Inlägg från: Freddan |Visa alla inlägg
  • Freddan

Smaklös inredning?

Furupanel. Det enda stället jag tänka mig furupanel är i bastun. Ingen annanstans. Välvda dörrposter är lika illa det. Får otäcka vibbar till Falcon Crest när jag ser såna hemma hos folk.

• Freddan

Mer generellt är väl hem där man hittar 1000 och åter 1000 pryttlar och liknande skit på varenda plan yta som finns. Typisk kvinnogrej har jag fått för mig.

• Freddan

Sen har jag aldrig förstått mig på hysterin kring borstad aluminium. Så sinnesjukt opraktiskt i ett kök.

• Freddan

Me o Mike skrev 2009-12-16 11:47:18 följande:

Då ska du gå hem och kolla hos min svärmor!!
    Har man ett sånt hem så har man ju för all evighet blockerat möjligheten att någonsin orka flytta.
  • Freddan

Me o Mike skrev 2009-12-16 11:51:21 följande:

Tror hon fick en hjärtis när hon kom hem!
    Hjärtis?!
  • Freddan

Något som kanske inte är så smaklöst, utan mer märkligt och smått korkat är de här enorma platt-tvapparaterna. Att slänga upp en 50-60 tum stor tv på väggen är verkligen att bjuda in till sämre tv-bild eftersom de flesta som äger en så stor skärm ändå sitter max tre meter ifrån den. Dessutom är den rätt ful som inredningsdetalj. Känns lite nyrikt på ngt sätt.

• Freddan

Me o Mike skrev 2009-12-16 13:02:39 följande:

hehe när jag läser här så tror jag nog att många verkligen skulle ogilla vårat hem. Vi har verkligen så.. Vita väggar. Stor platt-tv. STOOOOOR soffa. Köket är vitt och högblankt. Svart högblankt golv. Svart bänkskiva. Vi har dock vita vitvaror och inte rostfritt!
    Låter som hämtat ur en katalog från Mio anno 2005. Synd på vitvarorna bara. Rostfritt hade givetvis fulländat bilden. ;)
  • Freddan

Överstajlat är givetvis aldrig kul. Har en polare (manlig) som är en yngre version av herr Kirschstiger, fast mer Stockholm så att säga. Mötte honom på Akademibokhandeln en dag där han stod en en en riktigt flådig bok om arkitetktur i handen.

-Jag hade en aning om att han var intresserad av arkitetktur?

- Nä, det är jag inte heller. Den här ska bli vår nya coffeetablebook därhemma.

Då är det för mycket stajling för mig.

• Freddan
    Miss Lau skrev 2009-12-16 13:46:05 följande:
    Kom på en till sak som jag har oerhört svårt för, Shabby chic i alla dess former! Kanske passar det sig i vissa hus men i väldigt många ser det bara malplacerat och fånigt ut.
    Vad är shabby chic?
  • Freddan

Me o Mike skrev 2009-12-16 13:52:32 följande:

Japp vitt är praktiskt! Men när ALLT är vitt, inkl möbler blir det ju jäkligt stelt!! Därför har vi valt helt andra färger i sovrummet.
    Med risk för att låta jävligt gammal nu, men hur funkar ett hem i strikt vitt och barn ihop?
Svar på tråden Smaklös inredning?