Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Scratchy skrev 2010-01-31 02:04:19 följande:
    Notera väl den stora bokstaven på Mens:www.familjeliv.se/Forum-5-172/m50405842.html Det finns ett namn för det psykologiska fenomenet, men jag kommer inte på det just nu..
    Hahah, påminner om Svan

Men usch! Bara tanken på TS frågeställning får mig att känna kväljningar.
    Nej, det heter inte endå! Det heter ändå!
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-31 17:24:07 följande:
    Ingen som vill ge mig en kram? * surar vidare * Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Kram!
  • Velour

JhjärtarA,

skönt att du är tillbaka

• Velour

Scratchy.....beklagar...

• Velour
    Midka skrev 2010-01-31 17:32:37 följande:
    *ASG*Jag tycker för övrigt att det är intressant att läsa eran diskussion!
    Du är den ende Men Roses har ju startat en språktråd där hon lägger fram en hel del info, om du är intresserad.
  • Velour

Jag tycker såååå synd om min lille plutt! Inte nog med att utslagen har blivit fler, han har en prick precis ovan snoppen och den kliar HELA tiden, hur mycket kylkräm/potatismjöl man än smetar på den. Av någon anledning går det inte att göra något åt just den pricken.

Tips, någon?

• Velour
    Roses skrev 2010-01-31 17:38:21 följande:
    Heeeeeeeeeeeeeej nanaz :)Dig kan man räkna med. Merci ghashang.Hur är det idag då? Bättre? Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Såklart *höjer upp huvudet*

Idag är det lite sådär, ser mest efter lillkillen som blir prickigare och prickigare

Hur är det själv?
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-31 17:42:54 följande:
    Ouch! Det måste ju göra ont. Stackars liten. Jag provade tandkräm på stora sonen och det hjälpte lite faktiskt. För övrigt lät jag honom klia sönder sig hur bäst han ville. Det är ju en kille så några ärr här och där gör honom bara snyggare :) Nej, jag vet inte. Vill ju inte rekommendera "huskur" som kanske slår fel på just din son. Kan du inte be läkaren skriva ut tavegyl? Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Ja, egentligen borde jag låta honom klia den hur mycket han vill. Jag har sagt till honom att inte klia utan mest stryka över den med handflatan, typ gnida den, så att den inte ska bli så sårig.

Han har Tavegyl och har ätit en gång, vilket fick honom att nästan däcka, men det lindrar ju kliandet mycket..

Jag kör med kylkräm hela tiden. Idag har jag även provat att badda rosvatten över kroppen och sen smeta på potatismjöl. Det fungerar ju lite, men det är fortfarande pricken över snoppen som är förjäklig.
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-31 17:45:25 följande:
    Det är första dagen av 4 helvetes dagar " Röda ". Maken är iväg med stora sonen till simskola. Jag och lillsk*t är hemma. För övrigt håller lillsk*t att göra mig skallig genom att kamma sönder min skalle. Han älskar att kamma mitt hår. Min lilla nanaz :)Annars är det bara bra. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Min "helvetesvecka" tog precis slut *aahhhh*

Jaså, lillen gillar att kamma mammas hår? Då vet vi hans framtida yrke För övrigt har den bästa frisör jag haft varit en iransk armenier. Han jobbar i Stockholm och heter Soran. Känner du till honom?
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-31 17:49:44 följande:
    Nawww, stackars liten. Måste va jättejobbig för honom. Men ge honom tavegyl. Det gör inte att han däckar, det går ju över om nån dag så några däckade dagar gör honom inget. Han får vila sig och likväl du. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Han blir så slö av Tavegyl, men egentligen är det inte det som är problemet. Det är kombinationen av Tavegyl och Alvedon som är lite....Jag VET att det går att kombinera, men ändå...
Svar på tråden Tråddödare forts....