Inlägg från: Freddan |Visa alla inlägg
  • Freddan

Smaklös inredning?

Miss Lau skrev 2009-12-16 13:54:30 följande:
    Googla så får du se
    Jösses. Shabby chic var absolut inget för mig. Otäckt på ngt sätt.
  • Freddan

Fjällstugeinredning i hem söder om Falun är mindre lyckat.

• Freddan
    idiblon skrev 2009-12-16 14:51:05 följande:
    Folk som är jätterädda för att hanla något på ÖB eller Rusta för att de tror att folk kommer tycka de inte har någon smak är verkligen mest smaklösa. Eller de som väljer "snygg och innovativt" framför funktion. *ryser*
    Men att handla inredning på Ö&B och Rusta tyder väl ändå på rätt dåligt omdöme?
  • Freddan

Även om personlighet är ngt aktningsvärt har jag rätt svårt för inredningar som syftar till att återspegla husägarens intresse och hobbys. Sånt blir oftast rätt tacky.

• Freddan
    idiblon skrev 2009-12-16 15:33:36 följande:
    Det beror ju på. Om en person skulle se en pryl och tycka den var fin men vägra köpa den för att den var därifrån fast hade köpt en likadan om den var från en "finare" butik så tycker jag det är riktigt jävla tacky. Desperat att vara "finare" är tacky överlag, tycker jag.
    Kanske är det så. Fast jag skulle nog ändå vidhålla att det tyder på dåligt omdöme om man hittar snygg inredning på ovan nämnda inköpsställen.
  • Freddan
    Valente skrev 2009-12-17 00:47:35 följande:
    Plastbegonior, ful-furu och de..../
    Menar du att det finns snygg-furu?!
  • Freddan
    katja74 skrev 2009-12-17 08:31:39 följande:
    www.bradford.se/product_info.php/info/p14_En-... Såna här "dekorativa" prylar har jag personligen mycket svårt att begripa vitsen med. Varför?! Tur att smaken är olika. Och de har kläder också..
    Fast det mer bizarra var väl ändå priset. Närmare två tusen för en gran.
  • Freddan
    lillie skrev 2009-12-17 08:39:50 följande:
    Nej det mer bizarra var själva granens uppenbarelse. Och att den skulle vara en hyllning till jesusbarnet?
    Sant det med. Min gamla farmor har ngt liknande hemma bland alla andra porslinsfigurer.

Min farmors hem är för övrigt ett underbart exempel på usel inredning. Där har allt sett likadant ut sen huset byggdes i slutet på 50-talet. Orginalmöbler rakt igenom. Fast en viss charm är också över den stilen.
  • Freddan

Jag måste ha missat det här fenomenet väggord fullständigt, för jag vet verkligen inte vad det är. Och varför.

• Freddan
    Winnertaco skrev 2009-12-17 09:14:36 följande:
    Det är ord som man klistrar upp på väggen (tror även att det finns i trä). Typ "Love is all we need" eller nått liknande. www.vinylahem.se/
    Aha, är det så det ser ut. Det var inte precis superläckert. Känns lite grann som på en reklambyrå.
  • Freddan
    sesssan skrev 2009-12-17 09:30:33 följande:
    Tycker vägg ord är super snyggt, på rätt vägg hos rätt person.
    Hur är man rätt person för väggord?
  • Freddan
    liv10 skrev 2009-12-17 09:39:27 följande:
    tur att smaken är som baken jag tycker vissa av dem är supersnygga på en vit vägg. ovanför dotterns säng har vi denna; www.vinylahem.se/vaggtext/13-always-kiss-me-g... jag tycker den är jättesöt och fin ovanför hennes säng men många tcker säkert den är superklyschig
    Jag antar att ni pratar engelska också med dottern?
  • Freddan
    katja74 skrev 2009-12-17 09:35:38 följande:
    Men betänk då att den LYSES UPP INIFRÅN!
    Jo. Det hela påminner lite om Ullared-Morgans upplysta och blinkande lilla julby.
  • Freddan
    katja74 skrev 2009-12-17 09:49:52 följande:
    Den har jag missat, men jag tror jag kan föreställa mig ungefär hur den ser ut. Jag hade lovat mig själv en Ullareds-time out, men nu blev jag allt lite nyfiken. Hehe, jag får nog ta och kolla det avsnittet ändå.
    Senaste avsnittet. Morgan julpyntar hemma med hjälp av ljusslinga i äppelträdet, en adventsljusstake och så det här blinkande "samhället" som han själv utrryckte det. Typisk Ullared-pryl för övrigt.
  • Freddan
    sesssan skrev 2009-12-17 10:06:37 följande:
    I mon dotters rum har vi "Så älskad från första stund" tycker den texten är jätte fin och passar perfekt in i hennes rum.
    Nästan lite religiöst över det hela. Kanske skulle man ha ett bibelcitat på väggen?
  • Freddan
    wiizz skrev 2009-12-17 11:47:10 följande:
    mitt vardagsrums bord är det mest smaklösa som finns...ett gammalt fult glasbord. Så därför ska jga köpa nytt nästa vecka..;)
    På tal om mindre läckra soffbord. Kände en kille när jag var liten vars föräldrars soffbord var i rejäl mahogny där delar av borsskivan var av ngn metall där tillverkaren ristat in världskartan.
Svar på tråden Smaklös inredning?