• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • Marina

Ni måste vara grymt duktiga på att hålla rent för vi hade druknat i skit om jag skulle dammsugit en gång i veckan {#lang_emotions_laughing}

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Timba

Maraja: fanns mycket snö i bergen nästan lite för mycket blev tungt att svänga eller så var det jag som var ovan...

Marina: vad jag menar är att det är bra om de kan utsätta sig för lite damm och andra partiklar så att de kan bygga upp imunförsvaret och vara lite sjuka ibland..
    men jag antar att de har varit det eftersom de är så friska vid dagis start.

• flingansnö

Tip: Välkommen hem! Hur mår du nu, berättade du om graviditen för svärisarna?

Jag ska betala årets sista räkningar nu   Men i morgon är det nyårsafton och sedan kan vi ÄNTLIGEN dra ett streck över sugiga sugiga sugiga 2009! 

• Disan

tip: Är du gravid??? Har jag missat ngt totalt??? Grattis i sådant fall!!! Skönt att ni hade det bra i Frankrike. Lät skönt med lite semester.

flingan: Jo, blir också irriterad på folk som fuskar till sig ss... Hoppas att det löser sig för dig och att FK godkänner just din ss!

Ang städning så städar vi en gång i veckan och det är strålande rent hemma hos oss MEN jag har ju inga barn här längre, praktiskt taget! Haha! Men innan det städade jag en gång i veckan också, när det blev grusigt i hallen eller smutsigt på köksgolvet dammsög jag av det, men annars inte. Barnvagnarna drar ju inte massvis med skit om inte annat...

Maya kryper ju nu och vill smaka på allt, minsta smula stoppar hon i munnen. Stackars henne som bor hos Chris där det är konstant skitigt...

mirix: Vilken present! Hoppas att ni får det trevligt när ni går ut då!

Jaha, ensam i kväll och skall nog sätta mig med min bok som jag började med här om dagen. So long!

Life sucks and then you die
  • flingansnö

Disan: Är du hemma i morgon fm? Ska jag komma förbi med bok och skiva?

• Mirix

Vi har ju bara ett barn ohvist är det skitit men vi är helt enkelt skapt så att vi helt ekelt inte ser det, och det vi ser struntrvi i. Lite dammråttor dör vi inte av!

Önskar alla ett got nytt år! Behöver ingen festblåsa för att fira nytt å mn har nog på mig min nya randiga tröja frn GT och vanliga jeansen. För jobbigt att sitta en helkväll med tajta svarta byxor, som jag eventuellt inte får på mig efter all mat! Gick faktiskt ner endel efter kräksjkan men det e nog tillbaka igen.

• Marina

Tip jag förstod att du mena väl, men vad jag menar är att det är bättre tycker jag att poängterar "tycker jag" att man lär sina barn städa och hålla snyggt så dom lär sig det och inte växer upp och blir slarviga för det vill jag verkligen inte att mina barn blir..'

Kommer få krupp om jag ska hem till dom nån gång och dom är skitgrisar hahaha..Nä men jag vill verkligen att mina barn lär sig hålla snyggt omkring sig.. Sen tycker jag att dom härdas bäst av att träffa människor, andra barn mm..Tycker faktiskt att barn ska bo rent och fint annars kan jag tänka mig att sova i för mkt damm borde verkligen ge astma för då andas man in skiten hela natten lång =(

men som sagt det är bara jag som tycker och tänker, betyder inte att jag har rätt {#lang_emotions_laughing}..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • RedTopaz
    Marina skrev 2009-12-30 20:27:48 följande:
    Tip jag förstod att du mena väl, men vad jag menar är att det är bättre tycker jag att poängterar "tycker jag" att man lär sina barn städa och hålla snyggt så dom lär sig det och inte växer upp och blir slarviga för det vill jag verkligen inte att mina barn blir..' Kommer få krupp om jag ska hem till dom nån gång och dom är skitgrisar hahaha..Nä men jag vill verkligen att mina barn lär sig hålla snyggt omkring sig.. Sen tycker jag att dom härdas bäst av att träffa människor, andra barn mm..Tycker faktiskt att barn ska bo rent och fint annars kan jag tänka mig att sova i för mkt damm borde verkligen ge astma för då andas man in skiten hela natten lång =( men som sagt det är bara jag som tycker och tänker, betyder inte att jag har rätt ..
    Jag håller med =)

Tack för fikat!
    Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Lilla

Marina: håller med dig om att jag vill lära Idun att plocka undan efter sig etc. Hon hjälper till att plocka ihop i sitt rum varje kväll innan hon ska sova och även de saker hon lekt med nere i vardagsrummet. Det är bra om hon lär sig det "naturligt" så gör hon så sen också och det behöver inte kännas som "jobbigt" att hålla ordning. Min man är dock inte lika bra på det som jag så när han var i USA hade vi faktiskt mer städat än nånsin här hemma.

• Disan

flingan: Absolut! Det är bara att komma! Inte innan halv tio bara...

Life sucks and then you die
Svar på tråden Järfällatråden 8