• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-19 23:45:33 följande:
    "Hur ska man göra" frågan i det inlägget triggar alla cylindrar hos mig Det bästa tipset nerbantat och förkortat till den milda grad är:Innan du går upp ska du föreställa dig att du sitter på en biograf där du ser en film om dig själv. Där du håller en föreläsning inför klassen och det går så otroligt bra, de står upp och apploderar efteråt. Det är fullständig succé och allt du säger går hem!! Läraren ger dig toppbetyg och alla älskar ditt framförande. Sitt där i biosalongen och lägg märke till detaljer i hur du står när du pratar, hur du gestikulerar, hur du känner. Hur du upplever tillfredsställelsen av att ha framfört något som resulterade i fullständig succé.När du sedan på riktigt ska gå upp, så har du redan gjort detta. Du vet hur det kommer att sluta. Du vet hur man står och hur man gestikulerar när man är bäst. Det tar udden av tunghäftan och osäkerheten, för du har redan gjort det innan och dessutom var du bäst.
    Oooh...det är väldigt komplicerat men jag ska försöka Senast idag på seminariet började jag svälja sådär nervöst som jag gör när alla tittar på mig. Det gör att jag inte kan säga en hel mening utan att hela tiden svälja och harkla mig, vilket gör att det känns ännu mer pinsamt. Känns som att alla märker hur nervös jag blir och då rodnar jag. Sen tänker jag att alla nu ser att jag blir röd och det gör att jag bara vill gå därifrån.

Och då SATT jag ner BREDVID alla andra. Jag stod alltså inte upp ensam inför klassen.
    Saknar dig min lille jungfrukille...
  • Sedek
    Polly S skrev 2010-03-19 23:48:51 följande:
    vad säger du om TTn då?
    Skulle passa henne utmärkt
  • Velour
    Polly S skrev 2010-03-19 23:48:51 följande:
    vad säger du om TTn då?
    Audi TT är bland de snyggaste bilarna jag vet. Har en granne med en silverfärgad TT, jättegrym bil!
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-19 23:50:10 följande:
    Ja men du vet mig, jag kan allt Fast, "kan" har inget med presens eller dåtid att göra
    Hehhe, det kan vara helt abstrakt. Kan man säga så?
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-19 23:53:45 följande:
    Oooh...det är väldigt komplicerat men jag ska försöka Senast idag på seminariet började jag svälja sådär nervöst som jag gör när alla tittar på mig. Det gör att jag inte kan säga en hel mening utan att hela tiden svälja och harkla mig, vilket gör att det känns ännu mer pinsamt. Känns som att alla märker hur nervös jag blir och då rodnar jag. Sen tänker jag att alla nu ser att jag blir röd och det gör att jag bara vill gå därifrån. Och då SATT jag ner BREDVID alla andra. Jag stod alltså inte upp ensam inför klassen.
    Som sagt, jag kan hålla en dags kurs om detta (och gör det gärna ) så det är lite väl kortfattat att skriva i ett inlägg...

Men det går att komma över de där fysiologiska signalerna med rätt enkla knep. Annars finns det Inderal Men läkemdelsbehandling är nog lite overkill i skolsammanhang.

Tänk dig in i situationen på förhand bara, att allt går väl. Och när du sedan ska göra det på riktigt så försök erinra dig hur det var när det gick bra.
  • Polly S
    Sedek skrev 2010-03-19 23:54:10 följande:
    Skulle passa henne utmärkt
    Velour skrev 2010-03-19 23:56:16 följande:
    Audi TT är bland de snyggaste bilarna jag vet. Har en granne med en silverfärgad TT, jättegrym bil!
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-19 23:57:33 följande:
    Hehhe, det kan vara helt abstrakt. Kan man säga så?
    Om "kan" kan vara abstrakt i meningen vi pratade om?

Jag väljer att skylla på mitt alkoholintag och tar 15 minuters paus för lite kvällsfix{#lang_emotions_sealed}
  • Velour
    Polly S skrev 2010-03-19 23:51:02 följande:
    men det borde ju gå att använda sig av även i sociala sammanhang? har bara inte kommit på koden än...
    Förstår att det känns svårt för i sociala sammanhang fokuseras det ju inte på ett särskilt ämne, oftast, när man ska lära känna folk. Men just DÄR kan man hitta ett ämne man vet något om och göra andra uppmärksamma på det.

Jag var hemma hos min kompis en gång och hon hade bjudit hem sina arbetskollegor som jag aldrig hade träffat förut. Alla jobbade de på socialen. Så blev jag ensam med alla dem, då min kompis var i köket och fixade. Det var rätt tyst i rummet och det tyckte jag var jobbigt. Så efter en stund tänkte jag att jag skulle ställa frågor om deras jobb, nåt de alltså kunde relatera till. Sen bröts isen.

Fast mest bröts den när de blev fulla som svin
Svar på tråden Tråddödare forts....