• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-10 21:08:41 följande:
    Ja, personligen ser jag inget fel i ceremoniet men så är jag uppväxt i traditionen också men men....... Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Även om jag inte är uppvuxen med traditionen etc. så ser jag heller inget fel direkt förutom att det kan sprida sjukdomar. Eller risken blir stor eftersom det dör många varje dag och man då lämnar kropparna oskyddade i naturen.
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-10 21:09:10 följande:
    Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrrrr Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
  • Scratchy
    Roses skrev 2010-02-10 21:10:13 följande:
    Jag läste lite väl för snabb. Såg inte att det var äkstenskap du pratade om. :)Trodde att du bytte flickvänner hit och dit men men jag skyller på att jag börjar bli gammal.
    Ja, för gammal är du... ojojoj... bra ursäkt...
    Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-10 21:11:23 följande:
    Även om jag inte är uppvuxen med traditionen etc. så ser jag heller inget fel direkt förutom att det kan sprida sjukdomar. Eller risken blir stor eftersom det dör många varje dag och man då lämnar kropparna oskyddade i naturen.
    Jo, det var väl därför ( Reza Shah ) förbjöd det hela 1920.

Men man lämnade inte kropparna oskyddade i naturen utan man hade specillbyggda torn man gick upp och lämnade kropparna.
    Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • I Blackrose I
    Scratchy skrev 2010-02-10 21:12:53 följande:
    Ja, för gammal är du... ojojoj... bra ursäkt...
    Luv u 2. {#lang_emotions_kiss}

Tycker så länge man inte är gift kan man strula skallen av sig, no problemo.

Är man gift kan man hålla sig till flört. {#lang_emotions_laughing}
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-10 21:13:00 följande:
    Jo, det var väl därför ( Reza Shah ) förbjöd det hela 1920. Men man lämnade inte kropparna oskyddade i naturen utan man hade specillbyggda torn man gick upp och lämnade kropparna. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    OK. Så hur begraver zoroasterna sina döda idag, förutom nedgrävningen? Hur går alltså en begravning till? (om du orkar beskriva)
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-10 21:12:03 följande:
    Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmm
    Häxan var här när jag kom hem. hon hade tagit med sig mat och predikade för mig att killar MÅSTE ha mat och att jag måste förstå och lära mig att laga mat till min man och mina barn.

Har skrikit öronen av mig och sitter inlåst i arbetsrummet och tycker synd om mig själv.
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-02-10 21:11:23 följande:
    De hade väl lite problem i Indien eller om det var Pakistan där de fortfarande praktiserar något liknande; fåglarna blev förgiftade av alla tungmetaller och rester av mediciner som den moderna människan innehåller...
    Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-10 21:15:55 följande:
    Häxan var här när jag kom hem. hon hade tagit med sig mat och predikade för mig att killar MÅSTE ha mat och att jag måste förstå och lära mig att laga mat till min man och mina barn. Har skrikit öronen av mig och sitter inlåst i arbetsrummet och tycker synd om mig själv. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Har hon ingen förståelse för att du vill ta hand om din mamma ett tag? Det är väl inte så att din familj lider då du gör ditt bästa för att ta hand om både din mor och din familj. Fy för henne!

Var det åt henne du skrek?
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-10 21:14:45 följande:
    OK. Så hur begraver zoroasterna sina döda idag, förutom nedgrävningen? Hur går alltså en begravning till? (om du orkar beskriva)
    Det är lugnt. :)

I Iran så begraver man sina döda och håller en extra ceremoni så att man försäkrar sig att man blir förlåten ( att begrava sina döda anses som synd när man ser jorden som levande element och förorenar den genom att begrava en död partikel i den ).

I Indien har man också slutat med det så numera lägger man kropparna i solen och "torkar" kropparna. Är inte så insatt i deras rutiner men det är vad jag hört om hur dom gör.
Svar på tråden Tråddödare forts....