• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Scratchy
    Sedek skrev 2010-02-18 22:59:58 följande:
    Är han en "äkta tunnis" ektomorf, så spelar det ingen roll om han äter tillräckligt och lite därutöver. Han håller sig smal och går nästan ner i vikt ändå...5000 kcal pr dag är nog ett bra mål, då behövs det havregrynsdrinkar med olivolja varannan timme... Lite jobbigt att hålla på att stoppa i sig så mycket hela tiden när man inte är hungrig.Men Scratchy, det är ett bra tips:3-4 dl havregryn, 4 dl mjölk, 1 banan och ett ägg eller två kan du ha i också. (jag har proteinpulver i) och 2-3 matskedar olivolja - mixa i en mixer och drick några gånger pr dag.
    Tack! Det ska jag testa...

Jag antar att du menar ett rått ägg.

Menar du att man ska dricka flera sådana på en dag, eller en sådan uppdelad på dagen?
    Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-18 23:09:01 följande:
    Kanske det. Här hemma när vi sitter och äter måste jag påminna min son att äta, annars glömmer han bort att han har mat framför sig. Han pratar så mycket och fokuserar på så mycket annat att om jag inte säger ifrån så får han inte i sig nåt.
    Mmm.. när vi är hemma så äter sonen när han är hungrig, vill han inte äta vid middagen så sparar jag maten och värme den när han vill ha den. Eftersom jag vet att det funkar så kör vi på det, hade det inte funkat så hade jag oxå trugat.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Grizelda
    Jagbyttenick skrev 2010-02-18 23:07:25 följande:
    Ah due, kamma daj, det ärrr väll ente så sveårt?
    Orden kan jag, men lätena är värre... Brukar roa mig med att be maken uttala bokstaven å. "eeeoooouuuuu" säger han. Jag säger mer "öå"
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-18 23:10:31 följande:
    Även om min son är lite sådär så kan jag för allt i världen inte förstå hur man kan glömma att äta. Kände du verkligen inget hunger?
    Men sån är jag oxå, vissa dagar kan jag komma på när jag lägger mig att jag inte ätit på hela dagen..
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-18 23:14:57 följande:
    Mmm.. när vi är hemma så äter sonen när han är hungrig, vill han inte äta vid middagen så sparar jag maten och värme den när han vill ha den. Eftersom jag vet att det funkar så kör vi på det, hade det inte funkat så hade jag oxå trugat. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Vad bra! Många anser att om barnet inte äter vid den tidpunkten man har bestämt så ska inte barnet äta nåt alls innan nästa matdags, hur hungrigt det är, som ett straff för att barnet inte åt mat. Men jag ser att så inte är fallet hos er.
  • Jagbyttenick
    Grizelda skrev 2010-02-18 23:15:38 följande:
    Orden kan jag, men lätena är värre... Brukar roa mig med att be maken uttala bokstaven å. "eeeoooouuuuu" säger han. Jag säger mer "öå"
    Ja, det är vokalerna som är svåra att växla mellan, men eftersom jag flyttade mellan städerna när jag var tolv och eftersom en tjej i sjätte klass inte vill annat än att smälta in och inte ha konstig dialekt så lärde jag mig jäkligt snabbt kan jag säga
    Sedan har vi ju olika betoningar på ord också, namnet Linda betonas helt olika.
    Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-18 23:15:47 följande:
    Men sån är jag oxå, vissa dagar kan jag komma på när jag lägger mig att jag inte ätit på hela dagen.. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Hoppsan! Det skulle vara nyttigt för mig att var så lite då och då
  • Velour

OJ! Det är värsta snöstormen här utanför

• Mandi74
    Jagbyttenick skrev 2010-02-18 23:13:42 följande:
    Ja, de är helt okej, jag levde på sådana i en månad när jag hade käken "virad" efter operationen förra året.
    Ja det är inget fel på dom, har levt på sånna jag oxå.
Svar på tråden Tråddödare forts....