• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Midka
    Isnogood skrev 2010-02-27 19:16:58 följande:
    Så brukar sonen säga, popkorn är en grönsak för det är ju majs O det har han ju rätt i på sätt o vis Hade tänkt göra chokladpudding men gammeldags vaniljglass o vispgrädde...men jag vet inte om jag orkar  om inte så får sonen nöja sig med jordnötsringar han med
    chokladpudding och glass...? Blir inte det mer som glass med chokladsås?

Jag brukar göra en chokladsås på 1 dl vatten, 1 dl cacao, 1 dl socker. Det får koka ca 5 min för att det ska bli lite segt. Slå såsen på glassen och.... voila! Super god efterrätt. Man måste gilla mörk chokad eftersom cacaon är mörk....
  • Isnogood
    Midka skrev 2010-02-27 19:22:08 följande:
    chokladpudding och glass...? Blir inte det mer som glass med chokladsås?Jag brukar göra en chokladsås på 1 dl vatten, 1 dl cacao, 1 dl socker. Det får koka ca 5 min för att det ska bli lite segt. Slå såsen på glassen och.... voila! Super god efterrätt. Man måste gilla mörk chokad eftersom cacaon är mörk....
    Det lät väldigt gott ska prova det någon gång.

Njae, brukar tycka att chokladpudding o vispgrädde blir alldeles för sötsliskit men sonen älskar det...så provade jag att ha i glass också o upptäckte att jag tyckte det blev mycket godare

"jag är en gottegris"
    Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Isnogood

Ska ge mig ut i mörkret o umgås med djuren o ge dem kvällsmat nu

Ha en bra kväll o känn er INTE lugna...för jag kommer tillbaka {#lang_emotions_djavulsk}

• Midka
    Isnogood skrev 2010-02-27 19:25:11 följande:
    Det lät väldigt gott ska prova det någon gång.Njae, brukar tycka att chokladpudding o vispgrädde blir alldeles för sötsliskit men sonen älskar det...så provade jag att ha i glass också o upptäckte att jag tyckte det blev mycket godare "jag är en gottegris"
    Hmmmm, tveksam... men jag försöker vara öppen för nyheter så får jag tillfälle ska jag prova. En arbetskamrat till mig hade vaniljglass i kaffet på McD, jag tyckte en hel massa saker om det men yttrade bara en liten del av mina tankar. Prova!-sa hon och nu är jag fast. Längtar till sommaren för min kaffeglassar....
  • Midka

Isso!
    Faan! Ditt fel!! (så skönt att skylla ifrån sig...)
    Nu går jag ut i köket och kokar lite kolasås till frukten och sen ska jag toppa det med glass!!!

Ses!!

• Sedek
    Isnogood skrev 2010-02-27 18:38:40 följande:
    Visst, jag betalat 1200-1300 varje månad för elen. Vad betalar du..?
    What!!! Har du inga lampor eller?

Tvåmånadersräkningar, dec-jan landade på 7000 kr... Och då eldar jag så ofta det går, slösar INTE.

Men halva året ligger det runt 1000 lappen eller mindre, det är bara nu under de kallaste månaderna.
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-27 08:24:52 följande:
    Om jag drar med mig en tjej hem skulle jag ju inte sova på soffan, den logiken förstår jag faktiskt inte.Och så förstår jag inte mig på min kropp nu för tiden, svårt att sova, somnade nog inte före 2 och vaknade av mig själv halv sju... Så ska det ju inte vara.
    Ja, men nu handlade det inte om att du drog hem nån, utan det handlade om att du tänkte följa mig till bussen. Då tyckte jag att en gentleman beställer en taxi eller ännu bättre, låter tjejen (i det här fallet, moi) sova i sängen medan han sover i soffan. Men du kanske inte är en gentleman{#lang_emotions_dreamer}

Vad konstigt att du sov så sent...Har du varit vaken hela dagen, utan någon power nap?
  • Velour
    Isnogood skrev 2010-02-27 09:45:03 följande:
    Oh....det är en av mina gamla favoritlåtar....  en typisk "jag blir glad av den"-låt
    Me too Även om den inte är så jättebra så får jag en riktigt positiv känsla av den låten
  • Isnogood
    Sedek skrev 2010-02-27 19:34:00 följande:
    What!!! Har du inga lampor eller?Tvåmånadersräkningar, dec-jan landade på 7000 kr... Och då eldar jag så ofta det går, slösar INTE.Men halva året ligger det runt 1000 lappen eller mindre, det är bara nu under de kallaste månaderna.
    Joo...lampor och elstängsel runt hagarna

Så det jag betalar, det betalar jag varje månad året om, blir inte många kronors skillnad vintertid då det i stort är samma saker som drar ström.

Förutom nu...byggfläkten lär ju kosta en del...
  • Isnogood
    Midka skrev 2010-02-27 19:31:04 följande:
    Isso!Faan! Ditt fel!! (så skönt att skylla ifrån sig...)Nu går jag ut i köket och kokar lite kolasås till frukten och sen ska jag toppa det med glass!!!Ses!!
    {#lang_emotions_embarassed} fniss
    Midka skrev 2010-02-27 19:29:19 följande:
    Hmmmm, tveksam... men jag försöker vara öppen för nyheter så får jag tillfälle ska jag prova. En arbetskamrat till mig hade vaniljglass i kaffet på McD, jag tyckte en hel massa saker om det men yttrade bara en liten del av mina tankar. Prova!-sa hon och nu är jag fast. Längtar till sommaren för min kaffeglassar....
    Åh, tycker inte om kaffe, annars så hade jag gärna smakat, däremot så är coca cola och vaniljglass väldigt gott
Svar på tråden Tråddödare forts....