Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Tråddödare forts....

Någon som vill ha fika och tårta? Har en massa över.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    Grizelda skrev 2010-02-02 22:25:57 följande:
    Jag ska också lägga mig, med Karin Wahlberg. Inte författaren, utan hennes senaste bok. Är helt slut i rutan. Har korrekturläst åt min professor hela dagen. Det känns som en våt flickdröm som gått i uppfyllelse, att läraren skriver och jag får rätta. Mums för en petimäter... Och innan Sedek hinner undra, en petimäter är detsamma som en Messerscmidt.Natti natti.
    Natti!
  • Mandi74
    Sedek skrev 2010-02-02 22:27:18 följande:
    Det för att du inte ser mig...Jag sitter här med långt stripigt hår vått av förtvivlans tårar FL är en bra ventil, bort från verkligheten lite grann.
    Fl är en bra plats att fly till när man mår dåligt.

*tröstkramar*
  • Mandi74
    Polly S skrev 2010-02-02 22:30:24 följande:
    ja, FL är en bra ventil, men man får ta knäppskallarna med de roliga personerna.
    Men många gånger är det knäppskallarna som är roliga.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-02 22:31:10 följande:
    Just det här du skrev fick mig att känna en klump i halsen (nu menar jag inte att jag känner mig kränkt eller nåt sånt) för jag skulle så gärna vilja känna att det flyter på, men jag känner många gånger att jag jämt ligger efter. Jag börjar verkligen bli skoltrött. Jag har pluggat mer eller mindre hela mitt liv - ända från det att jag var sex år fram tills nu. Jag har bara haft avbrott i mina studier för att jobba, men det mesta har gått ut på att jag har suttit vid skolbänken. Och ändå har jag knappt kommit någonvart.Du anar inte hur jag räknar dagarna tills jag får min examen. Då är jag 32.
    Det positiva är ju att du har den största biten bakom dig, du är ju nästan klar nu!
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-02 22:40:07 följande:
    Ja Den svåraste biten är den sista biten innan mål. Tror jag.
    Eller den näst sista, när man kommer in på sista så spurtar man på av bara farten av glädje för att det snart är över.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-02 22:55:29 följande:
    Men visst, jag har inte suttit vid skolbänken hela tiden, men det mesta har hela tiden gått ut på att utbilda mig. Plugga, plugga och plugga! Jag har väl aldrig haft ett klart mål i mitt liv. Jag har visserligen alltid vetat att jag velat plugga, men aldrig vetat till vad. Det är nu som jag känner att jag har hamnat i rätt spår, men då känns det istället som att jag samtidigt är trött på att plugga.
    Vad kommer du att bli när du blir stor då?
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-02 22:59:17 följande:
    Haaha, jaaa du, jag kommer att ta examen i sociologi så jag hoppas jag kan kalla mig för sociolog då. En av våra rara lärare kallar oss redan för sociologer. Det ger motivation
    Och vad gör en sån eller vad vill du göra?
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-02 23:00:14 följande:
    Jag vet nog inte om jag nånsin har frågat dig, men var jobbar du som?
    Jag är utbildad ekonom, men tröttnade på siffrorna så jag har de senaste åren jobbat som personligassistent. Men jag sa upp mig i höstat och nu är jag sjukskriven, har varit det ett tag och kommer nog fortsätta vara det ett tag till.
    Tänker inte stressa mig själv till att bli frisk längre bara för att alla andra tycker det, utan jag kommer att ta det lugnt och i min takt. Vilket min psykolog oxå anser att jag ska göra.

På tal om det, ska till min spykolog i morron och av någon anledning ska det vara en vanlig läkare oxå med.. varför vet jag inte. *rädd*
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-02 23:09:40 följande:
    Jag måste också dra mig till sängs. Mandi, jag fick aldrig svar på vad du jobbar som. Hoppas att det inte var en för närgången fråga.Men vi lär nog ses imorgon.Kram och godnatt!
    Har svarat men var inte så snabb.. höll på att skörda.

God natt och sov så gott!
Svar på tråden Tråddödare forts....