• MayaS

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Nu har jag kört i 57 minuter på wii fit+... Tycker fortfarande att det är roligt och hyfsat ansträngande för mig... man är ju lika vig som ett kylskåp..

Det jag tycker är lite irriterande är dö-tiden då man måste vänta mellan de olika övningarna och att när tränaren ska förklara hur öveningen går till.. så trots att "spelet" säger att jag har tränat i 57 minuter så har jag ju minst spenderat 90 minuter framför tven.... Jag är ju så "puckad" att jag även gör övningen medans tränaren förklarar för att verkligen förstå hur man ska göra... det är ju ocksp träning men det räknas ju inte med i programmet...

Jaja... måste nog läsa bruksförvirringen för jag har fortfarande inte listat ut hur man gör sitt eget träningsprogram..

• MayaS

Jag tycker också att ni är jätteduktiga!!

Jag känner lite som du Elisabeth84... det händer inte ett skit...

Inte för att jag har ändrat mina kostvanor jättemycket men jag äter inget godis, snacks eller coca-cola och jag har börjat använda sötningsmedel istället för socker i mitt te men wii fit säger att antingen har jag gått upp eller så står jag bara still...

Jag hoppas att jag kanske ändrar form med hjälp av övningarna för går ner i vikt verkar jag inte göra iaf..

Idag har jag kört mina 60 minuter och förbränt 179 kcal enligt wii fit+

• MayaS

Hur många i denna tråd pluggar egentligen?
    Jag själv pluggar sista året till Biomedicinsk analytiker... tar examen i juni och vill då vara slimmad och "snygg"...

• MayaS

Nu har jag kört i 30 minuter till.. blev cykling, jogging och boxning... riktigt roliga 30 minuter... brände 114 kcal på den lilla stunden

• MayaS
    pandyb skrev 2010-01-07 11:04:45 följande:
    Ja det är en ganska vanlig sjukdom ändå!Jag har Wii Fit PLUS, och tycker att det är ett bra spel att börja med (är inte speciellt vältränad sen innan) men när jag tröttnar på det så tänker jag nog köpa det där Active spelet!
    Samma här!
  • MayaS

Annaluskan:
    Kan det vara så att du kanske går upp i vikt pga att du fått muskler? De som vet säger ju att muskler väger mer än fett....

Idag har jag tränat i 84 minuter och bränt 288 kcal... men jag verkar inte gå ner jag heller...

• MayaS

Jag ska också hålla mig till imorgon... och då tänkte jag att jag skulle unna mig lite popcorn... kan faktiskt leva utan chips... kanske att jag unnar mig en bit choklad som är en passion (nepp ingen last alls )

Facebook är ett bra ställe att gnälla på... länge leve statusraden *hehe*

• MayaS
    Dixabilly skrev 2010-01-10 12:38:06 följande:
    Jag funderar på att köpa själva banden till active sports och sen köpa sports active: more workouts, det borde väl gå va?
    Jag har funderat på exakt samma sak... jag menar får man ändå "hela" spelet i more workout då borde det ju inte vara nått problem...
  • MayaS

Elisabeth84: Grattis till viktminskningen!!

Annaluskan: Änligen!! Grattis till viktminskningen. Det var ju verkligen på tiden. Det kanske är så att du binder till dig vatten vid tiden för mens. Hoppas att du får fortsatta bra resultat.

Alicia05sMamma skrev 2010-01-12 19:12:26 följande:
    Hej !Har beställt ett wii fit plus inkl balance board för att köra stenhårt med träning & försöka tappa lite kilon efter graviditeten.Undrar nu lite hur pass bra det faktiskt är, vad tycker ni alla som tränar till wii fit plus ? Funderar på att även beställa ea sports active för att variera lite
    Jag tränar med wii fit plus och jag har som mål att träna minst 60 minuter/dag i iaf 5 dagar i veckan.
    På en vecka så har jag inte tappat så mycket i vikt (bara 0.3 kg) men däremot så har jag mist 2.5 cm i midjan och det tror jag är enbart tack vare Wii fit plus.

Jag är totalt otränad och har ett BMI på 27 (28 när jag började) och jag blir helt klart svettig av ett pass med wii fit plus vilket borde betyda att det fungerar.
  • MayaS

Jag håller med om det Annaluskan skriver.

Jag har inte heller någon speciell diet som jag går efter utan äter helt normal mat (husmanskost). Däremot så har jag slutat med att ta portion nummer 2. En portion räcker ju faktiskt, och jag har slutat dricka coca-cola som är en av mina största laster i livet samt att jag försöker undvika kakor, godis och snacks under veckan och försöker begränsa mitt intag av detsamma under helgen.
    Jag vill inte undvika det helt för då tror jag att det blir för "surt" och att man då har lättare för att ge upp.

Annaluskan: Verkar som om det går mot rätt håll nu. Härligt!!

Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?