• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Polly S
    Midka skrev 2010-03-14 17:59:53 följande:
    Föda är viktigt om man ska må bra. Tur att din make behöver äta, säger jag bara!
    jo, jag vet att jag slarvar. på helgerna lagar vi gärna mat däremot och äter goda frukostar, tar låååång tid på oss!
  • Fiamedbarn

Jag äter den där kasslern som vi haft i ugn med en sörja av krossade tomater, grädde , vitlök och ost över. Just nu med makaroner. Mmmmm!

• Polly S
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 18:05:22 följande:
    Jag äter den där kasslern som vi haft i ugn med en sörja av krossade tomater, grädde , vitlök och ost över. Just nu med makaroner. Mmmmm!
    lät gott -men så är jag en sucker för vitlök!
  • Velour
    Midka skrev 2010-03-14 17:57:47 följande:
    Myt och myt... Som sagt... det är inte alltid roligt  med att förstå och att få erfarenheter. Hoppas dock att du slipper vårdeppen!!!Jag är inte så munter under marsmånad men jag är absolut inte så låg att jag bara ligger under täcket! Dock har jag med åren fått en annan förståelse för de som verkligen mår dåligt under våren.... Fy för att må så!
    Ok, ja det kanske finns de som påverkas av vårvädret.

Skönt att åtminstone du inte gräver ner dig
  • Velour
    Midka skrev 2010-03-14 17:49:38 följande:
    Allting har flera sidor... nu har du mer tolerans och förståelse för andra i samma sits... Inte så rolig erfarenhet men dock erfarenhaet....Puss!!!
    Presajsli!
  • Polly S
    Velour skrev 2010-03-14 18:10:32 följande:
    Presajsli!
    jag är en stark anhängare av devisen det som inte dödar härdar.
    fan, vad stark man blivit genom åren.
  • Fiamedbarn

Jag tror så många dör i februari och mars för att det är som längst från värmen och ljuset. När det ligger som närmast i framtiden är det också längst ifrån dåtiden så att säga. Man orkar inte vänta längre. Man ger upp.

Det är dystert kallt idag tycker jag! Solen ger en slags glimt om det man saknar. Men den står lågt och värmer inte så mycket. Kommer man bara över gränsen 15 mars (imorgon!) så tror jag att man känner att nåt börja hända inombords. Att våren känns inom räckhåll

Jag tror också att vårdepressionerna beror på omställningen när ljuset kommer tillbaka. Det är många hormoner och kemiska processer som ska komma i takt med ljuset igen innan vi blir på topp. Melatonin, D-vitamin och kan det vara serotoninet som påverkar vår sinnesstämning när ljuset når in i ögat? Minns inte. Plus att det blir lite prestationsångest på våren - att man ska vara lycklig och tillsammans - när man ser massa avklädda snygga människor slingra sig om varandra och alla grillar och skrattar.

Det är inte så lätt!

Och jo jag har nog PMS fortfarande

• Velour
    Polly S skrev 2010-03-14 17:42:02 följande:
    jag tycker personligen våren är jobbigare än hösten, men jag kan inte säga varför.har en kollega som måste vara hemma då hon bara gråter när ljuset kommer. (fast hon är å andra sidan manodepressiv)
    Oj, stackars henne. Det måste ju vara fruktansvärt!

Jag själv får liv av våren och känner mig rutten av hösten.

Mitt tillstånd just nu beror dock på situationen och inte säsongen som tur är, annars hade jag deppat mest hela tiden.
  • Polly S
    Velour skrev 2010-03-14 18:14:09 följande:
    Oj, stackars henne. Det måste ju vara fruktansvärt! Jag själv får liv av våren och känner mig rutten av hösten. Mitt tillstånd just nu beror dock på situationen och inte säsongen som tur är, annars hade jag deppat mest hela tiden.
    *kram*
Svar på tråden Tråddödare forts....