Inlägg från: Annaluskan |Visa alla inlägg
  • Annaluskan

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Jo det var kring -20 här med hela dagen, men en av de få dagar det inte snöat och det var vackert och härligt. Lillan var nerpackad som en mumie och jag själv i alla kläder jag ägde, plus halsduk runt ansiktet. Men på vägen hem blev det för varmt så jag fick klä av mig faktiskt. :)

Imperialiss: Tack för recensionen. Det låter svinbra att man får svettas på det sättet! Jag ska köpa det. jo. Nu kanske. Jopp.

Har ätit ostig Canneloni och tänker dricka ett par Mellanöl ikväll... hmm... undrar om jag ska köra på lite på brädan en stund för samvetets skull. ;)

• Annaluskan

Jaharå... tränade som en tokig igår, mera än det jag skrev in här i forumet blev det. Skötte mig bra med maten men tog ett par mellanöl på kvällen. 0.7 upp idag!!! Måste vara mest vätska. Har fått mensen åxå... fan men man blir inte motiverad kan jag säga... Maken ner 0.3 till. Han är grymt motiverad den här gången. Han väger 86.1 nu och har vart upp på 91 som mest. Det minsta han har vägt sedan vi träffades är 82. Ska bli spännande att se om han kommer under... BMI 25 eller under är ju målet. Duktig gubbe! *hejjar* *hejjar mig själv åxå*

• Annaluskan

Imperialiss: Jo en chipspåse innehåller väl omkring 1100 kcal. Om man använder chips som kalorimål i Wii Fit Plus så får man en portion chips, inte en hel påse. Chips är en av dom absolut, sjukt värsta sakerna man kan äta. Tro mig, jag vet, det var det jag blev tjock av. 130 kg vägde jag till slut, av chips, cocacola, dip, och såklart dåliga måltidsordning och obefintlig motion.

Innan operationen slutade jag dricka coca cola och gick ner 6 kg ENBART på det. Dvs. jag åt chips och dip varje dag ändå och gick ändå ner 6 kg på en månad. Så vill ni gå ner så håll er borta från de sakerna. Och pizza. En pizza innehåller mellan 1000 och 2500 kcal, de flesta omkring 1500 som jag förstått det. Tänk hur mycket man får wii fitta för att bli av med det. Och chokladkakan såg jag i wii fit hur länge jag skulle få arbeta för att bli av med. Dom sakerna borde jag hålla mig borta från.

Jag tror inte lilla klicken grädde i maten eller lilla kakan till kaffet är hela världen. Jag tänker hitta en nivå på en gång som jag kan leva med resten av livet, inte sitta och torräta tråkiga grönsaker hela tiden eller plocka bort allt gott... lagomt e bäst.

Läste nån undersökning, en kvinna som ätit en macka mer än hon brukar, till kvällsmål. Hon hade gått upp 7 kg av den mackan på ett år. Så lite kan det vara som man behöver ta bort. Men det e klart... man vill ju det ska gå fort kanske... innan sommaren så man blir snygg till stranden. ;)

Förresten 1.5 timme promenad idag i 22 graders kyla... Riktigt najs, känner mig grymt duktig. Och gubben med såklart!

• Annaluskan

Ja jag börjar på Socionomprogrammet den 18:e. Hoppas jag. Jag har trubbel med CSN verkar det. Har pluggat förut och hoppat av då jag blev sjuk och nu har jag inte fått svar och just mailat och påminnt dem...

Men tjejjer... och jag själv... man kan inte titta på vågen varje dag och tro det ska gå neråt... det kommer... kommer gå upp lite och ner lite, hoppas på mest neråt iaf...

• Annaluskan

SUCK! STOR SUCK! 0,9 upp idag IGEN! Snart har jag gått upp allt jag gått ner! Och jag har skött mig jättebra och motionerat som en tok. Men jag har mens... jag hoppas återigen att det är vätska. Eller jag VET jag har vätska för jag får inte av mig vigselringen. Så... skönt att kunna skylla på nåt... Vi var bortbjudna igår men det var sushi vi åt och bakelsen efteråt åt jag bara en liiiten bit av. Så jag var duktig. Ju.

Vi har 28 grader kallt här idag och jag måste gå till affären... sonen fyller 8 år idag, måste ha en schwartswaldtårta, hans favorit... :)

• Annaluskan

Mja... jag tror inte jag gått upp 1.8 kg i muskler på två dagar. Jag får se nu när mensen slutat hur det blir...

Jag har inget tränat idag och gissar på att det inte blir nåt heller. Jag är hur lat som helst. Men en vilodag som sagt...

• Annaluskan

Jag är åxå frustrerad. Men det här med mensen... om jag fortsätter väga mig regelbundet lär jag se om jag går upp i vikt omkring mens eller ägglossning varje månad. Har satt i spiral åxå och blött i tre veckor, nu med ökad blödning och mensvärk. Den åker ut. Hellre riskera bli med barn då än aldrig ha lust till sex och blöda hela tiden.

Men jag är på sånt dåligt humör (skyller mensen igen) så jag beställde öl och chips och satan vad jag ska somna gott som en pompös munk inatt, men oj vad lessen brädan ska bli på mig i morron...

• Annaluskan

För mig stod vågen still i morse åtminstone. Det e bara ta i med förnyade krafter.

Har ni sett att all aktivitet räknas? Att ni kan skriva in om ni varit duktiga utanför wii? Jag har ju skrivit in mina promenader, men märkte att man även kan skriva in när man varit lite extra duktig och städat till exempel. Det motiverar en ju att göra lite mer sånna saker åxå. Jag tror vi moderna människor är för stillasittande helt enkelt. Ok gå på gymmet en timma tre ggr i veckan, men resten av tiden sitter vi stilla. Telefon och internet har ju som näranog helt tagit kål på spontana promenader fram och tillbaka till vänner och bekanta för att se om dom är hemma, och bilen tar man ju vart man än ska.

Elisabeth86: Trist med spelet... jag såg att det tagit slut åxå, annars hade jag med beställt där...

• Annaluskan

Nu har jag kikat runt. Active Personal Trainer är slut nästan överallt... de som har kvar har dyrare priser. Igår fanns det överallt, idag ingenstans, fantastiskt vad. Men det nya more workouts finns ju överallt. Ska det ersätta det gamla helt kanske?

Nu till samma fråga jag ställt länge: Kan man enbart köpa More workouts? Är det ett helt spel eller behöver man Personal Trainer åxå? (såklart tillbehören åxå)

• Annaluskan

Jag förstår att en del övningar är nya. Men finns även de gamla med? Gummiband å så får jag köpa löst, det har jag åxå förstått... Men nu när det gamla inte finns kvar nästan, kan jag köpa enbart det nya och gummiband och det, och klara mig med det?

Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?