Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Den här Idol-deltagaren är så härlig Och juryns reaktion, ahahh

• Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-22 18:11:20 följande:
    Tack vännen, har suttit hemma och mått skit men ändå varit tvungen att jobba 6 timmar
    Usch! Menar du att du inte fick ta sjukledigt?
  • Velour
    Ord blind skrev 2009-12-22 18:15:14 följande:
    Nej, ett gammalt bråk med ett syskon som blossat upp... Hur är det med dig?
    Men vad tråkigt! Är ni osams nu?
  • Velour

Ord blind skrev 2009-12-22 18:43:14 följande:

Japp, kommer inte träffas alls inom en överskådlig framtid. Min man och jag är inte välkomna då vi är besserwissrar, perfekta och smarta. :) Vet inte om jag ska ta det som en komplimang? :/
    Det var väldigt, väldigt synd!

Så de tror att ni ser ner på dem?
  • Velour

Ord blind skrev 2009-12-22 18:48:42 följande:

Jag vet inte faktiskt. De har det inte så bra varken ekonomiskt eller i sitt förhållande så då börjar man kanske jämföra sig med andra och överanalyserar detsom sägs. Det komiska (om något kan vara komiskt i en såådan här situtation) är att vi (min man och jag) tyckte de var spydiga och att de alltid sa allting som en absolut sanning så vi började att argumentera emot vilket de inte tålde helt enkelt då vi bevisade att de hade fel ett antal gånger...
    Ok. Sånt där är så känsligt, särskilt mellan familjemedlemmar då man har djupare känslor för varann. Iallafall enligt min upplevelse.

Om jag t.ex. bråkar med någon i min familj påverkar det mig tio gånger mer än om jag bråkar med en bekant/främling. Då kan man därför ta allting mer personligt och det sätter djupare spår.

Fy att det skulle bli så mellan er. Grejen är att när man blir sådär osams, då vill ingen part ta första steget för att bli sams. Alla är för stolta för det och anser att det är andra partens fel.

Fast du och din man är lugnare känns det som, eller?

Hoppas det löser sig med tiden.
  • Velour

Ord blind skrev 2009-12-22 19:31:06 följande:

Det löser sig nog någon gång, men inte i det närmaste. Jag är typen som inte orkar bråka. Dock är det så tråkigt att hennes man aldrig kommer vara välkommen in i vårat hem igen, han har bränt sina broar tyvärr...
    Ja, det tror jag att det gör, löser sig alltså.

Oj, så han är inte välkommen längre. Var det han som gav de tyngsta och mest sårande kommentarerna?
  • Velour
    Isnogood skrev 2009-12-22 19:33:16 följande:
    Meh....jag sa ju faktiskt farväl T R Å D E N.....
    Jo, jag tänkte att du hade tänkt hoppa av tråden och gänget och sen bara delta i andra trådar lite allmänt.
  • Velour

Ord blind skrev 2009-12-22 19:38:39 följande:

Jag känner knappt människan men tydligen mår han inte bra i mitt och min mans sällskap, jag vill inte ha folk hemma på besök som inte vill vara i våran närhet, det blir fel.
    Jag förstår. Men hoppas att allt lägger sig och reder ut sig.
  • Velour
    Midka skrev 2009-12-22 21:53:43 följande:
    Hej tåden och ni andra!!!!Familjer, familjer....Jag har inte några större problem med min sida eftersom vi bor långt ifrån varandra och vi har inte så mkt att bråka om helt enkelt. Jag har förstått att jag är väldigt lyckligt lottad iom att jag träffade min man... Han är fin men helsike vliken familj han har.... I år ska vi fira med han mamma och det kommer bli halv kalabalik men vad gör man? Hon vet precis vad hon ska säga för att han ska få skuld och ångest så det kommer bli en livad Jul...... Det är inte hela världen för det rör sig om ett dygn så det ordnar sig men jag känner för alla familjer (särskilt barnen) som inte har det så trevligt på Jul.
    Låter som min ex-svärmor! Och hon lyckades också. Hon förstörde båda min ex-mans äktenskap (jag var hans äktenskap nummer två).

Det sköna är att jag och min ex-mans ex-fru har kontakt idag

Jag skänker också en tanke på alla barn som inte får en jul de förtjänar.
Svar på tråden Tråddödare forts....