Inlägg från: Scapula |Visa alla inlägg
  • Scapula

    Vi som precis fått MF och vill försöka på nytt igen! Del 2.

    millan83 skrev 2009-12-18 07:27:28 följande:
    Bra att du tog tag i det och startade en ny tråd Älskade ängel Sitter här på bim+4.. ingen mens, och inget plus :-/  Hatar att vänta! Vill ha den satans mensen så man kan få börja om igen ju.
    Jag plussade ju inte förrän på bim +8 så hopp finns det! jag ska hålla tummarna =)
  • Scapula

    Allt är bra med mig =) är i v 12+4 nu och mitt illamående har äntligen börjat vända! jag har fortfarande inte fått göra nåt ul/vul men enligt bm sa var min livmoder tom stor för tiden i måndags så jag hoppas att allt är som det ska! har väl börjat slappna av lite nu, det har varit en orolig resa hittils =(

    Vi har minus 32,6 grader ute och jag gruvar mig för barnvagnspromenader med hunden.... gubben jobbar som brevbärare och de har mycket att göra nu så han har jobbat över flera timmar varje dag nu, därav dryga och kalla dagar! Jag vill vara ute och leka med sonen men det är inte att tänka på, sonen som dessutom inte sover inomhus (lite väl kallt att sova ute i minus 30 grader tycker jag) så han är supergrinig, blä!

    Kram på er!

  • Scapula
    millan83 skrev 2009-12-18 08:26:53 följande:
    Åh vad skönt att illamåendet är bättre! -32,6 grader?? Hjälp! Visste inte ens att det kunde vara så kallt Vi har -10 och det tycker jag räcker. På dagis sover de inte ute om det är mindre än -10, så det är nog klokt att inte låta honom sova ute nu.
    Och kallare blir det, nu är det - 34,8! hunden ville inte ens gå ut när jag öppnade dörren....
  • Scapula
    EmOtob skrev 2009-12-18 10:23:06 följande:
    Halloj Nu hitta jag hit vad jag har letat och letat   Hoppas det är bra med er alla!! Här är det minus 15 grader fy kallt!!!
    Då skulle du vara hos mig, vi har nästan 35 minus och har ännu inte vägat oss ut! hunden är kissnödig men vägrar.... =)
  • Scapula
    EmOtob skrev 2009-12-18 10:35:33 följande:
    Nej fy inte vill jag det heller. kanske hemma hos dig men inte utomhus haha Vart bor ni eftersom ni har så kallt ? =)
    Inne är det varmt och gott, precis slutat elda så det inte blir FÖR varmt =)
    Vi bor mellan Östersund och Åre, i jämtland. Du då?
  • Scapula
    EmOtob skrev 2009-12-18 10:42:04 följande:
    Ååå vad härligt =) Okej då förstår jag att det är lite kyligt.. Upp i norr i lilla hudik =)
    Men där brukar det kunna blåsa kallt va?
  • Scapula
    Janna84 skrev 2009-12-18 19:51:09 följande:
    Älskade Ängel skrev 2009-12-18 19:43:18 följande: Tack! Jag tog nyss ett ÄL-test och har nog aldrig sett ett så starkt streck, mycket starkare än kontrollstrecket. Så nu vet ni vad vi ska roa oss med ikväll
    wihooo =) lycka till!
  • Scapula
    millan83 skrev 2009-12-20 15:00:33 följande:
    Iiiihhh... jag vågar nog säga att jag är gravid Tog ett vanligt cb nu, och fick ett tydligt plus. Det där dumma digitala jag tog igår försökte lura mig :-PHar ett test kvar, så får nog ta det om ett par dagar för att känna mig helt säker.. men nu blev det iaf ett tydligt plus som tom gick att fånga på bild
    Wow, grattis!!!!!
  • Scapula
    3 barns mamma84 skrev 2009-12-21 12:43:51 följande:
    Tack alla och jag känner mig hemma här hos er Grattis till er som fått era + nu efter det Orättvissa mf som vi alla gått igenom men nu denna tråd en härlig tråd där många får + igen ååh jag längtar själv med Tänkte fråga er alla nu och ni som är gravida Hur många av er har väntat till ''riktiga'' mensen efter mf:allet ??Och hur många har sexat på efter mf:allet och inte väntat på riktiga blödningen ???Själv har blödningarna från mf:aller över höl i sig bara i 7 dagar och snart ska vi börja sexa på om jag har tur så har jag nog äl den 25 men man kan ju inte räkna mf och mens tillsammans men jag får se eller så är det bara att se hur tappen är och flytningarna som kommer någon gång igen.
    Vi körde på direkt, blödde inget alls efter mitt ma men väntade en vecka innan vi började sexa =) hade äl på dag 14 efter skrapningen och blev gravid då. Som tidigare skrivit så råder det delade meningar om att vänta på mens eller inte, jag lyssnade på doktorn som skrapade mig och på min BM, de sa båda två att fördelen med att vänta en mens var att lättare kunna räkna ut BF. Jag tycker att det funkar ändå, vet ju när jag hade ÄL! vad blev ni rekommenderade? att vänta eller inte?

    Beklagar ditt missfall och hoppas ni plussra snart igen =)
    Kramen
  • Scapula
    khd skrev 2009-12-22 09:00:05 följande:
    Hej tjejer!Har tyvärr precis fått missfall och tänkte se om jag får hänga här med er....har ni plats för en till tro?
    Vad trist att se dig här =( hoppas du mår bra och att det tar sig snabbt för er igen! kram
Svar på tråden Vi som precis fått MF och vill försöka på nytt igen! Del 2.