Inlägg från: Annaluskan |Visa alla inlägg
  • Annaluskan

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Hallojs! Jag har nyss börjat använda Wii Fit Plus jag med. Jätteskoj tycker jag.

Det där någon sade om att det inte var så högintensiv träning... tja... då är du antingen hyfsat vältränad redan eller har inte provat så länge. Man låster ju upp övningar eftersom tiden går och det blir svårare och tuffare. Men jag gissar att det aldrig kommer att bli så tufft så det kan utmana alla såklart. Gubben min är i bättre kondition än jag men han pustar då ganska hårt över vissa saker.

Nåja, jag har bara några kilon att gå ner, men jag har gjort en gastric bypass operation och har gått ner 65 kg redan. Har gått upp några kilon och vill inte låta min dåliga livsstil komma tillbaka redan efter 4 år så... har väl 2-3 kg som ska bort. Jag satsar på 30 minuter varje dag jag, tänker att annars blir jag fort less och det är ju inte bra.

Tror man tar det jobbiga först som träningsprogram och sen om man ids kan man köra roligare övningar i slutet med sonen... låter det bra? Älskar Super Hula Hoop, måste vara bra för bålstabiliteten och snygga midjan? Cykla gillar jag åxå.

Maken hänger åxå på, han har 10 kg som ska bort, men dom har vart där några år nu, sedan vi fick första sonen som nu är 8. Så... vi får väl se hur det går... :)

• Annaluskan

Jag har gjort 34 minuter på wiit, räcker för mig, men blir nog mer ikväll med familjen. Det är jätteskoj att göra tillsammans ju. Jag har gjort step och gjort det flera gånger, jag är hopplöst dålig på det. Kommer man att få längre och längre program på det där när man blir bättre?

Hula Hoops känns faktiskt som en rejält bra övning. Jag läste lite om rockring som träning och det får bra betyg av alla som verkar veta nåt. I kombination med annat såklart. :)

Gubben skottar snö han. Vi har en enorm infart och vi får MÄNGDER med snö dessa dagar. Nu är han på andra varvet idag. Han gick ut efter frukost och har bara vart in för lunch och sedan ut igen. Jag tror inte han behöver wii-a nåt idag. Kolla min bilddagbok om ni vill se snööööö:  http://Annaluskan.bilddagboken.se/

• Annaluskan

Åh vad trist... jag skrev ju in min länk här till min bilddagbok idag. Jag har haft min bilddagbok i flera år och aldrig fått något anonymt otrevligt meddelande där. Fick ett idag. Hoppas inte det är nån i den här tråden. *ledsen* Det stod iofs. bara: Du ser förjävlig ut* Men tja... blir lite ledsen faktiskt. Har vägt 130 kg och väger nu 65. Är nöjd med det. Sen om jag ser skabbig ut så tycker jag inte folk behöver bry sig.

Så. Sorry OT men jag ville bara få svara på det där om nån härifrån iddes vara så taskig...

Har tränat en halvtimma till... heeeh. Funderar på köpa Active åxå... :)

• Annaluskan

Det hära Active More workouts... är det ett komplett "spel" eller måste man ha ettan för att det ska funka? om man ska köpa detta... ska man köpa båda eller räcker det med den senaste plus tillbehören?

• Annaluskan

45 minuter träning idag, ställde in på att bränna en glass tror jag det var. Hihi! Men jag är redan less på att det är så långa pauser i wiit... får nog försöka leta redan nu efter nån bättre träning som funkar när jag lessnat på wii... Jag gillar bäst step, boxning och jogging...

• Annaluskan

Kan någon beskriva Active Personal Trainer lite noggrannare för mig? Det jag främst vill veta är om det finns några hela pass av aerobics, step, boxercise eller vad det nu kan heta. Mitt Wii Fit är kul men det känns som att det är svårt att verkligen ta ut sig utan att det tar tre timmar framför tvn med allt klickande. Men jag vill veta vad som finns på det. Gärna jämföra med Fit.

• Annaluskan

Jag menar... alltså... jag kör tex steppen om och om igen några gånger på Wiit för att komma upp i tid och puls och förbränning. Jag är INTE någon som e van å träna men jag vill gärna kunna slå på, lägga bort kontrollen och så bara träna tills jag svettas... inga avbrott av klickande och surrande och sånt... finns det sånt på Active? Jag KOMMER att köpa det, är bara nyfiken i förskott. :)

• Annaluskan

Jag skulle gå ner 3 kg och hålla den vikten. Nu har jag 0.5 kvar. Det är ju ingen fantastiskt viktnedgång men det är jättekul i vart fall att dett "tvspel" kan ge så pass mycket. Ska bidra med min middag för igår åxå, 2/3 av en rejält fettig pizza med en liten burk beasås till. ÄNDÅ stod vågen på minus. Jag är grymt nöjd.

• Annaluskan

Sådär ja. En timmas prommenad ute med barnvagnen, sedan tio minuter springa på wii, lite step, boxning och såklart Hula Hoops. Avslutade med lite magövningar. Känns bra det när man har tid och ork, men inte varje dag inte... Kanske lite dåligt samvete över pizzan där... heeh...

Behöver nya gardiner i v-rummet. Det är inte kul att stå och guppa upp och ner när grannarna kan se allt då vi bara har smala panelgardiner, inget att dra för. Nu hänger det en filt där. Hahah!

• Annaluskan

Elisabeth84: Menar du att det tog på rumpan när du cyklade? Jag har cyklat en del men tycker inte det ger nåt mer än i vaderna... har jag cyklat för kort tid då? Eller jag gjorde ju den längre banan men missade ett flagg-helvete så det tog tre ggr så lång tid, var trött, men inte nå ont i rumpis eller benen.

Förresten nån mer som får ont i fötterna av joggingen? Borde man ha en mjuk matta, eller skorna på sig? Oj. Ni kanske HAR skorna på er?

Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?