Inlägg från: Me o Mike |Visa alla inlägg
  • Me o Mike

Smaklös inredning?

Jag blev lite inspirerad av en tråd som handlar om smaklösa kläder!!

Så nu undrar jag här om ni kan komma med exempel på riktigt smaklös inredning?? Vad är det värsta ni vet som man kan ha i hemmet???

Allt från tavlor till sänggavlar!

• Svar på tråden Smaklös inredning?
  • Me o Mike

Ja furu går inte..

En grej jag inte förstår är när folk har 100 olika sorters träslag hemma!!
    Typ: ekbord, lönngolv, en liten furuhylla osv i SAMMA rum!

• Me o Mike

Då ska du gå hem och kolla hos min svärmor!!

Freddan skrev 2009-12-16 11:46:24 följande:
    Mer generellt är väl hem där man hittar 1000 och åter 1000 pryttlar och liknande skit på varenda plan yta som finns. Typisk kvinnogrej har jag fått för mig.
  • Me o Mike
    Mariohn skrev 2009-12-16 11:49:02 följande:
    I den lägenheten som ska hyras ut nu ligger en plastmatta i hallen som ska föreställa marmor! Det är VIDRIGT!! Jag vill bara pinka på den och spy.
  • Me o Mike

Hon har små små änglar och tavlor ÖÖÖVERallt och dom har sina egna platser.
    Hon går och fixar med dom hela dagarna.

En dag hade min man och hans syster ändrat om ALLA hennes prydnadssaker och bytt plats på dom!!

Tror hon fick en hjärtis när hon kom hem!

Freddan skrev 2009-12-16 11:49:08 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-16 11:47:18 följande:
    Har man ett sånt hem så har man ju för all evighet blockerat möjligheten att någonsin orka flytta.
  • Me o Mike

Vi hade i förra huset en gräslig furutrapp med nån jävla furupelare brevid!!

Snacka om skillnad när vi målade om skiten!

idiblon skrev 2009-12-16 11:50:01 följande:
    Jag tycker inte det är snyggt när folk har en sorts hets att visa att de minsann har det "senaste" av allt. Det blir så desperat.För övrigt är hela vårt hem helt jävla täckt av furupanel invändigt. Vi börjar riva lagret på de första fyra väggarna idag. Äntligen.
  • Me o Mike

Hmm hade inte brytt mig så mycket.. Vi har inte så mycket saker att flytta runt.

Det var mer grejen att hon är sån med sina änglar som gjorde det kul..

Mrs Winter skrev 2009-12-16 11:53:21 följande:

Vad skulle du säga om  någon gick runt i ditt hem,flyttade runt allting och bytte plats när du inte var hemma?
  • Me o Mike

Har du varit hemma hos oss och spionerat?!

Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2009-12-16 11:56:04 följande:
    jag tål inte det där stela, typiska : en soffa med suffläng (gud jag har glömt vad det heter, men en del av soffan står utåt o man kan ha benen där etc. har själv en sån soffa...hehe). Iaf en sån soffa, vita saker, en bautaTV = ni vet sånt som de flesta har. Det är tråkigt o opersonligt o jag suckar högt varje gång jag kliver in i ett sånt hem. Ett riktigt ikea hem med andra ord - eller snarare det ikea var för 10 år sedan o det som kanske mio är nu.Jag klickade lite på mio o hittade det här;www.alcro.se/inredningsstilar.aspx Jag ÄLSKAR den stilen som är längst ner i det vänstra hörnet (klassiska kulörer) men gillar som sagt inte någon av dom 3 högst upp - o SPECIELLT INTE EN BLANDNING AV DEM som man så ofta ser !
  • Me o Mike

Ja det är idiotiskt!!

Min man kom hem med en ny platt-tv igår faktiskt.. Men jag fick honom att INTE köpa en 50 tum då den är så stor!!! Utan det blev en 46 tum ist. Och den ÄR faktiskt jävligt snygg!

Freddan skrev 2009-12-16 12:10:25 följande:
    Något som kanske inte är så smaklöst, utan mer märkligt och smått korkat är de här enorma platt-tvapparaterna. Att slänga upp en 50-60 tum stor tv på väggen är verkligen att bjuda in till sämre tv-bild eftersom de flesta som äger en så stor skärm ändå sitter max tre meter ifrån den. Dessutom är den rätt ful som inredningsdetalj. Känns lite nyrikt på ngt sätt.
  • Me o Mike

Jag ÄLSKAR vita hem... Då har man mycket större valmöjligheter att inreda med en massa andra roliga saker!

Svar på tråden Smaklös inredning?