• MayaS

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Hej på er!
    Får jag också hänga på?
    Beställde ett Wii fit plus med bräda igår från CDON som jag nu går och väntar på... Ska bli så roligt att få börja med detta. Har bara hört en massa bra saker om wii fit.

• MayaS
    Dixabilly skrev 2009-12-29 12:17:42 följande:
    MayaS: självklart, vad roligt! :) Hoppas det kommer snart dåGjorde mitt body test idag, som varje dag, och igår tänkte jag verkligen på allt jag åt, åt middag vid sju för annars äter vi middag sent, sen slängde jag aaallt onyttigt efter jul, kakor, after eight, ah ni vet ;)Det visade sig att jag har tappat -1.3 kg sen igår!! Jihoo :D
    Grattis!! OJ vad effektivt det var!!!

Hur mycket tränar du per dag? Och vilka "grenar"?
  • MayaS

Hade hoppats på att få mitt nya wii fit plus idag men icke... så det innebär att jag tidigast får det på måndag.

Såå irriterade, jag vill ju ha det typ nyss....

• MayaS
    Annaluskan skrev 2010-01-01 17:53:13 följande:
    Åh vad trist... jag skrev ju in min länk här till min bilddagbok idag. Jag har haft min bilddagbok i flera år och aldrig fått något anonymt otrevligt meddelande där. Fick ett idag. Hoppas inte det är nån i den här tråden. *ledsen* Det stod iofs. bara: Du ser förjävlig ut* Men tja... blir lite ledsen faktiskt. Har vägt 130 kg och väger nu 65. Är nöjd med det. Sen om jag ser skabbig ut så tycker jag inte folk behöver bry sig.Så. Sorry OT men jag ville bara få svara på det där om nån härifrån iddes vara så taskig...Har tränat en halvtimma till... heeeh. Funderar på köpa Active åxå... :)
    Hoppas verkligen inte att det är någon i denna tråd som varit så elak.. det kan jag bara inte tro. Iofs är ju tråden öppen så det kan ju vara vilken medlem som helst här på FL.

Måste man vara medlem på bilddagboken för att kunna se dina bilder? För jag kunde inte se ett enda..

Även jag funderar på att evt köpa Active men känner att jag måste ge wii fit plus en chans först... funderade på att evt altenera mellan båda dessa spel.. då kanske man inte tröttnar?
  • MayaS
    Imperialiss skrev 2010-01-03 01:51:24 följande:
    . Såg nyss att Wii fit plus med balance board'en inte finns på Elgiganten här i stan så antingen blir det att skicka efter eller ta sig till närmsta större stad.Har du (eller någon annan härinne) någon idé om andra ställen än Elgiganten som kan tänkas ha?
    Jag har beställt mitt wii fit plus med balanceboard på cdon.com för 1079 .- inkl frakt.

Jag hoppas verkligen att det kommer imorgon... såg att de hade active sport på cdon.com för 349 .- också... funderar på att evt köpa det också..
  • MayaS

Äntligen!!!

Idag fick jag äntligen hem mitt wii fit plus och balansbräda. Åh vad roligt det är. Idag har jag tränat i 52 minuter sen tappade sönerna tålamodet.. De ville ju också prova

Provade rockringarna (attans vad jobbigt) boxning (pust) lite yoga och en massa balansövningar... just det jag provade på step också men det begrep jag mig inte riktigt på om jag ska vara ärlig.

Jag tror att detta verkligen kan bli en succé för mig.

• MayaS

Jag tror att jag kommer köpa Active sport också... Nu har jag iofs bara haft wii fit plus en halv dag och just nu tycker jag att det är jättekul.. speciellt eftersom jag är så jävulskt otränad så passar det bra... MEN jag kan tänka mig att det kan bli lite trist efter ett tag och då kan det ju vara bra att altenera med ett annat träningsspel plus att man kanske blivit lite mer tränad då och kanske behöver lite mer krav på sig...

http://beach20xx.wordpress.com/

• MayaS
    linelullan skrev 2010-01-04 21:59:57 följande:
    Jag kommer också att köpa active personal trainer. Jag är inte alls less på Wii fit plus, men det kan vara kul med lite annan träning också. Jag har precis tränat i 40 min så jag känner mig nöjd idag. Jag har även beställt en stegräknare på jobbet som jag får i morgon så jag tänkte räkna steg också. Är det någon som vet hur många steg per dag som räknas som "normalt"?
    10 000 tror jag... är inte helt säkert men jag har läst det någonstans har jag för mig..
Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?