• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • Lilla

Lindasnutt: jag känner till var den ligger, men har aldrig varit där. Kommer du från Bålsta?

• Maraja 80

Hej Allihopa!

Flingan: Tänkte bara säga att du kan stryka mig från listan i nya tråden. Känner inte att jag riktigt har tid/ork att hänga med här.
    Kanske gästspelar någon gång och kollar läget är ju lite nyfiken på alla nya bebisar Lycka till alla ni!

Tack för den här tiden!

Ha det bäst allihopa

Stor Kram och trevlig helg!
    Maria

• Lilla

Maraja: synd att du lämnar oss, men du får absolut gästspela i tråden! {#lang_emotions_flower}

Utteröga: jag såg bilden på fina Uma i Mitt i Järfälla. {#lang_emotions_smile}

• flingansnö

Godmorgon!! 

Här verkar sovmornarnas tid vara förbi... en nackdel med att G somnar tidigare på kvällarna numera, men samtidigt bättre för honom, och det gör mig itne så jättemycket... jag är ju morgonmänniska. 
    jag var iallafall till BM igår, och hade tydligen jättelågt blodtryck, vilket hon tyckte var bra, mig säger det ingenting, men jag hade 98/55, ngn som kan förklara vad det betyder?  Sf måttet hade gått upp till 29 så jag är på väg upp mot övre kurvan, där jag ju låg med Gustav, hjärtat slog med 155 slag/ minut (så det kanske är en tjej iallfall) och hon skickade remiss till KS för kjesarsnittssamtal. 
    Men när jag var i kista (BM håller till där ju) fick jag värsta konstiga reaktionen på männiksor, i vilken affär jag än gick in i fick jag ngn form av panikreaktion, hjärtat började slå jättefort, jag svettades, allt ljud förstärktes... det var skitläskigt och gick över så fort jag kom ut ur affären!! var in på tre ställen och det var likadant överallt!! Skitdrygt, jag som vill shoppa.... men se det gick inte.... skumt...
    Utteröga: Skönt att det börjar bli ordning! Och glöm nu inte att andas ok??
    LillaT: Vad skönt att du int ebehövde ha Idun med under akupunkturen. Men jag hoppas att det kommer att hjälpa dig, min foglossning sitter ju i rumpan och så har jag ont i ryggen, så hon sätter nålar i rumpan och i höften, och så upp på ryggen. Hoppas iallfall att det kan hjälpa för dig litegrann!! och som sagt, det är ju inte särkilt dyrt! 70kr kan man leva med! 
    Tip: Stackare som mår illa igen! Blä!! Lider med dig, och lider med dig över åderbråcken också, och dig okcså LillaT. Det är jag grymt tacksam att ha klarat mig ifrån (peppar peppar) Och bra att du tog tag i det där med Elliots tal, jag tror att ju snabbare de får hjälp desto bättre är det. Kan tipsa om böckerna om babblarna, och karlstadsmodellen, de är jättebra för talträning för barn med svårigheter, Gustav Älskar dem, även om man får kombinera med böcker med mer story i. 
    Nu ska jag göra mig lite kaffe och läsa lite innan jag måste sätta igång med dagens aktiviteter... vid lunch kommer föräldrar och syskon till bpdemig och mange hit för att fira min födelsedag, det ska bli kul , men samtidigt ganska jobbigt... men alltid kul med presenter. Och det ska bli intressant att se om syrran har sina barn med sig, nu ligger hon i regelrätt vårdnadstvist med sin exman, och om han inte gårmed på att inte ha barnen över natten nu så lämnar hon dem inte till honom.... vi får väl se hur det går.... men jag tycker iallfall att hon gör rätt. Barnen ska naturligtvis få vara med sin pappa, men inte så mycket, det påverkard dem verkligen negativt...  
    Oj vad långt det blev,.... kanske skulle börja skriva en bok eller nåt för att skriva av mig allt isätllet för att tråka ut er!  
    Kram på er 
  • Stora syster

Ja god morgon! Du o jag Flingan ;), uppe med tuppjäveln... men snart e det sommartid, så då blir det väl att de sover till sju om de nu vaknat runt sex? Eller har jag helt fel? (kan banne miig aldrig lära mig hur det där funkar..)

Jaha, garttis i egftersott Elin, glömde  nog helt bort att gratta!! Här blir det kalas imorgon, tur det, för idag måste jag handla, fattar inte hur jag ska lyckas med allt, men det brukar ju gå tillslut! Lokes bästis från Orminge kommer hit idag o sover här, de träffas så sällan nu, men e ff bästisar! Helt underbbart att se!!

Trist att så många lämnat tråden! Detta är ju min kontakt med omvärlden!! ;) (får bli mer aktiv på fejjan då, särskilt som min lelefon är helt störd o inte vill funka!!)

• Marina

Jag har också varit vaken en stund =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

Heeeeej Mariiiiina! haha!

Läget med dig då?

• Marina

Det är bra med mig =), jobbar och har mig så dagarna springer iväg..Längtar dock till nästa helg så man kan få träffa alla {#lang_emotions_laughing}... Allt bra med dig??

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Lindasnutt

LillaT: Nej jag kommer inte därifrån.... Han bor i skokloster. Men det är ren slump att de bor och jobbar där ute... men jag kan rekomendera stället, och hoppas på att jag ger en bra rekomendation :D

• flingansnö

Vad skönt att inte vara ensam vaken! Magnus kom faktiskt upp vid sju, så vi har haft en rätt mysig morgon här hemma. Nu håller han på att fixa med kycklingen vi ska ha till lucnh, och jag ska ta en dusch, innan vi måste åka och handla det sista inför lunchen idag.

Syster: Lycka till med allt! Kul med lokes kompis!

Svar på tråden Järfällatråden 8