• Anonym (tänker)

    sms! hur tolkar du

    Min kille skriver till en "tjejkompis" som jag aldrig har träffat och vi har varit sambo i 4år

    Så här skriver han till henne:

    *Jag kommer snart. puss

    *Hon skriver.. Någon som kan ta mig till värmen?? på chattsida
    Han svarar: klart jag kan ;) och en flirtgubbe

    *Han skriver: ha så kul i kväll ;) och en flirtgubbe

    *Han skriver: kommer inte ifrån, hör av mig sen..

    Han raderar alla sms som hon skriver och som han skriver men har glömt radera från ett ställe där jag kan läsa..

    Han raderar allt på chattsidan. Måste oxå tillägga att vi tittar på varandras sidor förut men sedan hon kom in i bilden så har han ändrat lösenord överallt

    När jag i frågar sätter varför han skriver puss så säger han bara att så kan man göra till en kompis. Och att han skulle hämta henne i taxi när de var på krogen

    Och när jag frågar vad han menar när han skriver kommer inte i från o.s.v så menade han att han inte kunde logga in på daton för våran son satt där...

    Jag känner att han ljuger, men kommer ingen vart...
    Nu säger han bara rör du min telefon el går in på mina sidor kommer han lämna mig...
    Hur ska jag bete mig, känner att de är nå skumt på G

  • Svar på tråden sms! hur tolkar du
  • Anonym

    Inte okej!

    Fast de är de väl inte att gå in å smygläsa någon annans sms och chatthistorik men jag förstår att du gör de.

    Tycker de är väldigt konstigt att han har helt plötsligt ändrat åsikt från att de är okej att läsa allt till att hota om att göra slut om du skulle göra de...

    Men jag tycker väl kanske inte riktigt känns som om han är otrogen(har sex) men han verkar ju vara förälskad i henne(eller något sånt)... Fast de är ju bara vad jag kan tolka från de som står här.

  • Linda Famillia

    jag skulle också ha tagit kontakt med tjejen, hur psykt det än må vara.

    Jag har faktiskt gjort det en gång, med en tjej som börja lägga ut kort på henne o min pojkvän på hennes facebook, snacka om att jag blev tokig, det va en tjej jag aldrig träffat eller hört talats om osv. kort där dom kramades, o hon skrev på face att hej älskling, o puss o sånt. Jag va höggravid när detta hände.
    Men det visade sig inte att vara nåt, tack o lov för då hade han åkt ut med huvudet före,
    Tjejen o jag är fortfarande kompisar!

    O frågar jag mina vänner, som inte är svenskar, så hade dom redan tagit kontakt. hahaha

  • Melike

    Ja men just därför ska man prata med källan i det hela! Allt kanske är ett stort missförstånd, och är det inte det lär hon ju skämmas o ha skuldkänslor, hon kanske inte ens vet om er..?? Eller så vill hon vara den andra kvinnan.. i vilket fall kommer du få svar

  • Anonym (x)

    Anonym (tänker) skrev 2009-12-16 23:18:59 följande:


    Men jag gör de vet inte hur många gånger vi har varit osams över detta...Men går inga svar bara att de inte har hänt något..Idag sa han att han kommer lämna mig om jag ska hålla på å tjata om de där hela tiden...
    Typiskt, så vänder han det så att allt blir ditt fel och bollen ligger hos han.
    Gå inte på den lätte.

    Klart som sjutton att han har något fuffens på gång. Ni har varit ihop i 4 år och du har ingen aning om vem denna "kompis" är. Tydligen är hon så nära vän att det är ok att skicka sms med puss!! Märligt att du inte blivit presenterad för henne då, utan ska behöva upptäcka hans vän genom sms och chattsidor som missats att radera.

    Gör dej inget besvär med att kontakta henne. Det är karlsloken din inte värd. Det är han som ska komma med förklaringarna, inte hon.

    Jag tycket du ska säga till din karl att det här har helt fått dej att tappa förtroendet för honom. Är han intresserad av få tillbaka ditt förtroende så får han se till att reda ut det här för dej så du kan få tillbaka tilliten till honom. Är han inte intresserad av det, Tja, frågan är hur mycket han kan tillföra dej då?

    Bye the way! Efter hans förklaringar (om han är villig att komma med några trovärdiga såna) tycker jag du ska föreslå honom att bjuda hem henne. Tillägg gärna att hon kommer nog att skratta gott åt när du berättar hur du kunde tro att han hade en affär med henne.
  • AnnaPuddel

    *Jag kommer snart. puss - Han kommer hem till henne snart, eller så kommer han tillbaka till datorn snart.

    *Hon skriver.. Någon som kan ta mig till värmen?? antagligen planerar dem en fantasiresa till sydliga breddgrader
    Han svarar: klart jag kan ;) och en flirtgubbe

    *Han skriver: ha så kul i kväll ;) Hon ska väll ut och festa

    *Han skriver: kommer inte ifrån, hör av mig sen..Han kommer inte ifrån situationen, kan inte gå till datorn/ åka till henne just då.

    om han träffat henne på riktigt så är han otrogen, annars har han en flirt på internet.

  • Anonym (tänker)
    AnnaPuddel skrev 2009-12-17 02:05:26 följande:
    *Jag kommer snart. puss - Han kommer hem till henne snart, eller så kommer han tillbaka till datorn snart. *Hon skriver.. Någon som kan ta mig till värmen?? antagligen planerar dem en fantasiresa till sydliga breddgrader Han svarar: klart jag kan ;) och en flirtgubbe *Han skriver: ha så kul i kväll ;) Hon ska väll ut och festa *Han skriver: kommer inte ifrån, hör av mig sen..Han kommer inte ifrån situationen, kan inte gå till datorn/ åka till henne just då. om han träffat henne på riktigt så är han otrogen, annars har han en flirt på internet.
    Klart han är otrogen!!!
    Är så säker!!
  • SuzR

    och dom är kompisar men ni har vart ihop i 4 år och ni har aldrig träffats?? jag har vart ihop med min sambo i 2 år och jag har i princip träffat alla hans vänner, tjejer som killar och jag blev genast kompis med tjejerna , det finnd inget att oroa sig för. detta är inte ok

  • SuzR

    och dom är kompisar men ni har vart ihop i 4 år och ni har aldrig träffats?? jag har vart ihop med min sambo i 2 år och jag har i princip träffat alla hans vänner, tjejer som killar och jag blev genast kompis med tjejerna , det finns inget att oroa sig för. detta är inte ok

  • Anonym

    Jag kanske är dum, men jag ser inte hur dessa meddelanden kan vara stensäkra "bevis" för att någon är otrogen.
    Hur länge har han känt denna tjej? Jag har killkompisar jag skriver puss till, och kan lova att jag inte har ihop det med dem.
    Sen ser jag inte hur de andra meddelandena betyder något alls. De är ju tagna ur sitt sammanhang.

    Men som vanligt så vill man hellre fälla än fria. Och om det är det du ska göra TS så föreslår jag att du har RIKIGT goda anledningar innan du gör det, för det kan rasera hela din relation om du har fel.

  • lyckospeja

    Tolkar det hela som grovt flörteri. Och speciellt som ni varit så äppna med att läsa varandras grejer förut. Men nu "lämnar han dig" om du läser mer, och han har bytt lösen?? Tycker han låter skum... Tyvärr. Hoppas du kommer fram till nåt bra... Kram

Svar på tråden sms! hur tolkar du