Inlägg från: Me o Mike |Visa alla inlägg
  • Me o Mike

Men GUUUUUD, hahaha..

Tullemi skrev 2009-12-16 22:10:40 följande:
    Mumms, och här kommer en variant som ser ut som mjukglass/maräng. Scrolla ner till "vanity"- modellen:www.romamobler.se/sovrum.html
  • Me o Mike

Vi har köpt en STOR golvfläkt som vi tar fram på sommaren!

incahe skrev 2009-12-17 00:05:00 följande:
    Härlig tråd. Jag tycker att panelgardiner är så fula. Det ser ut som att det sitter 2 st tapetvåder upphängda, ibland bli någon "wild and crazy" och dubblerar tapet förlåt gardinerna.En massa prydnadssaker tycker jag verkar besvärligt, framförallt att hålla rena. Smaklöst är det också enligt min mening, jajamensan.Dörrvalv - Fult.Takfläkt - Fult. Men här kommer en liten bekännelse. Jag har en takfläkt i sovrummet. Jag tycker själv att den är ful och låter illa, men den är obetalbar på somrarna när solen legat på i sovrummet hela dagen och kvällen.Vindfångare - Sådana kan jag bli psykiskt instabil av. Vem står ut med det där plingandet, eller kluckandet beroende på modell?
  • Me o Mike

Vad är dessa kuber ni skriver om??

• Me o Mike

Jag gillade också det där! Jag hade lätt kunnat välja det oranga!!

Koloraturell skrev 2009-12-17 10:19:47 följande:
    * stormönstrade möbler i bambu. * "Fejkfuru" typ boklaminat. Sitter och skriver vid vårt databord nu som är av just detta material. Jävla skitgrejer, går sönder och är klent, ful färg och ser så billigt ut. * jag tål inte den typiskt engelska inredningen. Rött tegel, mörka, tunga möbler, öronlappsfåtöljer.... * ovala 50-talsbord i brunt trä. Inte direkt så fula, bara passar inte till något annat..Om man nu inte har ett 50-talshem...* Gardinkappor a la mormors söndagsklänning. * shabby chic-möbler. Vad är grejen med att köpa en vit, stilren stol och sedan sabba den med filar och sandpapper? Ser inte snyggt ut alls, bara konstigt. Som motvilkt, detta är underbart snyggt!!! Är ju minimalist. Kanske inte skulle ha valt orange, men grejen med svart-vit-EN färg är så snygg!www.styleroom.se/album/2716
  • Me o Mike

haha vadå fyrkanter? Typ som en sitt"puff" eller?

Snuttjulla skrev 2009-12-17 11:54:05 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-17 10:40:27 följande:
    är det inte bara "fyrkanter"?
  • Me o Mike

haha vadå?? Hade hon bild på sitt egna hem eller?

Meadow skrev 2009-12-17 13:02:34 följande:
    Cia 40 har tagit bort sina album, så jävla galet övermatchat, röd accent ÖVERALLT, människan hade tom matchande godis!!!! Marianne!!!
  • Me o Mike
    Stackhouse skrev 2009-12-17 15:06:32 följande:
    Okej jag hade förträngt detta men jag tror att detta vinner ALLT!Vi var och tittade på hus för något år sen, det var billigt och låg bra till i staden, fanns bild på utsidan på fastighetsmäklarens hemsida så vi åkte på visning.Huset var FELIX-ketchupflaska rött på utsidan. Jätte konstig röd färg, såg märkligt ut.När man kom in var alla väggarna målade i lite laxrosa/orange tonat vitt. Varför inte ta vitt? Nej nej laxrosatonat vitt det såg äckligt ut. Skåpen i hallen var BOK. Alla rummen i huset hade samma laxfärg och man såg att de slarvmålat. Det fanns ett badrum som var rätt stort, det var inget annat där inne utom en gigantisk möbel som kanske skulle kallats för bubbelbad, det fanns ingen dusch eller handfat eller spegel, bara ett kalt rum med detta jättestora badkar i. Sen kunde man gå vidare till en "bastu-avdelning" som var i brun plastmatta och allt var jättekonstigt placerat...Okej tänkte vi, man kan ju renovera, ingen fara. Målar man om och köper kakel till badrummet så kanske det går att bo här....Gick vidare till köket, köksluckorna var i BOK och köksbänkarna var i BOKLAMINAT med guldlist på. Kaklen var typ i fejkad natursten och så var det en bård med chilifrukter och typ tacomönster på. WHY? De hade kapat upp ett VALV till vardagsrummet mitt i köket, jag förstår inte varför för det var helt malplacerat och helt vansinnigt fult gjort.Såklart list i FURU runt valvet.Sen var det dags för att inspektera toan. Det var ett litet litet rum som had en rätt snygg badrumsmöbel men den var placerad så att, hmmm det var ett otillgängligt hörn på ca 1 kvm och det stod en sån där 70 tals bidémöbel lite snett intryckt bakom möbeln och sen en toastol. varför varför tar man inte bort bidén innan man sätter dit möbeln, jag fattar inte? Det såg så sjukt ut att det går inte att beskriva med ord, tyvärr fotade vi inte men vi pratade om det, ingen kommer att tro oss!Efter att ha smält den vansinniga placeringen av möbeln märker vi att: "kaklet" på väggarna inte är kakel. Det är någon som MÅLAT dit kakel. AI färgerna: terracottarosa och så var det en typ bård med små egyptiska gubbar som gjorde olika saker på varje bild. MÅLAT på väggarna. Hela toan!Behöver jag säga att det INTE blev köp?
  • Me o Mike

Hmm jag behöver lite inredningstips nu faktiskt!!!

I vårat vardagsrum har vi en helt tom hörna.. Vette fan va jag ska göra där....

• Me o Mike

Fast du skriver ju helt galet nu!! Du skriver att dom som har så har ingen egen smak!! Hur kan du säga så?? Det är ju DERAS smak!! Dom gillar den enkla, rena stilen!!

Bonanza skrev 2009-12-18 10:08:19 följande:
    Ett hus som är helt i vitt, med ekgolv. Svart/grå divansoffa med svart/grått soffbord. Ljuslyktor på bordet, någon rolig "accentfärg" (gärna limegrönt), någon matta och så gardiner i accentfärgen. Bara svartvita kort på familjen som konst (i svarta ramar), högblankt kök och svartvittek i hela jävla huset.Gud vad det är smaklöst i ordets rätta betydelse. Då har man verkligen ingen egen smak utan hakar på det som ALLA andra har. Det här är samma människor som på 80-talet hade haft aprikosfärgade väggar, stora skinnsoffor och spegelbord och bardisk. Men nu sitter de och hånar sånt för de "har ju inte så dålig smak". Eh jo.
  • Me o Mike

Ja DÄR fanns det furu!!

Mamma MLi skrev 2009-12-18 11:57:30 följande:

de flesta spyr på furu, om ni vill se hur mitt furhem ser ut har jag en länk till min gamla blogg här.... mammamli.blogspot.com/search bjuder på den, för jag älskar mitt hem..
  • Me o Mike

Huvudsaken är att ni trivs!! Sen kan man skita i vad andra tycker..

Mamma MLi skrev 2009-12-18 12:02:12 följande:

visst gjorde det
  • Me o Mike

Men det är ju likförbannat DERAS smak! Eller hur??

Nä jag håller helt med om det hon skriver, just för att ALLA ska ha det så. Visst kan man gilla den enkla rena stilen, men det måste inte innebära ekgolv, vita väggar, lite grått (helst granit), och en accentfärg (helst limegrönt).
  • Me o Mike

Att DU inte gillar det är en sak, men att säga att dom som har det inte har någon smak är ju fel..

Nä jag håller helt med om det hon skriver, just för att ALLA ska ha det så. Visst kan man gilla den enkla rena stilen, men det måste inte innebära ekgolv, vita väggar, lite grått (helst granit), och en accentfärg (helst limegrönt).
  • Me o Mike

Jag har dock väldigt svårt att tro att någon inreder sitt HEM i något man själv inte gillar utan bara för att "alla andra gör det"..

Nja, jag tror att det handlar mer om osäkerhet. Man är inte säker på sin egna smak och så kör man på det som de flesta andra gillar, 'sejfar' liksom. Sen finns det såklart de som har denna stilen för att det verkligen är deras smak.
  • Me o Mike

haha vadå med största sannoliket inte?!?
    Varför inte??

Pallas skrev 2009-12-18 12:34:29 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-18 12:20:30 följande:
    Med största sannolikhet inte. Det är som att säga att man opererar brösten "för sin egen skull".
  • Me o Mike

Jag kan bara se till mig själv.. Jag ÄLSKAR stilrena hem.. Lite ska det vara. Och vitt.. (helst)
    Har alltid haft denna smak! Så jag blir ju bara glad när det nu verkligen är i modet för då finns det så mycket mer att välja på av det jag gillar.

Bonanza skrev 2009-12-18 13:52:20 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-18 11:47:52 följande:
    Och de bara "råkar" gilla precis det som är populärt och som alla andra har? Att ha precis som alla andra tyder på brist på smak. Då följer man inte sin egen smak utan vad som andra säger är snyggt. Även om man inbillar sig att man själv har det som en personlig smak.Alltså: dessa människor kommer om 5 år ha en helt annan stil hemma. För då har inredningsmodet ändrat sig, och tydligen även deras smak. Så konstigt!
Svar på tråden Smaklös inredning?