• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-07 19:16:14 följande:
    Okej, låter väldigt invecklats. Varför ska man ha så många grader?
    Ord blind skrev 2010-01-07 19:15:32 följande:
    Ärligt talat kan jag inte förstå varför de måste byta betygssystem hela tiden... Nu är vi ju då tillbaka till 60-talet...
    fast det nuvarande systemet är inte bra, det är en alldeles för stor skillnad mellan ett G- och ett G+ som aldrig syns, fler betygssteg behövs. (helst tydligare betygskriterier också, men där håller jag inte andan)
  • Polly S

det tråkigaste är väl just att det vlir mer uppdelat mellan teoretiska/praktiska program, vilket i sin tur förmodligen innebär att jag inte kommer få ha psykologi om jag jobbar kvar här.
    oh well, ett läsår kvar dit iaf!

• Ord blind
    Polly S skrev 2010-01-07 19:20:01 följande:
    fast det nuvarande systemet är inte bra, det är en alldeles för stor skillnad mellan ett G- och ett G+ som aldrig syns, fler betygssteg behövs. (helst tydligare betygskriterier också, men där håller jag inte andan)
    Det där kan jag inget om, skalan alltså, men jag håller med om kriterierna. När MVG kom så sa en lärare att det inte gick att få!
    Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
  • Polly S
    Ord blind skrev 2010-01-07 19:25:33 följande:
    Det där kan jag inget om, skalan alltså, men jag håller med om kriterierna. När MVG kom så sa en lärare att det inte gick att få!

(å andra sidan var jag med om att "5:orna tog slut"...)
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-07 19:20:01 följande:
    Ok. Jag var rätt nöjd med nuvarande betygssystemet dock. Men eftersom det som ska komm är nytt, så får vi väl se hur det ser ut i praktiken
    Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-07 19:23:21 följande:
    det tråkigaste är väl just att det vlir mer uppdelat mellan teoretiska/praktiska program, vilket i sin tur förmodligen innebär att jag inte kommer få ha psykologi om jag jobbar kvar här. oh well, ett läsår kvar dit iaf!
    Det var lite det jag också tänkte på. Jag hoppas att det ordnar sig för dig. Som du säger är det ju ett år kvar tills dess.
    Analysera mera!
  • Grizelda
    Polly S skrev 2010-01-07 19:28:07 följande:
    Uj, är du också så gammal . Mina ungdomar tror inte mig när jag förklarar det gamla, relativa betygssystemet, där Stefan, Magnus, Lotta och jag slogs om de två femmorna i engelska... Nuförtiden verkar det ha gått åt andra hållet, och jag vet inte vilket som är värst. Såg något reportage i TV häromåret där en hel klass fått MVG i gympa, eftersom kriterierna var ungefär att delta med liv och lust, och att leda klassen i ett gympapass på ett trevligt sätt. På min tid skulle man banne mig hoppa höjd och stöta kula på SM-nivå för att få en femma...
  • Polly S
    Grizelda skrev 2010-01-07 19:55:26 följande:
    Uj, är du också så gammal . Mina ungdomar tror inte mig när jag förklarar det gamla, relativa betygssystemet, där Stefan, Magnus, Lotta och jag slogs om de två femmorna i engelska... Nuförtiden verkar det ha gått åt andra hållet, och jag vet inte vilket som är värst. Såg något reportage i TV häromåret där en hel klass fått MVG i gympa, eftersom kriterierna var ungefär att delta med liv och lust, och att leda klassen i ett gympapass på ett trevligt sätt. På min tid skulle man banne mig hoppa höjd och stöta kula på SM-nivå för att få en femma...
    jag vet faktiskt inte hur betygskriterierna så ut när jag själv gick i skolan -kommer inte alls ihåg att vi gick igenom dom på varje kurs -men det verkar ha varit tydligare.
  • Isnogood
    Polly S skrev 2010-01-07 19:28:07 följande:
    Ah, det där känner jag igen...

Det var aldrig tal om att man fick det betyg man verkligen var värd...det handlade om ett visst antal av varje som skulle fördelas på respektive klass.... {#lang_emotions_undecided}
    I´m the one and only....of my kind...
  • Polly S
    Isnogood skrev 2010-01-07 19:57:57 följande:
    Ah, det där känner jag igen... Det var aldrig tal om att man fick det betyg man verkligen var värd...det handlade om ett visst antal av varje som skulle fördelas på respektive klass....
Svar på tråden Tråddödare forts....