Smaklös inredning?
Furupanel. Det enda stället jag tänka mig furupanel är i bastun. Ingen annanstans. Välvda dörrposter är lika illa det. Får otäcka vibbar till Falcon Crest när jag ser såna hemma hos folk.
Furupanel. Det enda stället jag tänka mig furupanel är i bastun. Ingen annanstans. Välvda dörrposter är lika illa det. Får otäcka vibbar till Falcon Crest när jag ser såna hemma hos folk.
Mer generellt är väl hem där man hittar 1000 och åter 1000 pryttlar och liknande skit på varenda plan yta som finns. Typisk kvinnogrej har jag fått för mig.
Sen har jag aldrig förstått mig på hysterin kring borstad aluminium. Så sinnesjukt opraktiskt i ett kök.
Me o Mike skrev 2009-12-16 11:47:18 följande:
Me o Mike skrev 2009-12-16 11:51:21 följande:
Något som kanske inte är så smaklöst, utan mer märkligt och smått korkat är de här enorma platt-tvapparaterna. Att slänga upp en 50-60 tum stor tv på väggen är verkligen att bjuda in till sämre tv-bild eftersom de flesta som äger en så stor skärm ändå sitter max tre meter ifrån den. Dessutom är den rätt ful som inredningsdetalj. Känns lite nyrikt på ngt sätt.
Me o Mike skrev 2009-12-16 13:02:39 följande:
Överstajlat är givetvis aldrig kul. Har en polare (manlig) som är en yngre version av herr Kirschstiger, fast mer Stockholm så att säga. Mötte honom på Akademibokhandeln en dag där han stod en en en riktigt flådig bok om arkitetktur i handen.
-Jag hade en aning om att han var intresserad av arkitetktur?
- Nä, det är jag inte heller. Den här ska bli vår nya coffeetablebook därhemma.
Då är det för mycket stajling för mig.
Me o Mike skrev 2009-12-16 13:52:32 följande: