• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Fiamedbarn

En utav de tråkigaste sakerna med egen gård som jag kan komma på är att man blir så beroende av dagsljuset. Och jobbar man heltid (gör du det?) så blir det inte mycket ljus fritid på vintern. Ett alternativ hade ju varit att ha ett ridhus i närheten, för jag gillar i alla fall att rida runt runt runt i en liten fyrkant Då slipper man dessutom både vind, is och kyla.

• Isnogood

Jag har bott här i nio år nu i april/maj, så jag har ju lite rutin på allt.
    Gammelstoet är första egna hästen o henne köpte jag för 12 år sedan, innan dess har jag bara tagit hand om andras då mitt största intresse genom åren varit problemhästar och hästproblem, lugnade ner mig något med detta arbete efter att jag blev mamma då det bitvis kan vara väldigt riskfyllt, nu håller jag mig till mindre problem o egna hästar i stället

Känner inte många runt omkring annat än att man hejjar när man möts, är lite av en enstöring...

ja, jag är lite lika dan, är det för många måsten / borde så blir jag sittandes o väntar in i det längsta innan jag tar tag i saker...inte lika kul när man måste som när man verklgen vill.

Har ridit o köpt glass i en kiosk en gång, men jag skulle aldrig våga lämna hästen utanför ensam om den skulle bli skrämd eller liknande.
    Om jag rider in till stan så är det skönast att ha någon med sig så att man aldrig är ensam om något skulle hända, även den mest trafikvana häst kan ju få spel ibland.

Har ca 1 mil till närmaste stad så det är ju inte så långt, plus att närmaste kiosken ligger innan man kommer till centrumdelen så man behöver ju inte rida igenom stan vilket är skönt, alltid kul att komma i väg o göra något annorlunda o alltid lika kul att se folks reaktioner

Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Isnogood
    Fiamedbarn skrev 2010-03-13 11:24:35 följande:
    En utav de tråkigaste sakerna med egen gård som jag kan komma på är att man blir så beroende av dagsljuset. Och jobbar man heltid (gör du det?) så blir det inte mycket ljus fritid på vintern. Ett alternativ hade ju varit att ha ett ridhus i närheten, för jag gillar i alla fall att rida runt runt runt i en liten fyrkant Då slipper man dessutom både vind, is och kyla.
    Man lär sig hantera mörkret o leva med det.

Jobbar heltid så vintern är ju ganska trälig men å andra sidan så väger ju våren sommaren o hösten upp allt det mörka
  • Fiamedbarn

Men jag tror att du är ganska tuff och modig! Det är nog inte jag.

Vad bra, då får jag fråga dig om råd om det blir några problem med hästarna Ser emellanåt på ponnyakuten och tycker det är så gulligt när tjejerna blottar sig och kämpar och lyckas!

• Isnogood

Faan vad hård issnön är
    Nästan 1,5 timme o jag är så trött i armarna {#lang_emotions_undecided} paus IGEN...kommer vara klar lagom till nästa vinter i den här takten {#lang_emotions_yell}

• Isnogood
    Fiamedbarn skrev 2010-03-13 13:06:30 följande:
    Hackar du bort isen?
    Jopp, takras...eh, alltså inte taket som rasat utan snön som låg på taket kom ner... snabbt... o tyvär så packades det då vääääääldigt hårt så det är nu en blandning av is och snö som jag hackar bort bit för bit...inte roligt
  • Mandi74
    Isnogood skrev 2010-03-13 14:46:48 följande:
    Jopp, takras...eh, alltså inte taket som rasat utan snön som låg på taket kom ner... snabbt... o tyvär så packades det då vääääääldigt hårt så det är nu en blandning av is och snö som jag hackar bort bit för bit...inte roligt
    Måste du ta bort det då, kan det inte smälta bort av sig själv?
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Isnogood
    Mandi74 skrev 2010-03-13 14:51:11 följande:
    Måste du ta bort det då, kan det inte smälta bort av sig själv?
    njae, tyvär inte...då det är utanför stallet som det rasat o som det är nu så hamnar allt smältvatten så att det blir en skridskobana där ( inget bra) gick ut för några minuter sedan men snabbt in igen, någon har tydligen beställt stormvindar o hagel {#lang_emotions_yell}
Svar på tråden Tråddödare forts....