babyboom86 skrev 2010-01-28 10:16:46 följande:
alla barn är ju olika, vet inte när man ska börja bli "fundersam". Vad sa
bvc tanten då?
Att det säkert kommer snart. Men det tror jag inte. Hon hoppar nog över krypandet. Är inte alls intresserad av att kunna förflytta sig. Låter man henne ligga på mage så går det bra en liten stund, hon snurrar runt på golvet och trycker sig bakåt, men sen tar det stop och gallskriket kommer tills hon kommer på att hon kan vända sig ;)
JoRi skrev 2010-01-28 16:19:56 följande:
alvine - vet inte riktigt när barn "förväntas" kunna krypa men tror inte det är nån fara än. vet barn som inte kypt i samma ålder som celina är i nu men så har allt kommit på en gång. är hon duktig på fin-motoriken? typ pinsettgreppet och det, för barn utvecklar väl en sak i taget. Love är rätt kass på det men satt jätte tidigt, går jätte stadigt om man håller i honom och kryper nu.
Jo det är hon, plockar alla möjliga småsaker, för någon dag sen satt hon och drog lös noppror från en filt och käkade upp dom, jätteroligt var det när jag skulle försöka peta ut dom ur munnen ;) Hon pratar ganska mycket också, förstår desto mer. Men det hade varit kul om hon började krypa eller gå, helst gå kanske, eftersom jag inte tror hon kommer krypa först. Så det blir lite att göra. Men hon vill bara sitta och läsa sina böcker heeeela dagarna... Börjar bli lite uttråkad :(