• Anonym

    Bästa advokat på familjerätt i Göteborg??

    Vilken advokat är bäst på familjerätt i göteborg?Någon har någon bra erfarenhet eller hört något bra om någon?

  • Svar på tråden Bästa advokat på familjerätt i Göteborg??
  • Anonym

    Kan tippsa om Advokat Birgitta Von Sydow, en ytterst kompetent kvinna med skinn på näsan och som hatar "dravvel".


    Hon har vart med ett tag, och har ett erkänt gott rykte bland både åklagare, advokater som domare.


    Använder mig av henne nu, för andra ggn på 7 år, då Xcet åter igen är på "krigstigen".

  • Anonym
    Lithe skrev 2010-01-01 09:49:24 följande:
    Jag vill inte gå in på det här. Det är ett så känsligt ämne och man får så mycket kommentarer om vad folk tycker och tänker.
    Förstår att du inte vill ta upp det här. Inte trevligt att bli påhoppad av massor med aggressiva människor som bara spyr galla över en. Ska aldrig mer prata vårdnad/ umgänge eller liknande ämnen med någon förutom min närmaste familj. Ingen idé och det har inte andra att göra med heller. Bättre sköta sitt eget och de sitt.
  • LMB0619

    I det stora hela så ska väl alla barn ha rätt till bägge sina föräldrar men mycket kvinnor där ute som använder barnen för att hämnas på sina ex! I min mening borde man ta ifrån dem vårdnaden & ge dem umgängesrätt om dom/man inte kan tänka på sitt/sina barn först & främst, vilket man inte gör om man använder dom som ett vapen. Sen ska man tänka på¨att allt som göms i snö!! En gång är barnen gamla nog att förstå själva & har man då försökt att ta bort en mamma eller pappa ur deras liv kommer dom inte förlåta detta så lätt. Tänk på vad som är bäst för barnen & se till att dom får växa upp med hela sin familj även om ni inte kan bo ihop så länge det är möjligt!

    M/

  • Familjenförst

    Även jag rekommenderar Hild Andersch var tidigare i kontakt med de övriga på Gbgs "topp tre" över familjerättsjurister dvs Christer Eisemann, Karin winroth ganters samt Hild Andersch. Då Hild gav ett mkt gott intryck vid första kontakten samt att de bägge andra princip gått i pension så var valet lätt. Några månade senare har jag vunnit en vårdnadstvist som varit mycket segdragen tack vare Andersch advokatbyrå. Ett råd till er som är inne i en process är att inte chansa utan skaffa ett välrenommerat ombud o inte chansa på någon.

  • Anonym (känslig man)

    kan bara varmast rekomendera jurist gunnar flodin. han fick domstolen att inse att fadern är lika viktig somm mamman i vårdnader.

  • Anonym (case closed)
    barnenimittliv skrev 2011-03-03 19:45:19 följande:
    Är det fler som har haft Robert Mjösén som advokat?
    berätta mer om honom o hur det har gått?
    jag var med en kompis i ett mål. hon hade haft honom tidigare när det gällde vårdnadstvist och det vann kompisen. i det målet jag var med i tyckte jag att han var rätt så mesig i sin framställning. kände att jag hade kunnat göra det bättre. det var många detaljer som inte kom upp i målet som jag ansåg kunde hjälpa min kompis. hon förlorade målet. jag hade önskat mer patos från honom men jag har kanske sett för många filmer som utspelas i en rättssal.
  • Anonym (Intresserad)

    Ni pratar om Hild Andersch har jag sett, vad tog hon i timmen? Vad tar advokater i timmen?

  • Anonym (Hild Andersh, Nej...)

    Hild Andersh pratas det om, nja.... hon va mitt ex advokat och jag kan bara säga att dom fick inte igen några punkter på de 6 år som gått i vårdnadstvisten .
    Så min advokat Christer Eiserman vill jag nog påstå är bäst !
    Han är tyvärr en mycket upptagen familjerätts advokat och tar dessvärre ej emot nya klienter.

  • Anonym (Hild Andersh, Nej...)

    Skrev lite fel....Hild Andersh fick inte IGENOM några punkter på de yrkande de gjort då vi suttit i rätten 3 ggr. 
    Ett bra tips se till att ha familjerätts utredningar som tingsrätten kan använda sig av. 
    I vårt fall fanns det flera utredningar och en färsk som låg till grund och Christer Eiserman som advokat var toppen, han är mycket engagerad och har arbetat i över 30 år inom familjerätt som jurist Humor har han också

  • Anonym (Intresserad)

    Ok, tur att du hade en bra advokat och vad många år du/ni höll på, gissar p en rejäl räkning också. Har inte hört talas om Christer Eiserman, vilket kanske är logiskt med tanke på att han inte tar ny klienter. Jag vara bara nyfiken på denna Hilda Andersch. Har hört både och om henne och läser man här i tråden var det både upp och ned för henne. Visst är hon skild hon med.... kanske är en familjrätts advokats mörka sida.

Svar på tråden Bästa advokat på familjerätt i Göteborg??