• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Sedek

"Den siste ska bli först" som det står skrivet.

Frukost idag består av naturell turkisk youghurt m fun light i, ett kokt ägg och en näve piller. Nu ska jag gå och fixa kaffe.

Vad äter ni till frukost?

• Isnogood

Strålande sol o -3 grader ute...
    Morgon trådisar

Jag är fundersam, i början av vintern så konstaterade både dottern o jag en dag att vi inte sett Gustaf på länge, det är en av stallkatterna, även min sons katt...
    -Vi har fortfarande inte sett honom...

Jag hoppas verkligen att han vandrat i väg o att någon tagit hand om honom.

Nu...Farbror Jansson, en av de andra stallkatterna har inte setts till på 4 dagar.
    Oftast så är det ju så att dom är iväg o "jagar" så vi brukar inte se dom så ofta, men så här på vintern så brukar det inte gå mer än ett dygn emellan gångerna då de brukar sitta o vänta på att vi kommer ut med mat...men inte...
    Bara Pepsi som setat där ute o väntat, bara han som ätit av maten o det har märkts tydligt att ingen annan har varit där på natten då det finns mat kvar på morgonen när jag kommer ut, vilket det aldrig brukar göra om de är där båda två...

Blähä, vad jag tycker det är jobbigt
    Var ute en timme i går kväll o kollade efter honom i byggnaderna, i fall att han skulle ligga skadad någon stans, eller död...men jag såg honom ingen stans.

Jansson är dotterns katt, han är 14 år i år så han är ju inte riktigt någon ungdom heller...
    Samtidigt  så har vi Meduza, omplaseringskatt då hon inte trivdes hos förra ägaren, hon var steril...trodde han...
    -Det gick över
    För hon är dräktig och det verkar inte vara så där jättejättelångt kvar...så mitt i alla funderingar på vart de 2 saknade katterna är någon stans så har vi ett litet knyte (hon är jätteliten i storleken, som en dvärg) som väntar miniknyten...

Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Isnogood

Åh, te blir det till frukost varje morgon

hej på dig föresten

• Sedek
    Isnogood skrev 2010-03-14 08:40:14 följande:
    Åh, te blir det till frukost varje morgon hej på dig föresten
    Heeeeej

Te är bra, nu har jag kaffe i koppen. Men du måste äta nått för att orka med?!

Stackare, börjar katterna droppa av en efter en? Kan det vara kylan? Farbror Jansson var ett fint namn!

Så du är så fäst vid katterna? Har du de inte inne då? Nu när det varit så kallt?
  • Isnogood

Njae, stallkatterna bor ju i stallet, de har mat, vatten o sovplatser i uppvärmd sadelkammare med möjlighet att kunna gå ut dels i stallet o dels genom öppning i väggen så de kan gå raka vägen ut (om stalldörren är stängd)
    Plus sovplats m tjocka filtar i en låda ute på verandan vid ytterdörren uppe vid huset, där serveras de även matrester.
    De kan inte vara inne då de inte är vana med det o inte rumsrena...annars så skulle jag gladerligen låta dem komma in, men som sagt så har de värme i sadelkammaren så det går absolut ingen nöd på dem.
    -o som det är nu...veden tar slut i morgon el på tisdag så då är sadelkammaren varmare än här inne...nu med då jag inte eldar så mycket när inte barnen är hemma för att spara på veden...

Självklart är jag fäst vid katterna, de hör ju till vår familj
    Alla mina djur är betydelsefulla och betyder mycket för mig (och barnen, extra mycket här då det är deras katter...)

EH, jag brukar bara dricka te på mornarna, läkarna brukar morra lite åt mig för det då jag egentligen, pga lååååågt blodtryck, borde äta direkt när jag går upp...men då kan jag inte, måste vara igång ett tag innan.
    Å, ibland så går klockan extra fort o det hinner bli em/ kväll innan {#lang_emotions_innocent}

• Sedek

Var téet gott?

Du vet väl att om man stirrar länge i tékoppen så kan man tillslut se och hitta det man letar efter.

• Isnogood
    {#lang_emotions_undecided} I botten på min tekopp ligger det bara några förrymda teblad...o jag har inte saknat dem...

Teet var gott, är gott o kommer vara gott.
    Är inne på andra koppen o det lär komma att bli både en o två koppar till innan jag är nöjd för stunden, helgens extra glädjeämne...jag kan dricka te...myyyyyycket o lääääääänge
  • Sedek
    Isnogood skrev 2010-03-14 08:55:09 följande:
    Njae, stallkatterna bor ju i stallet, de har mat, vatten o sovplatser i uppvärmd sadelkammare med möjlighet att kunna gå ut dels i stallet o dels genom öppning i väggen så de kan gå raka vägen ut (om stalldörren är stängd) Plus sovplats m tjocka filtar i en låda ute på verandan vid ytterdörren uppe vid huset, där serveras de även matrester. De kan inte vara inne då de inte är vana med det o inte rumsrena...annars så skulle jag gladerligen låta dem komma in, men som sagt så har de värme i sadelkammaren så det går absolut ingen nöd på dem. -o som det är nu...veden tar slut i morgon el på tisdag så då är sadelkammaren varmare än här inne...nu med då jag inte eldar så mycket när inte barnen är hemma för att spara på veden... Självklart är jag fäst vid katterna, de hör ju till vår familj Alla mina djur är betydelsefulla och betyder mycket för mig (och barnen, extra mycket här då det är deras katter...) EH, jag brukar bara dricka te på mornarna, läkarna brukar morra lite åt mig för det då jag egentligen, pga lååååågt blodtryck, borde äta direkt när jag går upp...men då kan jag inte, måste vara igång ett tag innan. Å, ibland så går klockan extra fort o det hinner bli em/ kväll innan
    Vad konstigt, jag såg inte detta inlägget

Då har de det bra ute ändå ser jag. Hoppas de dyker upp!

Inte äta förens på eftermiddagen... Du är inte klok! Fast går det inte så går det inte, men du kan ju äta en bit för att alla andra vill Så kommer du må bättre och orka hacka mer snö
  • Sedek
    Isnogood skrev 2010-03-14 09:08:44 följande:
     I botten på min tekopp ligger det bara några förrymda teblad...o jag har inte saknat dem... Teet var gott, är gott o kommer vara gott. Är inne på andra koppen o det lär komma att bli både en o två koppar till innan jag är nöjd för stunden, helgens extra glädjeämne...jag kan dricka te...myyyyyycket o lääääääänge
    Mm, jag brukar dricka kvällste på kvällen, två koppar med två påsar i varje. Somnar lite lättare då. Det är inte så jättegott men varmt och så passar det på kvällen
Svar på tråden Tråddödare forts....