• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Midka
    Jagbyttenick skrev 2010-02-10 21:36:19 följande:
    Han klarar alltså av att skriva fina ord som korrelation och kausalitet, men likadant klarar han inte av!
    Visst var det lite roligt...... Även solen har fläckar...
    Jag måste säga att han är briljant som pedagog! Lär mig hur mycket som helst.
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-10 21:35:30 följande:
    Det var ironisk inlägg. Att ge mannen rätt i alla lägen härstammar från muslim-värderingar.Att stena en kvinna till döds härstammar från...........Jag är på hugg ikväll så jag måste verkligen hejda mig om jag inte vill bli avstängd. Jävla, förbannade, förbaskade skit religion. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Att stena är faktiskt äldre än islam. Men idag styrs Iran av islam, så det är ju det som är aktuellt.

Tänk om vi kunde trolla! Vilka saker vi hade kunnat göra
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-10 21:42:40 följande:
    Att stena är faktiskt äldre än islam. Men idag styrs Iran av islam, så det är ju det som är aktuellt. Tänk om vi kunde trolla! Vilka saker vi hade kunnat göra
    http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/082.sbt.html

Stening inom islam [redigera]

Ordet stening används inte i Koranen, men däremot finns det ett flertal hadither som beskriver hur Mohammed beordrar stening. Ett exempel:

When Ma'iz bin Malik came to the Prophet (in order to confess), the Prophet said to him, "Probably you have only kissed (the lady), or winked, or looked at her?" He said, "No, O Allah's Apostle!" The Prophet said, using no euphemism, "Did you have sexual intercourse with her?" The narrator added: At that, (i.e. after his confession) the Prophet ordered that he be stoned (to death). (Volym 8, Bok 82, Nummer 113) Ubada b. as-Samit reported: Allah’s Messenger (may peace be upon him) as saying: Receive (teaching) from me, receive (teaching) from me. Allah has ordained a way for those (women). When an unmarried male commits adultery with an unmarried female (they should receive) one hundred lashes and banishment for one year. And in case of married male committing adultery with a married female, they shall receive one hundred lashes and be stoned to death.”

(Sahih Muslim, Book 17: Number 4191[2])

Stening förekommer också än i dag som avrättningsmetod i vissa muslimska länder. Den dömde kan befinna sig i en grop eller grävas ned till midjan i marken, allt för att den dömde inte skall ha möjlighet att undkomma. Kvinnor kan grävas ned djupare eftersom steningen som sådan annars skulle kunna leda till att brösten exponeras, vilket ses som ett problem.

Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • I Blackrose I

Håller också på med testet. är på nummer 40.

Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-10 21:47:39 följande:
    Jajaja! Jag skrev aldrig att stening inte används som straff i islam, men stening som straff är äldre än islam. Det praktiserades även av kristna. (kommer jag att få skit av kristna nu?)
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-02-10 21:48:05 följande:
    I det här testet blev jag INFJ! Eeehh...? Men det kanske inte är så stor skillnad mellan ISFJ och INFJ, eller, Sedek? www.similarminds.com/cgi-bin/newmb.pl
    Men jag tror att jag är en bra blandning av de två jag har fått, och när jag läser om dem så är de rätt lika.
    Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-10 21:48:05 följande:
    I det här testet blev jag INFJ! Eeehh...? Men det kanske inte är så stor skillnad mellan ISFJ och INFJ, eller, Sedek? www.similarminds.com/cgi-bin/newmb.pl
    Jo det är stor skillnad. Det där med skogen och träden, det gör rätt stor skillnad faktiskt. Ett annat temperament är du också. Du får en annan huvudfunktion också, N:et blir huvudfunktion istället för F:et i din andra profil. Tror jag, måste dubbelkolla i boken på jobbet
  • Midka
    Jagbyttenick skrev 2010-02-10 21:46:44 följande:
    Och nu blev jag ESPF som Sedek trodde först Så antingen är jag det eller ENFP.
    ENFJ blev jag.... får spana vidare om det är bra?
    Svårt att svara på vissa frågor eftersom jag snabbt tror en sak men om jag stannar upp och andas och funderar på hur det är egentligen.... Oups! Jag är visst mer si eller så...
Svar på tråden Tråddödare forts....