• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • Mirix

haha Solsidan va så roligt i fredags, vist var det du jesse som tittade? Har ite tittat sen första avsnitet men du påminde mig. Såg förra veckan oxå, men sista var riktgt kul!

Får väll erkänna.. har handlat.. Vi var på loppisen igår eftersom vi behöver regnkläder och skor. Fanny var halvt död, Mira på min rygg ch jag trött och tyckte synd om mig själv.. Så det blev en knappmaskin, ett soltält, ett album och en flytväst... Har haft yberdåligt samvete.. utnyttjade att Fanny var ännu tröttre än jag och orkade inte stå emot.. 

• Disan

Krya på lilla Mira!!

Life sucks and then you die
  • Stora syster

Mår mira bättre nu då?? Krya på! (o ha inte dåligt samvete, varför ska man inte få ändra sig lixom...?)

Ja, tack för Lokes grattis, vidarebefodrar dem!! ;)

Kommer allvarligt inte klara av en till sån här vinter, igår talade vi lite löst om att emigrera... Jag kommer lämna den här skiten nästa vinter, kanske kan jobba på andra sidan jorden nån månad... Var grinfärdg igår o somnade mitt på dan på soffan...

Jajaj, idag e en ny dag, ska till naprapaten(förhopnningsvis den sista ggn...) o sen jobba.

Poppar Darin på jättehög volym så alla vaknar nu!! hahah!! Ska man ändå upp en måndag så kan man väl vakna tll med stil va!? hah!!

Ha  det bra idag!!

• flingansnö

God morgon.... eller nåt med morgon i iallfall... det verkar som att tiden då Gustav sov gott i sin egen säng hela natten fram till 8 på morgonen är över..... inatt kom han in till oss redan kla halv elva, dvs vi hade just gått och lagt oss.... jag hade för ont för att gå över med honom till sig och magnus hade redan somnat, så han fick komma upp till oss. Vid midnatt fick jag nog, då hade han sparkat ut mig ur sängen 2 gånger!!! Gick upp och la mig på soffan i hans rum.... där sover man ju inte direkt bra, men inte jättedåligt heller... vid fem hörde jag att han kom upp och letade efter mig, så jag gick upp och tog med honom till soffan och tvingade honom att ligga där till kvart i sex.... vafan, man KAN inte stiga upp klockan 5!!!!! Nu ska jag iallfall strax krypa ner i sängen igen... öpnna fönstert och bara njuta av att vara ensam i sängen!

Mirjam: Men FY!!! stackars er och stackars lilla Mira!!! Fy vad jobbigt, vad sa de  på sjukhuset då? vad är det för fel? och vad ska ni göra?

och du, ha inte dåligt samvete för att du shoppade, ibland faller man i fällor, då får man acceptera det och sedan gå vidadre och fortsätta på det "rätta" spåret! Kämpa på!

Syster: Jag förstår dig... emigrera vore trevligt..... och sjuksköterskejobb måste det väl finnas på varmare platser? Hawaii eller nåt?

• Lilla

Flingan: I har också börjat komma in till os ännu mer och tidigare än förut. Kan det vara en period nu runt 3 år eller hänger det kanske ihop med att de inser/känner på sig att de kommer få mindre tid med mamma när småsyskonen kommer?

Idag ska vi till tandläkaren på 3-årskontroll. Spännande ska det bli eftersom det bir första tandläkarbesöket för I (vi hamnade nog mittemellan kallalsen vid 1,5 år när vi flyttade från Uppsala i maj 2008).

• flingansnö

LillaT: Ja eller så är det en kombination... oftast går det ju bra, men inatt blev det bara för mycket!!

Lycka till hos tandläkaren! När vi var där så la sig G på golvet och skrek och skrek och skrek. Han blev inte tyst förän han fick en tandborste nrä vi skulle gå hem...

• Lilla

Flingan: oj då, jag hoppas att I inte lägger sig på golvet och skriker.

• Mirix

hej hej, hemma.. Här blir det sjukstuga en vecka till, minst!!! Jag blir galen. Nu hr Mira fått isigmer vätska så hon är iaf. piggare men har såna hemska diarrer 8-9ggr om dagen så det blir inget dagis dä inte. Imorse lckte det över ALLT! Fanny gick till jobbet men kom hem etr några timmar, då hade hon spytt 2ggr..
    Jag e oxå magsjuk och e hes ochhar ont i svalget. Men jag sår iaf. upp...

pännande med tandläkare! Hoppas hon får ett bra första intryck!

Karro. jag önskar jag var lika jävlig som du, Darin??? ;^)

Elin och Therese, där hr ni anldningen till at vi tänkler följa Anna Wahlgrens rekomedation med spjällsäng till de e 4år...

• Mirix

Vi ska ge gensvar på kursares texter och jag ska svara på två kompisars. Jag blir helt förvånad över hur illa de skriver. Jag förstår om ni tror att jagskriver urilla eftersom jag här slavr och har en dator som inte skrivr ut alla bokstäver nä man är online. Men jag kan skriva bra, akademiskt och korkt eningar.
    jag vet inte vad jag ska göra åt de texter jagfått. de är helt tokiga. 5radera meningar. För få kommatecken. Syftningsfel. Stavningsfel.. , fattiga texter med ryckiga meningar som inte sitter ihop. Börjar meningar med Tycker eller Börjar. Visst ska det isåfall skrivas Jag tycker, Jag börjar..?
    Jag kan hålla på hela dagen och hitta fel. De analyerar inget, refererar inte, eller refererar fel.. ugh stackrs våra lärare säger jag bara..

Svar på tråden Järfällatråden 8