• Yempa

    BF Mars - magarna växer

    SaltNapp skrev 2009-12-23 15:45:43 följande:
    Jag la in en ny bild i mitt galleri i förrgår.. gasch va det växer alltså ! Hur gör man när bebben ligger och trycker och sparkar på samma ställe i flera dagar.. verkar inte bry sig om att jag knuffar och försöker puffa bort den.. gör ju så himla ont.. händer det er oxå? God Jul !!
    Det händer mig oxå, trot jag. Nu har bebisen legat på samma ställe sen i förrigår och sparkar neråt, vilket gör sjukt ont! Det liksom strålar ner i benet...eller, kan det vara nåt annat kanske...?
  • Yempa
    SaltNapp skrev 2009-12-27 14:08:40 följande:
    vet inte mitt strålade inte, kändes bara sjukt ont --> som om någon trycker en tumme rätt in i ett blåmärke och vägrar släppa..men nu har bebben slutat sparka där som tur är ..Men det känns ju himla jobbigt när dem sparkar neråt så det kanske kan vara så att någon nerv elelr liknade kommer i kläm ?ingen aning.. hoppas någon annan kan hjälpa dig .
    ja jag fick höra idag att det kan vara nån nerv som kommer i kläm. ska till min bm imorn så jag ska kolla då och kan meddela dig/er. funderade om det kunde vara lätt foglossning oxå men har ju aldrig haft det tidigare så vet inte hur det känns...
  • Yempa

    Det gick bra hos BM, det var inte foglossning utan bebisens rygg/rumpa som ligger till vänster och trycker på. Därför det gör ont eftersom det tar mer plats. Den ligger med huvudet neråt än så länge men det kan ju ändras. Blir skickad till SöS på tillväxt-UL tydligen eftersom jag inte går upp nåt i vikt, även fast bebisen verkar må bra..... Men men, man får väl vara glad över att dom är nogranna...

  • Yempa
    SaltNapp skrev 2009-12-29 10:12:44 följande:
    Va skönt det inte var foglossningar :D Bättre att kolla för mycket än för lite och eftersom bebisen verkar må bra är det nog ingen fara.. Lyccka till på UL. Och gott nytt år alla !
    Tack så mycket! Gott nytt år till dig och alla andra!
  • Yempa

    Ingen idé att lägga ut en ny magbild eftersom magen inte vuxit nåt den senaste tiden. Hoppas bebis mår bra men det rör sig iaf så det är alltid nåt. Får hoppas att tillväxt UL går bra nästa vecka!

    Hoppas ni alla mår bra!

  • Yempa

    Idag har jag varit på Sös halva eftermiddagen. Var där på tillväxtultraljud som min barnmorska skickade mig på. Visade sig att bebis mår bra men är 22,6% mindre än vad h*n "borde" vara nu. Väger endast 1577g och jag är i v33. Ska tillbaka dit om 2v för samma koll och har bebis inte vuxit då så kommer dom ev plocka ut h*n Egentligen inget att oroa sig över eftersom bebis får i sig näring men klart jag blir lite orolig....

  • Yempa
    SaltNapp skrev 2010-01-12 18:28:33 följande:
    ojdå.. hoppas det vara är en tillfällig svacka..? Du får proppa dig full med nyttigheter och se om det hjälper..? Fast en bebis som föds i v 34 har väl ALLA chanse i världen att klara sig väl? Stor kram från mig
    svacka vet jag inte om man kan kalla det grejen är den att jag äter normalt, varken mer eller mindre än tidigare. har försökt äta mer men det går liksom inte, det tar bara stopp! jo, om dom blir tvungna att plocka ut den i v35 så är det ingen större fara. det skulle mer kännas konstigt att bli mamma då när jag ställt in mig på att gå över tiden och föda i mitten av mars. men huvudsaken är ju att bebisen mår bra! Kram till dig oxå, hoppas det är bra med dig
  • Yempa

    Nya bilder finns i mitt galleri, under både Mini i magen och Svartvita magbilder....

  • Yempa

    Ingen som fått bebis än? Jag har bf imorn men har en känsla av att det kommer dröja nån vecka till, segt!! Magen har inte vuxit nåt de senaste 3v enligt min BM men bebis mår iaf bra =)

  • Yempa
    Annos85 skrev 2010-03-05 10:48:21 följande:
    Fick en liten pojke i tisdags (i dag innan BF), 48 cm, 3095 gram. Han ska heta Isak! :)
    Åh grattis! Hoppas allt gick bra?
  • Yempa

    I lördags kl 22.43 föddes min son Elias. Efter bara 6tim värkar så kom han ut. Är fortfarande chockad över att allt gick så fort och smidigt. Men samtidigt väldigt nöjd över att det gick så lätt...

  • Yempa
    SaltNapp skrev 2010-03-09 09:04:57 följande:
    ÅÅh grattis !!Men bara 6 timmar allt som allt!?från att du kände första värken?Oj va smidigt ;)
    Tack! Japp, 6tim från första värken! Verkligen snabbt och smidigt. Jag är förvånad eftersom det är första barnet oxå. Men men, man ska inte klaga!
Svar på tråden BF Mars - magarna växer