• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Polly S
    Isnogood skrev 2010-01-14 21:39:22 följande:
    Tänkte jag inte ens på..! -O jag som inte ens kommer vara hemma   , för dom kunde inte säga någon tid o det var ju inte säkert till 100% att dom kunde komma i morgon så jag ska lägga ut nyckeln.... Attans....snacka om att jag kanske snuvar mig själv...
    oh no! dålig valuta för pengarna!
  • Polly S

hur trivs nya islandsdamen förresten?

• I Blackrose I
    Velour skrev 2010-01-14 21:36:39 följande:
    Ja? Det är väl bra att tappa röksuget Vad gjorde du för dumt på jobbet som kommer att få så stora konsekvenser?Men du får en kram för att du har abstinens..jag vet hur det känns
    Äh, skyller på FL-skada :)

Nån som hört  " Sparka öppna dörrar? "

Hade aldrig hört talas om det ändå har jag bott här i över 20år. Hur som helst så skrev jag följande svar till:

"Istället tar du upp nåt om att åka till Arlanda "för att se sanningen" och KTH och lokaltrafiken och sparkar in öppna dörrar om att ........................................................."

Mitt svar:

Sen visst att jag är "invandrare" och från mellanöster men jag är långt ifrån våldsam så "sparka öppna dörrar???!!! " {#lang_emotions_undecided} Sorry att jag inte passar i statistiken.

När jag läste förklaringen till Sparka dörrar grejen på jobbet håll jag på och dö av skratt. Eftersom nästan alla är insatta i min "debattkrig" på jobbet så........Stackars mig {#lang_emotions_embarassed}

• Isnogood
    Polly S skrev 2010-01-14 21:41:48 följande:
    oh no! dålig valuta för pengarna!
    "gråter"
    Polly S skrev 2010-01-14 21:42:08 följande:
    hur trivs nya islandsdamen förresten?
    Joodå, pigg o glad

Pga kylan så har vi ju tyvär inte kunnat rida något...o inte är det så att man känner att man vill stå ute i hagen o gosa i ett par timmar varje dag heller...men allt är bra, hon är lugn o verkar säker, hade hovslagarn ute förra veckan, första gången sedan hon kom till sverige o det gick jättebra.
    Så ännu en anledning att vänta på lite varmare temperaturer...så man kan vara ute längre stunder...
    I´m the one and only....of my kind...
  • I Blackrose I
    Isnogood skrev 2010-01-14 21:36:45 följande:
    Kollade faktiskt med mitt försäkringsbolag i dag, endast om det är SKADA på vattenledningen så täcks det av försäkringen, men som det är nu..alltså att det är fruset..då får man betala ur egen ficka.-Sedan, när tjälen gått ur marken så återstår det väl att se om det tagit någon skada på rören eller inte...innan dess kan det vara svårt för att inte säga omöjligt att se mindre lekage. 
    Ajdå :(

Jadu, försäkringsbolagen har jag som tur aldrig behövt kontakta men jag har ju hört att dom för det mesta inte betalar ut nåt. Trist {#lang_emotions_frown}

Skickar en varm kram {#lang_emotions_sunny}
  • Polly S
    Isnogood skrev 2010-01-14 21:47:51 följande:
    Joodå, pigg o glad Pga kylan så har vi ju tyvär inte kunnat rida något...o inte är det så att man känner att man vill stå ute i hagen o gosa i ett par timmar varje dag heller...men allt är bra, hon är lugn o verkar säker, hade hovslagarn ute förra veckan, första gången sedan hon kom till sverige o det gick jättebra. Så ännu en anledning att vänta på lite varmare temperaturer...så man kan vara ute längre stunder...
    låter som hon gjort sig hemmastadd!
    ja, nu får det snart bli varmare så man kan göra saker!
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-14 21:46:49 följande:
    Äh, skyller på FL-skada :)Nån som hört  " Sparka öppna dörrar? " Hade aldrig hört talas om det ändå har jag bott här i över 20år. Hur som helst så skrev jag följande svar till: "Istället tar du upp nåt om att åka till Arlanda "för att se sanningen" och KTH och lokaltrafiken och sparkar in öppna dörrar om att .................................................. ......."Mitt svar:Sen visst att jag är "invandrare" och från mellanöster men jag är långt ifrån våldsam så "sparka öppna dörrar???!!! "  Sorry att jag inte passar i statistiken.När jag läste förklaringen till Sparka dörrar grejen på jobbet håll jag på och dö av skratt. Eftersom nästan alla är insatta i min "debattkrig" på jobbet så........Stackars mig
    Ah!
    Analysera mera!
  • Velour
    Velour skrev 2010-01-14 21:53:09 följande:
    Ah! Analysera mera!
    Eller vänta...nu blev jag själv rätt osäker på betydelsen av det uttrycket (att sparka in öppna dörrar){#lang_emotions_undecided}. Känns som att det många gånger har använts på fel sätt.

Vad EXAKT betyder det?
    Analysera mera!
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-14 21:58:22 följande:
    Eller vänta...nu blev jag själv rätt osäker på betydelsen av det uttrycket (att sparka in öppna dörrar). Känns som att det många gånger har använts på fel sätt. Vad EXAKT betyder det?
    att folk redan tagit upp det, att det är självklart, att flertalet håller med eller iaf vet om det så att man inte behöver argumentera för det mer.
    väl?
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-01-14 21:53:09 följande:
    Ah!
    Kram? Puss? Hallo?! {#lang_emotions_embarassed}

Dumma {#lang_emotions_cry}

Är i alla fall nöjd och belåten att jag fick "människan" och backa ur {#lang_emotions_laughing}. Inte bråka med  ( Roses ) Jag är känd för att snacka sönder människor.
Svar på tråden Tråddödare forts....