Kraniosynostos #9
Marie1978 skrev 2010-02-02 09:34:30 följande:
Jag tror ni får ersättning för taxiresan från stationen, det fick vi. Ring däremot SU och fråga om ni inte kan få komma senare på inskrivningsdagen eftersom ni kommer så långt ifrån. Det frågade hon oss om vi ville göra. Dock så körde vi ner med storebror till Mellbystrand dagen före och tog sedan tåget från Laholm och var på SU runt 9. Men det är vääääldigt gott om tid första dagen så ni kan säkert komma senare. Vad skönt att ni fått en tid!Tack för tipset 
Det ska jag kolla... vi har ju redan gjort röntgen här på ALS så det är en sak mindre att göra på inskrivningsdagen (om de inte vill testa göra en till?).
Kirurgen på ALS Marie Sätterling sa att vi måste bekosta resa + boende själva. Vi sa bara ok för vi visste att de skulle säga så men de har ingen koll. Jag pratade med Ann-Louise Edlund på Hälsosjukvårds nämnden... hon sa att vi hade riksavtal så allt blir betalt. Hon sa att kirurgerna in te brukar ha någon koll så det ska man inte bry sig om
Hon sa till mig att ringa Resekontoret... jag gjorde det och tydligen så hjälper de en att boka resa etc? De skulle ringa upp under dagen enligt sekreteraren...
Sen har jag förvarnat på Johanesvillan och bokat in oss prel. på "Aston villa" dagen innan. Jag ska kolla med SU om vi kan skjuta på inskrivningen så vi slipper sova över en natt till.
Nu börjar jag bli lite nervös