• ajerf06

Sova ute MINUS 13 grader??

Min son på 7 månader sover alltid ute. Nu visar termometern minus 13.3 grader. Kan han sova ute? ca 2 - 2,5 tim, om man bäddar ner honom i filtar och åkpåse? Tänkte om man kunde ha regnskyddet över så kanske det blir lite varmare.

• Svar på tråden Sova ute MINUS 13 grader??
  • Lantani
    deelah skrev 2009-12-19 18:06:39 följande:
    La Lola skrev 2009-12-19 10:26:31 följande: hmm..de skulle bara våga lägga ut min dotter i - 15 !!
    Vad gör de? Sålänge barnet har tillräckligt med kläder på sig så att de inte fryser tycker inte jag det är något problem.
  • La Lola
    deelah skrev 2009-12-19 18:06:39 följande:
    La Lola skrev 2009-12-19 10:26:31 följande: hmm..de skulle bara våga lägga ut min dotter i - 15 !!
    För att?

Jag har jobbat på förskola i ca 15 år o det är väldigt sällan som barn sovit inomhus.
    Det ger en friskare barngrupp tex. Tänk själv att ligga i samma rum (ett litet kanske dessutom) på madrasser o andas samma luft (i princip). Blä tycker jag.

Barnen är ju påklädda, har åkpåsar o filtar.
    De fryser ju inte så vad ska de då sova inomhus för?
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • mandelblomma
    Parenthood skrev 2009-12-19 09:26:22 följande:
    Nån särskild anledning till att ni låter barnen sova ute?
    de sover ofta bättre utomhus helt enkelt :)
  • lillangel

Jag skulle själv inte vilja ligga i -15grader och sova fast jag hade mycket kläder på mig,utgår från vad jag själv skulle tycka vara skönt när det handlar om mitt barn.

• mandelblomma
    lillangel skrev 2009-12-19 18:22:42 följande:
    Jag skulle själv inte vilja ligga i -15grader och sova fast jag hade mycket kläder på mig,utgår från vad jag själv skulle tycka vara skönt när det handlar om mitt barn.
    men nedbäddad i en vindtät vagn med bra kläder i en åkpåse...det är nog större risk att de blir för varma!!
  • La Lola
    lillangel skrev 2009-12-19 18:22:42 följande:
    Men inte tror du väl att det är -15 i vagnen?

Går du inte ut med ditt barn när det är kallt heller?
    Jag bor visserligen i jämtland o här hade vi just -15 i går o jag gick ut med Hedda. Hon somnade i vagnen på promenaden.
  • lillangel

La Lola skrev 2009-12-19 18:28:25 följande:

Men inte tror du väl att det är -15 i vagnen? Går du inte ut med ditt barn när det är kallt heller? Jag bor visserligen i jämtland o här hade vi just -15 i går o jag gick ut med Hedda. Hon somnade i vagnen på promenaden.
    Klart jag går ut med mitt barn varje dag men då rör han på sig,jävla skillnad med kroppstemp när man sover en när man rör på sig? Näää jag tror att de är ännu kallare i en vagn??? lägg ner!vart vill du komma med detta inlägg mot mig?
  • La Lola
    lillangel skrev 2009-12-19 18:31:34 följande:
    La Lola skrev 2009-12-19 18:28:25 följande: Klart jag går ut med mitt barn varje dag men då rör han på sig,jävla skillnad med kroppstemp när man sover en när man rör på sig? Näää jag tror att de är ännu kallare i en vagn??? lägg ner!vart vill du komma med detta inlägg mot mig?

Lägg i en termometer nästan gång så får du se. Det skiljer flera grader.

(förutsatt att ditt barn sover i vagnen under en promenad alltså)
  • Trulsa00

Självklart kan de sova ute när det är kallt, det är bara bra.

• Sassilina

Man kan ju alltid lägga en termometer inne i vagnen om man tror att det är kallt. Ni som tvekar lär bli förvånade över hur varmt det faktiskt blir i vagnen.
    Barnen på min förskola sover alltid ute och min dotter sover alltid ute. Jag tror att man på så sätt får friskare barn.

Svar på tråden Sova ute MINUS 13 grader??