• ajerf06

Sova ute MINUS 13 grader??

Min son på 7 månader sover alltid ute. Nu visar termometern minus 13.3 grader. Kan han sova ute? ca 2 - 2,5 tim, om man bäddar ner honom i filtar och åkpåse? Tänkte om man kunde ha regnskyddet över så kanske det blir lite varmare.

• Svar på tråden Sova ute MINUS 13 grader??
  • emmizenma
    lillangel skrev 2009-12-19 18:22:42 följande:
    Jag skulle själv inte vilja ligga i -15grader och sova fast jag hade mycket kläder på mig,utgår från vad jag själv skulle tycka vara skönt när det handlar om mitt barn.
    Åh jag som tycker det ser så mysigt ut att ligga nerbäddad i vagnen
    Sedan när man tar in de är de alldeles varma och goa även om det är kallt utanför vagnen.
  • lillangel
    emmizenma skrev 2009-12-19 18:39:21 följande:
    Åh jag som tycker det ser så mysigt ut att ligga nerbäddad i vagnen Sedan när man tar in de är de alldeles varma och goa även om det är kallt utanför vagnen.
    Tror jag säkert men jag är så nojjig av mig så över -7 får han sova inne
  • lillangel

La Lola skrev 2009-12-19 18:35:01 följande:

Lägg i en termometer nästan gång så får du se. Det skiljer flera grader. (förutsatt att ditt barn sover i vagnen under en promenad alltså)
    Men kära du,jag har inte skrivit någonstanns att jag tror att de är lika kallt i vagnen???eller om jag har skrivit de då så kan du förklara vart de skulle stå?sa ändast att jag själv inte skulle vilja sova ute i -15grader och de hr inget med vagnen att göra eller att jag tvivlar på att han inte skulle frysa!!!!
  • La Lola
    lillangel skrev 2009-12-19 18:52:26 följande:
    La Lola skrev 2009-12-19 18:35:01 följande: Men kära du,jag har inte skrivit någonstanns att jag tror att de är lika kallt i vagnen???eller om jag har skrivit de då så kan du förklara vart de skulle stå?sa ändast att jag själv inte skulle vilja sova ute i -15grader och de hr inget med vagnen att göra eller att jag tvivlar på att han inte skulle frysa!!!!
    Men himmel...varför så aggressiv? Eller möjligen upprördhet som jag tolkar det.

Jag trodde att vi bara diskuterade lite lugnt jag detta med att sova i vagn.....
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • lillangel

La Lola skrev 2009-12-19 18:58:12 följande:

Men himmel...varför så aggressiv? Eller möjligen upprördhet som jag tolkar det. Jag trodde att vi bara diskuterade lite lugnt jag detta med att sova i vagn.....
    Jag är inte aggresiv utan du håller på att säga åt mig att göra saker och pratar om saker jag inte sagt och frågar om jag inte är ute med mitt barn när de är kallt.. spela inte dum!
  • Sassilina
    lillangel skrev 2009-12-19 19:05:18 följande:
    La Lola skrev 2009-12-19 18:58:12 följande:
    Jag är inte aggresiv utan du håller på att säga åt mig att göra saker och pratar om saker jag inte sagt och frågar om jag inte är ute med mitt barn när de är kallt.. spela inte dum!
    Oj då. Jag uppfattar faktiskt också dig som lite arg
  • La Lola
    lillangel skrev 2009-12-19 19:05:18 följande:
    La Lola skrev 2009-12-19 18:58:12 följande: Jag är inte aggresiv utan du håller på att säga åt mig att göra saker och pratar om saker jag inte sagt och frågar om jag inte är ute med mitt barn när de är kallt.. spela inte dum!
    Det var ett förslag så att du fick se att det inte blir kallt i vagnen....det var såklart inget du måste göra. Det trodde du väl ändå inte appropå att spela dum?
    Det verkade bara som att du trodde att det blir kallt i vagnen när de ligger där o sover.

Sen i övrigt har jag väl inte påstått att du sagt saker du inte gjort?
    O att jag frågade om du inte går ut med ditt barn var helt enkelt en simpel fråga eftersom jag undrade. En del föräldrar går inte ut med sina barn när det är kallt o det är inget konstigt med det. Jag undviker det helt klart om jag inte måste gå ut.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Teso

Jag låter sonen sova ut om de inte är för kallt ute.. Dvs kallare än -20-25 grader.. Svärmor bor i Dalarna o där kan vi få ner emot 30 grader kallt.. Dock sover han bäst ute så vi får se hur vi gör i vinter med sovandet ute.. Han är bara 5 månader men helt klart sover han när vi tar promenader med hundarna i denna kyla.. De är bara att klä på honom ordentligt o lägga fäll/filtar under honom o sedan bädda in honom rejält... Finns inget härligare än ett barn som är lite rosiga om kinderna när dom kommer in.. O så härligt varma dom är med..

• Linam370

Sonen sover alltid ute ner till -15 iallafall.
    Är det under -20 sover han absolut inne, däremellen gör jag lite olika faktiskt. På dagis drar de gränsen runt -17 ungefär.

• Tingelingstar

Nu har vi precis kommit hem från en långpromenad. Lillen hade overall, filt och åkpåse i vagnen. När jag drog av overallen var han nästintill svettig!!

Svar på tråden Sova ute MINUS 13 grader??