tess863 skrev 2010-01-28 22:29:10 följande:
Vad skönt att ni har en tid. Min son var 4½ månad gammal när han opererades. Och när det gäller tips? Jag hade med mig en cd skiva med vaggvisor som Alex känner igen. Jag spelade den lite oftare för honom strax innan vi skulle åka till sahlgrenska för att han skulle känna sig trygg med den. För som du säkert vet så svullnar ofta ögonen och ansiktet igen när man opererar huvudet, inte alltid men ofta. Så jag tyckte att det var en trygghet för Alex att lyssna på något som vi gjort tillsammans hemma, och han somnade direkt jag satte på skivan. Även om man inte har en skiva så är det bra att ha med något som känns tryggt, kanske en speldosa eller en snutte som han kan ligga och lukta på. Det var det som jag upplevde som viktigast att ha med. Alla tillfrisknar ju olika fort och min Alex var väldigt slö. Han låg konstant i sängen i nästan 4 dagar så det vara bara för oss att ösa på honom mjukisar och snutte för att få tiden att kännas trygg. Men paret i rummet intill oss kom tillbaka från intensiven med en pojke som var pigg och hoppade som vanligt. Så det är väldigt olika kan jag tro. Tiden kretsade mest kring vällingtider och vaggvisor. Mjukiskläder för dig är ett måste också! :) Kramar från mig!
Castor kommer också vara 4,5 mån lite drygt...
Det var ett bra tips med musiken... vi har ingen speciell musik så jag aknske ska börja med det nu när det är 1mån kvar. Om jag spelar den så ofta jag kan när han ska sova så kanske den sätter sig iaf?
Sen tar vi nog med hans Babynest och hans filt... jag vet inte hur han känner för filten etc men det är det bästa jag har

Ni var alltså på rummet mycket eller fick ni rulla ut honom på avdelningen etc?