men samtidigt vill man inte att för många ska veta så det blir funderingar från alla håll om hur det går.

• Treasures

Fridelina - Är en fd pergopingla och jag fick inte heller göra några VUL för att kontrollera äggblåsorna. Lämnade dock blodprov varje gång för att se om ÄL varit. Åt trippeldos innan jag började få ÄL. Enligt de som skötte vår behnadling var risken för flerbörd så pass liten. Nekades även tidigt VUL då jag blivit gravid och var orolig just för att det kunde vara flera, eller att det inte var nån levande bebis alls. Gick dock och gjorde ett privat för 500:- i v 7 som  bara visade ett foster som mådde bra.

• ljusgläntan3030

Nu vet jag att jag inte fick någon äl av enkelkur.. ska börja med dubbel nu... !!

• Jullesmamma

Skriver inte jätteofta men är inne och läser varje dag, jag blir ledsen när jag läser om er, både ni som försökt längre och kortare tid...
    Har ju en son men vet ju betydelsen av att ha syskon (även om de är äldre) mina är/var 18 och 16 år äldre och 16 månader yngre...
    Vi trodde bara vi skulle "skaffa" ett barn pga vissa omständligheter men när vi bestämde oss för att sonen kanske skulle ha ett syskon för 2 1/2 år sen hade jag aldrig anat detta ...
    Just idag är jag visst ledsen för allt...
    Bim -4 idag! (7 pergokurer varav 3 med pregnyl)
    Vet inte vad som felar men nästa steg är hormoner...
    Kram alla!

• Jullesmamma
    Jullesmamma skrev 2010-03-04 23:03:15 följande:
    Skriver inte jätteofta men är inne och läser varje dag, jag blir ledsen när jag läser om er, både ni som försökt längre och kortare tid...Har ju en son men vet ju betydelsen av att ha syskon (även om de är äldre) mina är/var 18 och 16 år äldre och 16 månader yngre...Vi trodde bara vi skulle "skaffa" ett barn pga vissa omständligheter men när vi bestämde oss för att sonen kanske skulle ha ett syskon för 2 1/2 år sen hade jag aldrig anat detta ...Just idag är jag visst ledsen för allt...Bim -4 idag! (7 pergokurer varav 3 med pregnyl) Vet inte vad som felar men nästa steg är hormoner...Kram alla!
    5 med pregnyl (spelar kanske inte så stor roll för den som läser)
  • akita06
    Jullesmamma skrev 2010-03-04 23:03:15 följande:
    Skriver inte jätteofta men är inne och läser varje dag, jag blir ledsen när jag läser om er, både ni som försökt längre och kortare tid...Har ju en son men vet ju betydelsen av att ha syskon (även om de är äldre) mina är/var 18 och 16 år äldre och 16 månader yngre...Vi trodde bara vi skulle "skaffa" ett barn pga vissa omständligheter men när vi bestämde oss för att sonen kanske skulle ha ett syskon för 2 1/2 år sen hade jag aldrig anat detta ...Just idag är jag visst ledsen för allt...Bim -4 idag! (7 pergokurer varav 3 med pregnyl) Vet inte vad som felar men nästa steg är hormoner...Kram alla!
    förstår vad du menar... Har inga tidigare barn men hade ju aldrig anat att det skulle vara så svårt. Väntade lite med att försöka för jag ville ha allting klart innan barnen kom. Stadig ekonomi, jobb, hus, bröllop m.m.
    Ville ha 3,4 barn men har ju jobbat 2 år på att få till 1 så jag blir glad om vi kan få just 1 barn eller 2, för som du säger..syskon är värdefulla!!
  • daKi

Hej tjejer. Tråkigt att höra att vissa fått mens, alltid lika trist.

Här är läget de samma som innan. Förutom att pojkvännen upptäckt mina nya större bröst och vill vara framme och känna. Kan inte längre hålla räkningen på hur månfa fingersnärtar han fått. Haha.
    Hoppas på att mensen fortsätter att lysa med sin frånvaro.

Kram och

• daKi

trevlig helg skulle de stå. Var för snabb på tagenterna.

• emsan83
    daKi skrev 2010-03-05 17:41:44 följande:
    trevlig helg skulle de stå. Var för snabb på tagenterna.
    När skulle din mens ha kommit??
    Inget grav test??
    Kram
  • daKi

emmiz833: Jag skulle haft den för tre dagar sedan enligt bm. Men jag håller inte riktigt med henne i hennes beräkningar så jag tror att jag ska ha den på söndag. Svårt att veta för jag kom aldrig in i en pergotime cykel utan behöll typ min egna å den är 40-42 dagar. Så jag försöker räkna på något mitt emellan.

Jag ska göra graviditetstest på måndag tänkte jag om mensen inte kommit.
    Har haft molvärk till och från hela dagen, känns som om den är påväg.

Svar på tråden Pergopinglorna Del 20