Inlägg från: Annaluskan |Visa alla inlägg
  • Annaluskan

Tappa vikt med Nintendo Wii?

JAG BLIR GALEN! Uppåt i vikt nu varje dag i en vecka. Är snart tillbaka där jag började för lite mer än två veckor. Och jag sköter mig så bra och tränar lagomt och tar en vilodag och dricker mycket vatten och FAAAN! ARRGGGGGHH!!!!!

• Annaluskan

Jag tränade inget i går och fick slut mens åxå, så i morse visade vågen på minus 0.7 i alla fall. Alltid något. Men jag tror inte jag kan gå ner nåt mer om jag inte "bantar" liksom... jag har ett bmi på 22 så borde bara koncentrera mig på att må bra och inte börja gå uppåt igen. Hade ju ett bmi på 40 innan operationen... huvva.

Borde ta mig i kragen och träna lite här men jag är utan gubben ikväll och det är lite bökigt med barnen omkring fötterna. Synd då dom inte kan se tv under tiden liksom... men kanske får sätta dem framför datorn med en film istället...

• Annaluskan

Jag kör tio minuter jogga (ska öka det till 20 när jag blir bättre)
    Sedan kör jag steppen. Kan nog klara mig utan den sen, för låg intensitet för min konditionsökning som jag vill ha.
    Sedan kör jag boxningen, och det är det halvlånga programmet jag kommit till nu. Misstänker att jag kommer att öka till det högsta där med sen. GRYMT skoj och jag ser när gubben tränar att det går snabbare i nästa snäpp. Kommer passa perfa.
    Sedan Hoola Hoops. Körde 6-minuters idag. Bra träning, men man tar ju i mer på den korta varianten. Men kommer nog köra 6-minuters nu ett tag. Kan man öka på det med?
    Och så jack the knife och ett par övningar till, den där som man brukar kalla för plankan och så... För hållningen och snygg midja. ;)

Jag är rätt nöjd med detta. Hade bara önskat mig ett lite längre och mer avancerat step som man kan unlocka... menmen...

Jag är svettig efter detta helt klart och om jag ökar intensiteten ytterligare med tiden så kommer det att duga som träning nu medans jag varken har råd, lust eller tid med gym... Sen får vi se...

Maya: Tack, men håll nu tummarna att det verkligen är så, att nu lossnar det för mig... :)

Sonen har gått upp drygt ett kilo av wii han. Han har fått tillsägelse att om han inte äter nog så får han inte spela. Han låg på undervikt när han startade...

• Annaluskan

Jag äter mindre portioner som inkluderar goda grönsaker, men i övrigt vanlig mat. Drar ner lite på den gräddigaste och smörigaste maten men annars vanlig husmanskost. Och försöker enbart äta godis/snacks/vin och sånt på helgen. Jag tror benhårt på att man inte ska ändra för stora saker i sin kost för då blir det svårt att hålla det på sikt, och då blir det svulla i sig när man väl får äta igen. Jag tror bättre på att grundlägga en ny vana då och då, byta en av mjukmackorna till frukost mot en hård, byta tre skivor ost mot en osv. Sånt man kan leva med för alltid liksom...

Nu var det minus 0.4 på mig idag igen. Rätt håll ju. :)

• Annaluskan

Tack Elisabeth! Jag vet inte vad som gick fel... Men jag tror det kan vara superbra att få lite tips när man står stilla och inte kan tänka på nåt annat än strips och beasås!... Heheh...

• Annaluskan

Yäyä! Tog mig i kragen och joggade 20 minuter och sedan mellanpasset på boxningen. Riktigt svettig och varm men det känns bra. Jag har läst någon recension om wii fit tidigare och den karln som skrev den sa att han hade gått ner hela sin övervikt och hållit nya vikten med wii fit, och att det var framför allt boxningen han hade kört med. Förstår jag det, den är bra juh! Men... jag tyckte som den var snabbare idag än annars. Kanske för jag var lite knäckt redan innan. Hihih...

• Annaluskan

Oj! Haha! Tyckte väl det gick lite fortare... det var ju den superavancerade jag hade valt på boxningen. Nåja, SÅ superavancerat var det inte, men nog svettades man...

• Annaluskan

Goddag, goddag!
    Plus 0.5 idag på vågen. Jag ger upp våg-tänkandet, min kropp vill vara så här stor/liten just nu tror jag. Får tänka att äta nyttigt för andra anledningar istället och träna för att må bra. Får jag vara kvar i tråden fast jag inte ska gå ner nåt?

• Annaluskan

Det tror jag inte. Den har ju bättre koll på din vikt än vad du har... :)

Stillastående idag, inget ner. Äter godis, planerar vin i helgen och tränade inget igår.... Låter inte så bra va. Men det ska vi ta itu med. :)

• Annaluskan

Jag har vilodag i dag jag med. Och igår. Hihihi. Menmen, måste väl träna imorgon. Ta en långpromenad i alla fall. Det är sååå mysigt här där vi bor, våran runda är supernajs... se här: http://annaluskan.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1262732401&id=435760060

Men ikväll: Lite vin och lite popcorn, sedan av erfarenhet massa nattsnacks. Har köpt Hällakullor (görs här i stan faktiskt) som ska rostas, lite keso på det och tomater och örtsalt... MUUUMS!

• Annaluskan

Minnie96: Kolla in pricerunner. Har sökt åt dig här på konsolpaket. Man behöver ju minst en konsol, en wiimote och en nunchuk. Oftast ingår även ett spel, går nog inte komma ifrån. http://www.pricerunner.se/cl/570/Spelkonsolpaket?search=nintendo+wii&q=nintendo+wii&sort=4

Vi köpte vårt på Clas Olsons... http://www.clasohlson.se/Siteseeker/Search_o.aspx?q=wii Helt bra priser och trevligt att gå in och handla mitt i stan för oss. Kanske e nåt för dig?

Hoppas du hittar det du behöver! :)

• Annaluskan

Lillemy80: Vad menar du nu? Varför behöver man en nunchuck? Av samma anledning som man behöver ett tvspel antar jag? Inte behöver man köpa nånting alls om man inte vill...

Eller menar du till vad använder man den?
    Isf. kan jag bara svara utifrån de få spel jag spelat. I Wii Fit använder man den när man boxas till exempel. Wiimoten i ena handen och nunchucken i andra. I Zelda använder man den hela tiden till att styra med, och jag tror i Active använder man den för att registrera rörelser när man springer? eller gör styrketräning.

Det är helt enkelt en av två olika kontroller man använder för att spela spel på wii...

• Annaluskan

Hallå tjejjer! Jag har inte tränat på några dagar, sedan i tisdags tror jag. Har varit så trött då jag började universitetet i måndags. Men har vägt mig i alla fall. Skulle ju skita i vågen men blev så glad när den visade lite nedåt varje dag. Och så kom idag. Upp 1.1. Ja man lessnar ju... Maken var åxå så mycket neråt och så upp igår och idag. Suck... Men bara ta nya tag antar jag...

• Annaluskan

Ja jag har näranog samma som du... det har vart mycket på nytt plugg, socionomlinjen. Tränade första måndagen på skolstart, sen dess inget. Men gick ner ändå. Dock upp nu igen efter en tråkig incident i helgen med chips, vin, öl, dip och annat... ;) Maken är dock nere 4 kg plus lite till och sonen har gått upp 2 kg, vilket var målet. :)

Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?