• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Velour
    Midka skrev 2010-03-21 16:57:48 följande:
    När jag var 30 så kunde jag tänka mig två-tre barn. Nu är jag snart 37 och .... nej! Absolut nej! Skulle jag bli gravid med min man skulle jag få problem eftersom han inte kan så skulle jag inte kunna göra abort vilket skulle leda till en ny graviditet. Har funderat på hormonspiral så jag inte behöver ens hamna i problemet. Tror dessutom att en sådan skulle göra att det blir mindre krångligt under mens så... Får se när jag bokar tid hos BM.
    Jag förstår. Nu när du är så pass säker, skulle du kunna tänka dig sterilisering?

Jag har funderat på det tusen gånger.
    Saknar dig min lille jungfrukille...
  • Midka
    Velour skrev 2010-03-21 16:55:11 följande:
    Nice nummer.Jaha, så han är lite arg? Ja, bättre att stampa i golvet då. Min planerar jämt att flytta ifrån mig och det känns mindre kul.
    Tackar!
    Vår lille skulle inte komma på tanken att flytta eftersom det skulle vara ett straff värre än döden för honom själv.
  • Velour
    Midka skrev 2010-03-21 16:59:26 följande:
    Tackar!Vår lille skulle inte komma på tanken att flytta eftersom det skulle vara ett straff värre än döden för honom själv.
    Ja, han skulle ju bli hemlös. Min lille är en utmanare som inte bryr sig alls, bara han får komma bort från mig.

Hoppas att dessa tankebanor minskar med tiden, tills han blir mogen nog att fatta beslutet att flytta hemifrån. Dock inte av anledningen att komma bort från mig.
  • Midka
    Velour skrev 2010-03-21 16:59:23 följande:
    Jag förstår. Nu när du är så pass säker, skulle du kunna tänka dig sterilisering?Jag har funderat på det tusen gånger.
    Vet inte vad det skulle innebära. Om det tar bort hormonstressen skulle jag kunna tänka mig det. Vet inte om det skulle ställa till det mer än det hjälper....

Du skulle kunna träffa någon du gärna vill ha barn med så om jag var i din sits skulle jag inte tänka mig det. Det beror så på hur man känner inför barn. Idag med den kraft vår lille tar skulle jag nog tänka mig för både en och två gånger om jag var singel. Skulle inte vilja ha ett till men om han tycker det rä otroligt viktigt? Nja... nu är jag ändå 37 (snart) och då är det mycket gränsfall att börja om igen. Har några i min bekantskapskrets som fått andra barnet sent (38-40) och de har inte mycket positivt att förmedla....
  • Midka
    Velour skrev 2010-03-21 17:02:08 följande:
    Ja, han skulle ju bli hemlös. Min lille är en utmanare som inte bryr sig alls, bara han får komma bort från mig.Hoppas att dessa tankebanor minskar med tiden, tills han blir mogen nog att fatta beslutet att flytta hemifrån. Dock inte av anledningen att komma bort från mig.
    Då har du att göra... en utmanare... Tids nog kommer han flytta av rätt skäl..!
  • Velour
    Midka skrev 2010-03-21 17:04:26 följande:
    Vet inte vad det skulle innebära. Om det tar bort hormonstressen skulle jag kunna tänka mig det. Vet inte om det skulle ställa till det mer än det hjälper....Du skulle kunna träffa någon du gärna vill ha barn med så om jag var i din sits skulle jag inte tänka mig det. Det beror så på hur man känner inför barn. Idag med den kraft vår lille tar skulle jag nog tänka mig för både en och två gånger om jag var singel. Skulle inte vilja ha ett till men om han tycker det rä otroligt viktigt? Nja... nu är jag ändå 37 (snart) och då är det mycket gränsfall att börja om igen. Har några i min bekantskapskrets som fått andra barnet sent (38-40) och de har inte mycket positivt att förmedla....
    Jag vet heller inte hur en sterilisering skulle påverka hormonerna.

Jag är rätt säker på att jag inte vill ha barn igen. Jag känner som dig angående det att det går åt så mycket kraft så att börja om från början är något jag inte vill vara med om igen. Visserligen kändes det annorlunda när jag var gift, men då var lillen under året och allt var lätt som en plätt.

Nu är det annorlunda. Det tar mycket kraft med uppfostran och inte nog med det, hantera olika händelser t.ex. i dagis, sjukdomar, den ständiga oron och allting. Det tar mycket kraft.

Fast jag kanske känner så för att jag inte är typiskt föräldramaterial. Med det menar jag att jag inte är hönsmamma egentligen. Så ett barn passar mig bättre än flera.

Sen kanske jag kommer att träffa den rätte, men då är han rätt om han heller inte vill ha (fler) barn.
  • Velour
    Midka skrev 2010-03-21 17:06:34 följande:
    Då har du att göra... en utmanare... Tids nog kommer han flytta av rätt skäl..!
    Hhahaha! Jag är nästan säker på att den dagen han flyttar blir den dagen jag sparkar ut honom så han får stå på egna ben
  • Velour

Nu känner jag mig lite småhungrig så jag smiter iväg en stund.

Ses!

• Isnogood

Jaha...så springer alla iväg...

Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Midka
    Velour skrev 2010-03-21 17:11:08 följande:
    Jag vet heller inte hur en sterilisering skulle påverka hormonerna.Jag är rätt säker på att jag inte vill ha barn igen. Jag känner som dig angående det att det går åt så mycket kraft så att börja om från början är något jag inte vill vara med om igen. Visserligen kändes det annorlunda när jag var gift, men då var lillen under året och allt var lätt som en plätt.Nu är det annorlunda. Det tar mycket kraft med uppfostran och inte nog med det, hantera olika händelser t.ex. i dagis, sjukdomar, den ständiga oron och allting. Det tar mycket kraft.Fast jag kanske känner så för att jag inte är typiskt föräldramaterial. Med det menar jag att jag inte är hönsmamma egentligen. Så ett barn passar mig bättre än flera.Sen kanske jag kommer att träffa den rätte, men då är han rätt om han heller inte vill ha (fler) barn.
    Dito!
Svar på tråden Tråddödare forts....