• alem

20-25 årsåldern, första barnet vol.6

Här är vi goa, glada tjejer från hela landet mellan 20-25år, nu har vi alla fått våra små underverk!

Här fortsätter vi följa våra barns utveckling, nya planeringar på små syskon och allt annat mellan himel och jord som vi känner för!

"A baby is something you carry inside you for 9monts
    In your arms for 3years
    And in your heart forever"

{#lang_emotions_heart}

(¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • Svar på tråden 20-25 årsåldern, första barnet vol.6
  • smultronrt

baby: Allt kommer gå bra ska du se.. Visa bebisar är starkare en man tror.. Annar var det inte meningen denna gång. de kommer fler tåg då.. Men jag håller tummar och tår för er..

Kramar

saknar min dotter 25/3 - 28/3 09
  • Lucia1987

Hej tjejer hoppas allt e bra med er...Själv har man inte haft tid alls att sittta framför datorn sen jag började jobba igen i onsdags )=

Men ville skriva ett medd och kolla att alla har d bra.

Baby: Hoppas att blödningen inte är något och att lilla pltten i magen har det bra.

Smultron: Ja vill gärna ha ditt lösenord till din privata blogg =)

Kramar

• babyboom86
    Lucia1987 skrev 2010-01-22 12:41:35 följande:
    Hej tjejer hoppas allt e bra med er...Själv har man inte haft tid alls att sittta framför datorn sen jag började jobba igen i onsdags )= Men ville skriva ett medd och kolla att alla har d bra.Baby: Hoppas att blödningen inte är något och att lilla pltten i magen har det bra.Smultron: Ja vill gärna ha ditt lösenord till din privata blogg =)Kramar
    det har gått bra, träffade en annan läkare igår å hon kunde konstatera att det va en tvilling, kanske tom en trilling, så det är därifrån blödnngarna kommer. Så det är bara att vänja sig vid att jag kmr blöda lite ett tag till, de jobbiga är att inte vet när de kmr....=/ förhoppningsvis stöter inte kroppen ut det heller eftersom jag ändå är gravid och hcg halten är såpass hög, men den tomma bubblan har fortsatt att växa så den är lika stor som bebisens. finns en liten risk i detta tidiga stadium att om kroppen skulle stöta ut den tomma blåsan att även fostret följer med...men runt v12 å efter så minskar såklart den risken, då fostret blir såpass stort ändå å den tomma bubblan kmr då att absorberas av kroppen.
    Så nu håller vi tummar å tår. kommer dröja innan man kan njuta av denna graviditet kan jag säga...men jag försöker..
  • MinEmPsi

Hej hej!
    testar mig in här!
    Har två barn men bara ett i livet, en Amanda på 5månader om en vecka!
    Det händer så mycket nya grejer, man hinner inte med!

Hur gammla är era barn?!

• alem
    baby: skönt att allt såg bra ut. Låter ungefär så som min graviditet med Ayla det där... men skönt att en liten böna klarat sig iaf

MinEmPsi: hej hej och välkomen!
    Min dotter blev 1 i december hon...
  • JoRi

baby - skönt att få veta varför du blöder, tråkigt bara att den andra bebisen inte klarat sej. men skönt att en gjort det, hoppas den håller sej kvar i magen! men det gör den säkert, vilken vecka är du i nu? 

MinEmPsi - hej hej! min son är 8 månader! 
  • babyboom86
    JoRi skrev 2010-01-23 09:34:25 följande:
    baby - skönt att få veta varför du blöder, tråkigt bara att den andra bebisen inte klarat sej. men skönt att en gjort det, hoppas den håller sej kvar i magen! men det gör den säkert, vilken vecka är du i nu?  MinEmPsi - hej hej! min son är 8 månader! 
    alem skrev 2010-01-23 09:15:28 följande:
    baby: skönt att allt såg bra ut. Låter ungefär så som min graviditet med Ayla det där... men skönt att en liten böna klarat sig iaf MinEmPsi: hej hej och välkomen!Min dotter blev 1 i december hon...
    ja det känns bra. Man får vara glad för de barn man får helt enkelt, men eftersom den aldrig utvecklades från början så känner jag mig inte ledsen heller. Går in i v.10 imorn, går både fort å inte,hehe, vill att veckorna ska gå till man börjar känna bebisen, samtidigt känns de som igår man plussade trots att de va flera veckor sen =)
    alem- va hände med "tvillingen" när du väntade ayla, kom det ut, låg kvar hela grav, lr absorberades av kroppen?
  • alem
    babyboom86 skrev 2010-01-23 10:42:05 följande:
    ja det känns bra. Man får vara glad för de barn man får helt enkelt, men eftersom den aldrig utvecklades från början så känner jag mig inte ledsen heller. Går in i v.10 imorn, går både fort å inte,hehe, vill att veckorna ska gå till man börjar känna bebisen, samtidigt känns de som igår man plussade trots att de va flera veckor sen =) alem- va hände med "tvillingen" när du väntade ayla, kom det ut, låg kvar hela grav, lr absorberades av kroppen?
    Den hade hjärtat aldrig börjat slå på antagligen kom de fram till, och den missades på första vul jag fick göra när jag åkte in på sjukan runt v.8-9 nån gång vid "inskrivningen" för jag fick ligga med dropp en vecka, antagligen låg den bakom Ayla då. Någon dag senare på sjukhuset på kvällen skulle jag gå och kissa och hade jätte ont i magen då bara forsade det färskt blod och jag var så säker på att det var kört, det var sjukt mycket (såg det ut som iaf, det späddes ut med kisset så, såg ut som 1dl men egentligen vare väl kanske 2msk blod bara och lite små klumpar och skit).
    Jag fick kissa i ett becken liknande jox för att de skulle hålla koll så därför jag såg så bra att de var massor med blod.
    Tur var ju då att jag redan var på sjukhuset så direkt på ronden på morgonen efter invägning så fick jag göra ett ultraljud och då såg dem att de var lite små rester kvar av tvillingen bara som skulle komma ut lite nu och då trodde dem så jag skulle inte vara orolig. Men om jag blödde lika mycket som den gången igen så skulle jag komma in direkt tyckte dem. blödde lite smått fram till v. 22 ungefär, var fri till v.25 sen höl det på till och från till förlossningen men då från v. 25 pga extremt sköra slemhinnor och den där infektionen jag fick som höll på göra att Ayla kom i v.25 först och sedan i v.29-30.

så för mig så kom allt ut iaf vad de kunna se, fanns inga spår av det kvar på rutin kollen iaf..
  • alem
    MinEmPsi skrev 2010-01-23 18:40:51 följande:
    oj stora barn!
    vi är inne på 6.e tråden tillsammans nu så de har hunnit bli lite små stora hehe
Svar på tråden 20-25 årsåldern, första barnet vol.6