Tråddödare forts....
Velour skrev 2010-02-02 22:51:16 följande:
Jag började skolan i Iran, när jag var sex år. Jag gick i skolan i ungefär sex månader tills vi kom till Sverige. Här i Sverige fick jag vänta i sex månader tills det blev skolstart och jag fick börja om från början, i ettan. Lära mig svenska alfabetet och siffror och allt. Men sedan flöt det på. Så pluggade jag ända tills studenten. Efter studenten fick jag jobb direkt och var på det jobbet i två år tills jag blev sjukskriven i nåt år. Sen deltog jag i AMS sökajobbkurser ett tag och jobbade kort lite här och där. Sen tillbaks till AMS. Efter det studerade jag på Komvux för att höja betygen. Men nån gång då fick jag ett jobb igen. Efter det jobbet tror jag att jag gick tillbaka till Komvux. Sen när jag blev klar var jag arbetslös. Sen blev jag gravid och återgick till Komvux igen! Efter det blev jag mammaledig ett år. Efter mammaledigheten var jag arbetssökande och i samma veva skedde skilsmässan. Då var det 2005. Nån gång under 2006 fick jag jobb på Norstat (telefonjobbet du vet). Men jag var arbetssökande fortfarande eftersom det inte var heltidsjobb. Men fr.o.m. januari 2008 har jag pluggat hela tiden, ett tag på universitetet och ett tag på Komvux. Och sedan hösten 2009 har jag satsat helt och fullt på att endast plugga på universitetet och ta examen i sociologi.Kul va?
* Det inger hopp om att det ännu finns lärare som inte struntar i disciplinen!