• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-03 21:31:08 följande:
    Nice nummer. Mitt i prick igen! "Den jag pressar på information med en massa kniviga frågor blir också irriterad av att behöva svara på MINA frågor, när den personen redan sagt det på sitt sätt..." Det är mycket det som är den onda sidan av att analysera och vilja förstå. Och det är ju det som också kan vara irriterande för mig, när personen sagt det på SITT sätt. Det är ju inte alltid jag förstår hur h*n känner och tänker då. För att jag ska "bli nöjd" (dåligt ordval, men kom inte på nåt bättre), så måste ju JAG förstå och jag måste känna ett "Aha". Då och först då kan jag känna att pusselbiten har fallit på plats och känner den där lättnaden. Det där tålamodet du skriver om, menar du under de omständigheter då det är du som får kniviga frågor och måste förklara?

Nej inte frågorna från andra! Det kan jag hantera. Men att ha tålamod med den som blir irriterad på mig. Om jag blir irriterad tillbaka så förstörs kommunikationen, det som kommer efter är inget av värde.
    Eftersom drivet att få klarhet är stort, kommer mitt tålamod till användning när den andre blir irriterad. Det rinner av mig och jag kan fortsätta utan irritation att ställa frågor tills jag får ut det jag vill ha ur den andre. I alla fall tills den personens irritationsgräns är nådd och det går över i ren och skär ilska, då är ju kommunikationen bruten igen...

Som sagt, en ond cirkel!

Det beror ju på hur personen man pratar med är funtad, lättirriterad, arg, glad, tålmodig, logisk, ologisk, kännande osv.

Det är irriterande att själv kunna distansera sig medans motparten inte kan det, så fort distansen försvinner blir det nästan omöjligt att dra det vidare.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-03 21:54:14 följande:
    Jag tror att det är en epidemi som drabbat åtminstone de flesta av oss. Så du kan vara lugn, det är inte ditt fel
    Vilken tur..

Jag fick piggpiller idag av min läkare, så nu kommer jag bli sååå pigg.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-03 21:56:46 följande:
    Vilken tur.. Jag fick piggpiller idag av min läkare, så nu kommer jag bli sååå pigg.
    Piggpiller?
  • Mandi74
    Sedek skrev 2010-02-03 21:58:06 följande:
    Piggpiller?
    "Dom ska öppna fönstren i mig och släppa in ny frisk luft i mig", citerar min läkare.

Vet inte, dom ska göra mig mer mottaglig för den hjälpen jag får mm mm. Det är en sorts antidepressiva som jag ska ta samtidigt som jag tar den sorten jag redan har. Sen skulle jag se till att ha lugnande hemma för biverkningarna kan tydligen vara hemska..
  • Polly S
    Mandi74 skrev 2010-02-03 22:01:49 följande:
    "Dom ska öppna fönstren i mig och släppa in ny frisk luft i mig", citerar min läkare. Vet inte, dom ska göra mig mer mottaglig för den hjälpen jag får mm mm. Det är en sorts antidepressiva som jag ska ta samtidigt som jag tar den sorten jag redan har. Sen skulle jag se till att ha lugnande hemma för biverkningarna kan tydligen vara hemska..
    låter inget vidare på kort sikt bara! hoppas du slipper biverkningar!
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-03 22:01:49 följande:
    "Dom ska öppna fönstren i mig och släppa in ny frisk luft i mig", citerar min läkare. Vet inte, dom ska göra mig mer mottaglig för den hjälpen jag får mm mm. Det är en sorts antidepressiva som jag ska ta samtidigt som jag tar den sorten jag redan har. Sen skulle jag se till att ha lugnande hemma för biverkningarna kan tydligen vara hemska..
    Ah, Lyrica antar jag.

Du gör nått åt hur du mår och bara det är ett stoort steg på vägen att hitta tillbaka till din fulla potential.

Du kommer ta dig ur detta, var så säker!
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-03 21:56:37 följande:
     Nej inte frågorna från andra! Det kan jag hantera. Men att ha tålamod med den som blir irriterad på mig. Om jag blir irriterad tillbaka så förstörs kommunikationen, det som kommer efter är inget av värde.Eftersom drivet att få klarhet är stort, kommer mitt tålamod till användning när den andre blir irriterad. Det rinner av mig och jag kan fortsätta utan irritation att ställa frågor tills jag får ut det jag vill ha ur den andre. I alla fall tills den personens irritationsgräns är nådd och det går över i ren och skär ilska, då är ju kommunikationen bruten igen...Som sagt, en ond cirkel!Det beror ju på hur personen man pratar med är funtad, lättirriterad, arg, glad, tålmodig, logisk, ologisk, kännande osv.Det är irriterande att själv kunna distansera sig medans motparten inte kan det, så fort distansen försvinner blir det nästan omöjligt att dra det vidare.
    Ah, jag förstår. Där agerar jag lite annorlunda. När jag är i det stadiet att jag ifrågasätter och söker klarhet, där är jag redan arg/irriterad/ledsen/förtvivlad etc. Så om den personen jag ifrågasätter hamnar på samma nivå som mig, så går det åt....Men det är dock inte så att jag försöker kränka eller vara elak, utan då försöker jag verkligen finna den där klarheten som är så viktig för att jag ska må bra. En nackdel blir att den personen då kan säga nästan vadsomhelst för att få ett slut på det hela. Det märks då och jag blir ännu mer upprörd.

Det är som du skriver, hur den andre personen är funtad. Ju lugnare och mer sansad personen är, desto lättare har jag då att lyssna på förklaringarna, men då måste jag känna att den personen inte säger saker som h*n tror att jag vill höra.
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-03 21:56:46 följande:
    Vilken tur.. Jag fick piggpiller idag av min läkare, så nu kommer jag bli sååå pigg. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Jag hoppas att det går bra med piggpillerna. Jag själv är väldigt skeptisk till sådana preparat, men ibland måste man nog väga för- och nackdelarna i den situation man befinner sig i.
  • Mandi74
    Sedek skrev 2010-02-03 22:05:57 följande:
    Ah, Lyrica antar jag.Du gör nått åt hur du mår och bara det är ett stoort steg på vägen att hitta tillbaka till din fulla potential.Du kommer ta dig ur detta, var så säker!
    Edronax heter dom.

Jag går ju hos en psykolog men jag kan inte öppna mig och prata, dessa ska tydligen hjälpa mig till att kunna göra det. Sen ska de tydligen få mig att känna igen, vet inte om jag vill det egentligen..
  • Mandi74
    Polly S skrev 2010-02-03 22:05:44 följande:
    låter inget vidare på kort sikt bara! hoppas du slipper biverkningar!
    Det hoppas jag oxå, men jag har ångestdämpande hemma så skulle det bli så, så är jag förberedd.
Svar på tråden Tråddödare forts....