• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • flingansnö

Oj, vilken diskussion det blev om sömen! Vi är väldigt avslappnade med sömnen här hemma. Om han inte sover middag somnar han tidigt på kvällen, då får vi mystid, magnus och jag. Om han sover middag får vi mystid hela familjen istället. PÅ föskolan har vi sagt att det är bra om han inte sover, men OM han somnar vilket han gör rätt ofta så får han sova. Annars får han ju en jättejobbig eftermiddag och det ska han inte behöva ha tycker vi. Idag vaknade han vid halv nio, har inte sovit middag och nu när vi skulle äta middag fick han ett utbrott över maten, och gick från bordet och gick in och la sig i sängen. Nu sover han. Sen får vi se om det är för natten eller bara ngra timmar.

• Marina

Skönt ni känner så flingan, personligen avlider jag om mitt barn skulle somna vid 17 {#lang_emotions_frown} då hade hela kväll och natt varit sabbad, nä fasta rutiner krävs här speciellt med sömnen...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

Jag har två barn sen tidigare som har varit extremt känsliga för sömnrubbningar, så när Nilo kom var vi rätt hårda från början om att han skulle sova vid vissa tider. Ända sen han var nyfödd har han somnat sju. Det e ju väldigt bra, för då har man iaf nån timme på kvällen då man vet att man kan göra egna saker. Som jag som pluggat, då måste man kunna planera. O eftersom jag börjar jobba tidigt går jag upp strax efter fem, då lägger jag mig vid nio. Då e det ju nice att plutt sover. ;)

Idag ska jag till jobbet igen, har varrit hemma i tre dagar nu o snörvlat, tur att man slapp sjukskriva sig iaf! Mår mkt bättre nu, så det går nog bra!

• flingansnö

Marina och Karro: Ja det blir ju annorlunda när man får barn som är känslig försomnrutiner. Det viktiga är ju att de sover, och gör de inte det utan rutiner måste man ju ha det. Gustav har alltid sovit bra, ända sedan han var nyfödd, och vi behöver inte ha rutiner för den sakens skull. Han ör beroende av andra rutiner som att alltid få sitta på samma plats vid bordet, eller att få gå på stenarna utanför fsk innan vi går in, annars blir han hysterisk. Men jag är tacksam för att han är ett sovande barn. Igår sov han 2 och en halv timme sedan kom han upp och var med oss tills vi gick och la oss, då la han sig med oss i sängen, och var vakne, men låg (ganska) stilla. Magnus somnade omgående, men jag var vaken kanske 40 minuter då var G fortarande vaken, men när jag vaknade till en halvtimme senare sov han. Sen väckte han mig vid åtta idag.

• Disan

God fortsättning alla! Det verkar som att ni har haft det bra iaf Vi hade en toppenkväll med allt vad det innebär.

Vi slutade med dagssömnen till Ronja när hon bara grät och skrek och hade sig under dagarnas nattningar, det kände bara plågsamt för oss alla. De första dagarna var hon trött på em men sedan vände det och nu sover hon aldrig. Ibland kan hon somna till i vagnen om kl är typ 17-19 om man åker en längre sträcka, men då pickar man bara på henne så att hon vaknar igen

Mina barn är också känsliga för sömnen och blir ngt rubbat är dagarna oftast förstörda ett tag framöver.

Idag skall jag äntligen få städa undan julen! Yes! Skall bli så skönt.

Life sucks and then you die
  • phridan

hej på er !

Jag och min familj ska inom 2 månader flytta till Kungsängen/viksjö eller i nräheten., men har svärföräldrana i Viksjö...
    Vi kommer då att köpa en bilstol till sonen som är 1år, vägen 13 kilo.

Tänkte kolla om någon av er kanske har en bra bilstol att sälja? :)

Trevlig dag//Frida!

• flingansnö

Blä! Jag vägde mig!! Har gått upp 2 kg!!

• flingansnö

Anna: Kul att ni hade det roligt!

Phridan: Nej tyvär....

• Disan

phridan: Välkommen hit (om du nu hade tänkt att hänga i tråden?) Har tyvärr ingen stol att sälja, måste nog snarare köpa en själv... Hmm...

flingan: Äh, 2 kg är väl ingenting! Du är ju nästan halvvägs i graviditeten. -Skall vi få till det snart eller är dödsdömt?

Life sucks and then you die
  • flingansnö

Disan: Inte ge upp än!! Men så längemin bil är död är det nog svårt.....  Och två kg är inte så mycket om man är normalviktig från start, men jag har ju rätt ycket övervikt, så jag vill verkligen inte gå upp mycket. Första målet var at inte gå upp alls innan första januari, och så gick jag upp 2 kg... det var inte roligt.

Svar på tråden Järfällatråden 8