• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Velour

Om vi tar mitt ex - igen - så växte han upp med värderingarna att hans mamma alltid har rätt, vad det än gäller. Det är därför han har två kraschade äktenskap (varav en var med mig). Han anser att intryck är ALLT! Hans hem måste se uberlyxigt ut, även om han inte har råd, bara för att ge intrycket att han är välbärgad. Det folk inte såg var att han offrade en jävla massa tid på att arbeta (svart) istället för att umgås med mig och senare även med vår son, BARA för att fylla fickan med en massa pengar och inreda huset fint. Visst, även jag tyckte att vi skulle leva fint, men inte till vilket pris som helst, vilket vi ofta bråkade om.

Han behandlade akademiker med respekt, medan han såg ner på icke-akademiker. Då kan ni ju ana hur han var mot mig eftersom jag under vår tid tillsammans ännu inte hade satt min fot i universitetsvärlden.

Hursom, alla dessa värderingar hade han hemifrån, vilket har gjort honom till den tragiska människa han är. Han är väldigt tom inuti och reflekterar inte ens (det är hans mardröm att ändra uppfattning om de saker han lärt sig), utan det han lärt sig, det sitter kvar. Allt som kommer från hans mamma är sanning.

Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-04 22:08:36 följande:
    vilka värderingar?
    Jag visste att frågan skulle dyka upp, men jag har så svårt ibland att förklara hur jag menar
    Analysera mera!
  • Ord blind
    Velour skrev 2010-01-04 22:07:36 följande:
    Grejen är att när jag skrev att det nog mest blir synd om hennes barn, att jag faktiskt även menade det. Det är inte bara skräpmat som är fel (i stora doser), utan även vissa värderingar. Vissa värderingar kan förstöra mycket för en människa faktiskt.
    Håller helt med dig!
    Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
  • Velour

När jag mötte hans mamma (GUDEN), var det DÅ jag insåg hur pass mycket hon hade indoktrinerat sina barn och särskilt sin son att aldrig någonsin säga emot henne. Hon hade ända sedan han var barn, sagt till honom att folk alltid kommer och går, men att hon som mor alltid består. Därför såg hon till att hennes son alltid, i ur skur skulle föredra henne "eftersom ingen annan någonsin ändå skulle bry sig eller ens älska hennes son". Den teorin höll mitt ex stenhårt på.

Analysera mera!
  • Velour
    Ord blind skrev 2010-01-04 22:17:39 följande:
    Håller helt med dig! Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
    {#lang_emotions_sunny}
    Analysera mera!
  • Ord blind
    Velour skrev 2010-01-04 22:21:30 följande:
    När jag mötte hans mamma (GUDEN), var det DÅ jag insåg hur pass mycket hon hade indoktrinerat sina barn och särskilt sin son att aldrig någonsin säga emot henne. Hon hade ända sedan han var barn, sagt till honom att folk alltid kommer och går, men att hon som mor alltid består. Därför såg hon till att hennes son alltid, i ur skur skulle föredra henne "eftersom ingen annan någonsin ändå skulle bry sig eller ens älska hennes son". Den teorin höll mitt ex stenhårt på.
    Det måste vara oerhört jobbigt att leva ett sådant liv, och det får tragiska konsekvenser.
    Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
  • Velour
    Ord blind skrev 2010-01-04 22:23:52 följande:
    Det måste vara oerhört jobbigt att leva ett sådant liv, och det får tragiska konsekvenser. Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
    Ja verkligen. Jag hade tur som var han äktenskap nummer två. Första frun blev fysiskt och psykiskt misshandlad, medan jag bara blev psykiskt misshandlad.{#lang_emotions_death} Han hade tydligen lärt sig att man inte ska slåss
    Analysera mera!
  • Velour
    Ord blind skrev 2010-01-04 22:23:52 följande:
    Det måste vara oerhört jobbigt att leva ett sådant liv, och det får tragiska konsekvenser. Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
    Men du menade nog honom. Ja, han kan aldrig behålla vänner. Ingen står ut med honom i längden. Äktenskap och förhållanden kan han ju bara glömma.
    Analysera mera!
  • Ord blind
    Velour skrev 2010-01-04 22:28:46 följande:
    Ja verkligen. Jag hade tur som var han äktenskap nummer två. Första frun blev fysiskt och psykiskt misshandlad, medan jag bara blev psykiskt misshandlad. Han hade tydligen lärt sig att man inte ska slåss

Usch, beklagar.
Svar på tråden Tråddödare forts....