• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-03 21:07:19 följande:
    Jag förstår det..Det är också lätt hänt att det överanalyseras en del. Fast så är kanske inte fallet för dig. Jag själv brukar ha lätt för att grubbla, tyvärr, och vips har jag grävt ner mig i en massa tankar.
    Tror det är en del i processen att bearbeta vissa händelser. Hos mig i alla fall. Alla är vi olika men precis som du säger så har jag också en tendens att överanalysera många saker.

Vill förstå in i minsta detalj, för att få en klar bild över vad som händer.
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-03 21:11:23 följande:
    Ja man får gå in där, och hennes dagbok i original finns där också.
    Ja, vad ska man säga......
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-03 21:13:55 följande:
    Ja, vad ska man säga......
    Sätt upp på listan över platser du ska besöka!

Folk står helt tysta i kön, otrolig stämning där. Det ÄR verkligen fascinerande.
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-03 21:13:00 följande:
    Tror det är en del i processen att bearbeta vissa händelser. Hos mig i alla fall. Alla är vi olika men precis som du säger så har jag också en tendens att överanalysera många saker.Vill förstå in i minsta detalj, för att få en klar bild över vad som händer.
    Där sa du det! "Vill förstå in i minsta detalj". Det är exakt så jag är. Men det är också på gott och ont. Det är inte många som orkar med en person som vill förstå allt i minsta detalj faktiskt eftersom man vrider och vänder på allt och ifrågasätter hela tiden. Nu vet jag inte hur du är, men om jag inte får den klara bilden så får jag svårt att släppa det. Många gör det eftersom de inte orkar tänka på det mer, men för mig blir det tvärtom, jag tänker ännu mer på problemet om jag inte får klarhet i det. Det är det som gör att jag lätt gräver ner mig.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-03 21:17:57 följande:
    Där sa du det! "Vill förstå in i minsta detalj". Det är exakt så jag är. Men det är också på gott och ont. Det är inte många som orkar med en person som vill förstå allt i minsta detalj faktiskt eftersom man vrider och vänder på allt och ifrågasätter hela tiden. Nu vet jag inte hur du är, men om jag inte får den klara bilden så får jag svårt att släppa det. Många gör det eftersom de inte orkar tänka på det mer, men för mig blir det tvärtom, jag tänker ännu mer på problemet om jag inte får klarhet i det. Det är det som gör att jag lätt gräver ner mig.
    Likatänkande ännu en gång!
    Samma här, kan inte släppa det förräns jag förstår. Det är ju först då man kan bearbeta det på rätt sätt för att få det ur systemet. Jag blir irriterad om jag inte förstår, och den jag pressar på information med en massa kniviga frågor blir också irriterad av att behöva svara på MINA frågor, när "den" personen redan sagt det på sitt sätt... En ond spiral.

I mitt fall, som tur är, så har jag blivit begåvad med ett enormt tålamod. Fattar inte hur jag skulle överlevt utan det.
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-03 21:22:05 följande:
    Likatänkande ännu en gång!Samma här, kan inte släppa det förräns jag förstår. Det är ju först då man kan bearbeta det på rätt sätt för att få det ur systemet. Jag blir irriterad om jag inte förstår, och den jag pressar på information med en massa kniviga frågor blir också irriterad av att behöva svara på MINA frågor, när "den" personen redan sagt det på sitt sätt... En ond spiral.I mitt fall, som tur är, så har jag blivit begåvad med ett enormt tålamod. Fattar inte hur jag skulle överlevt utan det.
    Nice nummer.

Mitt i prick igen! "Den jag pressar på information med en massa kniviga frågor blir också irriterad av att behöva svara på MINA frågor, när den personen redan sagt det på sitt sätt..."
    Det är mycket det som är den onda sidan av att analysera och vilja förstå. Och det är ju det som också kan vara irriterande för mig, när personen sagt det på SITT sätt. Det är ju inte alltid jag förstår hur h*n känner och tänker då. För att jag ska "bli nöjd" (dåligt ordval, men kom inte på nåt bättre), så måste ju JAG förstå och jag måste känna ett "Aha". Då och först då kan jag känna att pusselbiten har fallit på plats och känner den där lättnaden.

Det där tålamodet du skriver om, menar du under de omständigheter då det är du som får kniviga frågor och måste förklara?
  • Mandi74

Hello! Sååå jävla trött..

Värst vad alla hänger läpp i tråden, är det min deppighet som har smittat av sig eller var ni såna innan oxå?

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-03 21:52:11 följande:
    Hello! Sååå jävla trött..Värst vad alla hänger läpp i tråden, är det min deppighet som har smittat av sig eller var ni såna innan oxå? Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Jag tror att det är en epidemi som drabbat åtminstone de flesta av oss. Så du kan vara lugn, det är inte ditt fel
Svar på tråden Tråddödare forts....