• LuPeRo

Pergopinglorna Del 20

Nu har vi nått del 20 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤:: ::....::::¤::::....::::¤::::....

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m48575336.html

....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤:: ::....::::¤::::....::::¤::::....

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m49047874.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m47792482.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-03 10:14
    Ny List-tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51141086.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-03 10:17
    Ny "Pergopinglor med barn"

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m49803237-17.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 08:55
    Ny plustråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51300993.html

• Svar på tråden Pergopinglorna Del 20
  • akita06
    daKi skrev 2010-03-06 00:35:04 följande:
    emmiz833: Jag skulle haft den för tre dagar sedan enligt bm. Men jag håller inte riktigt med henne i hennes beräkningar så jag tror att jag ska ha den på söndag. Svårt att veta för jag kom aldrig in i en pergotime cykel utan behöll typ min egna å den är 40-42 dagar. Så jag försöker räkna på något mitt emellan. Jag ska göra graviditetstest på måndag tänkte jag om mensen inte kommit. Har haft molvärk till och från hela dagen, känns som om den är påväg.
    härligt..för om du e gravid så betyder det att vi hoppar ett steg närnre i kön till Ivf!!! {#lang_emotions_wink} Håller tummarna!
  • daKi
    akita06 skrev 2010-03-06 09:20:56 följande:
    härligt..för om du e gravid så betyder det att vi hoppar ett steg närnre i kön till Ivf!!!  Håller tummarna!
    Haha så kan man ju se det :D Jag hoppas också att jag är det för våran och eran skull !
  • Jullesmamma

Men va i H! NU!?! kom mensen, 1,5 dagar kortare cykel helt plötsligt, den har iofs varierat mellan 27-29 dagar i ca 2 år men de senaste månaderna har den varit 29 så jag trodde den hade "stabiliserat" sig där....
    Förbannade j-a skit!!! Blir så ledsen

• akita06
    Jullesmamma skrev 2010-03-06 19:29:28 följande:
    Men va i H! NU!?! kom mensen, 1,5 dagar kortare cykel helt plötsligt, den har iofs varierat mellan 27-29 dagar i ca 2 år men de senaste månaderna har den varit 29 så jag trodde den hade "stabiliserat" sig där....Förbannade j-a skit!!! Blir så ledsen
    Styrkekramar!!
  • Dina

Skriver inte så ofta men läser så ofta jag kan, kramar till alla..

Själv ska jag ta pergo igen på tis, dubbelkur så skulle jag inte höra av mig till läkaren förrän jag va gravid sa han så ska jag få mera tabletter som ska stärka mina slemhinnor..

Håller tummar o tår för alla!!!

• flybell

Vad tråkigt jullesmamma. Förstår precis hur du känner dig när den jävla mensen kommer.

Har käkat min första pergokur. Fick positiv ägglossningstest på dag 15 som jag alltid brukar få men jisses vad starkt utslag jag fick på stickan och de höll i sig i 3 dagar. Kan inte låta bli att undra hur många ägg de var och om de kanske kanske har tagit sig... Jag har testat något nytt som jag har läste på en tjejs plogg. Nämligen inseminering med instead cups de är typ som menskoppar, man stoppar in den efter samlag eller så fyller man den med spermier och sedan stoppar upp den(instead cups) så rinner inte spermierna ut. De tog sig på första försöket för tjejen. Vi får se om de funkar på mig.

http://www.softcup.com/video.html
    kolla in videon. De är som sagt till för mens men man kan även annvända de för heminseminering.

• Malin F

Hej på er alla.

Håller tummar för er med bim på intågande och beklagar till er som fått mensen...

Själv väntar jag på att mensen ska komma i dagarna så jag får påbörja kur nr 2. Halv dos denna gång och nu hoppas jag på att inte bli överstimulerad igen!

~Cornelia~ängeln Vide~
  • emsan83
    flybell skrev 2010-03-07 10:27:14 följande:
    Vad tråkigt jullesmamma. Förstår precis hur du känner dig när den jävla mensen kommer. Har käkat min första pergokur. Fick positiv ägglossningstest på dag 15 som jag alltid brukar få men jisses vad starkt utslag jag fick på stickan och de höll i sig i 3 dagar. Kan inte låta bli att undra hur många ägg de var och om de kanske kanske har tagit sig... Jag har testat något nytt som jag har läste på en tjejs plogg. Nämligen inseminering med instead cups de är typ som menskoppar, man stoppar in den efter samlag eller så fyller man den med spermier och sedan stoppar upp den(instead cups) så rinner inte spermierna ut. De tog sig på första försöket för tjejen. Vi får se om de funkar på mig.www.softcup.com/video.htmlkolla in videon. De är som sagt till för mens men man kan även annvända de för heminseminering.
    *håller tummarna* lät som ett spännande försök.
    Vart köpte du en sådan?? kram
Svar på tråden Pergopinglorna Del 20