• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-01-28 21:16:14 följande:
    Blend ska det vara.. blå. Rök åt mig med när du ändå går, jag orkar inte. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Done!

Blå Blend? Är det mintigt eller nåt sånt?
    Nej, det heter inte endå! Det heter ändå!
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-28 21:26:22 följande:
    Jag ska också gå och röka snart men jag har en massa papper här som ska fizas sen ska jag ut också men njut du ;)Om jag nångång får för mig att jag ska börja plugga skulle jag så himla gärna vilja läsa Persiska. Skulle va kul men vi får se hur det blir med det. Men det är så med studier man kan inte gilla allt. Vissa delar är mindre intressanta än andra. Jag sov igenom varenda biologilektion när jag gick i gymnasiett. Ville bara hänga mig när läraren för femtielfte gången ville förklara hur ormbunkar förökade sig   Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    ormbunkars sexliv..jippii!

När du läst lite persiska, kan du vara snäll och lära mig lite?
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-28 21:32:33 följande:
    Grattis till numret! Det finns ett namn för det psykologiska fenomenet, men jag kommer inte på det just nu..
    Tack! Och det känns helt underbart!
  • Scratchy
    Velour skrev 2010-01-28 21:41:26 följande:
    Tack! Och det känns helt underbart!
    Och grattis till det numret!
    Det finns ett namn för det psykologiska fenomenet, men jag kommer inte på det just nu..
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-01-28 21:37:07 följande:
    Oj, det var nog inte nån islamtråd, utan den handlade väl om kristendomen, men att han på nåt sätt fick in lite islam i den.Ja, han är helt ute och cyklar, i motvind också. Sjäva persiska språket är väldigt vackert. Jag älskar vårt ord för "hej". Heter "dorood" eller hur?
    Ja, det heter " dorood "

" Salam " kommer från " A Salamo aleykom " vilket är arabiska varianten på Hej.

Men vad är det du vill lära dig på persiska? Som sagt mamma är lärare och jag kan en hel del. Varför tror du min svenska är så svag :)?

Mamma förbjöd oss att prata svenska hemma, vi fick prata och lära oss svenska på skoltid. Nu har ju gått ut skolan för mer än åratalsen så det blir inte så mycket svenska nu för tiden.
    Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-28 21:44:34 följande:
    Och grattis till det numret! Det finns ett namn för det psykologiska fenomenet, men jag kommer inte på det just nu..
    Ja, det var ju så längesen..
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-28 21:44:35 följande:
    Ja, det heter " dorood " " Salam " kommer från " A Salamo aleykom " vilket är arabiska varianten på Hej.Men vad är det du vill lära dig på persiska? Som sagt mamma är lärare och jag kan en hel del. Varför tror du min svenska är så svag :)? Mamma förbjöd oss att prata svenska hemma, vi fick prata och lära oss svenska på skoltid. Nu har ju gått ut skolan för mer än åratalsen så det blir inte så mycket svenska nu för tiden. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Tycker inte att du suger så mycket på svenskan

Jag har ingen aning om vad det är jag vill lära mig..men kommer du på nåt roligt så får du absolut lära mig. Bara det är äkta persiska och inte den modiferade versionen.

En gång när jag pratade med min mor på telefon och min irakkurdiska väninna hörde mig, tappade hon nästan hakan över att det fanns så mycket arabiska i persiskan. Jag blev nästan ledsen
  • Midka
    Roses skrev 2010-01-28 21:32:24 följande:
    Men, jag vet ju inte hur du/ni reagerar om jag skriver persiska ord. Den andra ordet är nog "khoshgel" du menar vilket betyder vacker ;)Ja, jag är också glad att mamma klarade sig. Även om jag inte har sovit senaste 48timmarna så fattar jag inte varför jag inte är trött. Är inte ett dugg trött. När sköterskan sa att allting hade gått bra med mamma....Åh, den känslan var helt underbart. Verkligen glad.

Har skaffat mig ett nytt favvo ord! "khoshgel" Du får använda det när du vill till mig!!! Känn dig helt fri! (Tror inte du vill höra mig uttala det...   )

Egentligen är det lite riskabelt att gilla främmande ord... Du skulle kunna lura skiten ur mig, typ som vissa skrönor om att spanjorer går på stranden och skriker "KUK" för att de tror att det betyder "melon" för att elaka svennar lärt dem fel....

Aziz är fint oxå... a-z-i-z... z används så sälla här. Lite exotiskt, lukta-gott på något vis..

Alltid skönt när anhöriga mår bra/bättre! Tro mig, du kommer sova gott!! {#lang_emotions_sunny}
  • Velour

Roses,

hann du gå i skolan i Iran?

• Velour
    Midka skrev 2010-01-28 21:51:52 följande:
    Har skaffat mig ett nytt favvo ord! "khoshgel" Du får använda det när du vill till mig!!! Känn dig helt fri! (Tror inte du vill höra mig uttala det...   )Egentligen är det lite riskabelt att gilla främmande ord... Du skulle kunna lura skiten ur mig, typ som vissa skrönor om att spanjorer går på stranden och skriker "KUK" för att de tror att det betyder "melon" för att elaka svennar lärt dem fel....Aziz är fint oxå... a-z-i-z... z används så sälla här. Lite exotiskt, lukta-gott på något vis..Alltid skönt när anhöriga mår bra/bättre! Tro mig, du kommer sova gott!!

Khoshgel!

Svar på tråden Tråddödare forts....