Inlägg från: Flickan P |Visa alla inlägg
  • Flickan P

    Pysseltråden i Malmö tjattrar vidare Nr 14

    Vi träffades när magarna växte, vi sydde och tjattrade om graviditet.
    Nu har vi övergått till att bara tjattra och ibland ses vi med de små liven som nu börjar bli stora. En del har fått tillökning och de andra är nog inte långt borta...

    Här fortsätter vi att tjattra om pyssel och de finaste av allt, Våra barn!

    SofiaSjuNio - Ella - 24/11 -06 (BF 28/11)-4
    Majsan72 - Leonard - 7/12 -06 (BF 14/12)-7
    Söthjärta - Isa - 18/12 -06 (BF 19/12)-1 Gravid syskon juni 2010
    MallaW - Arvid - 14/1 -07 (BF 20/1)-6 Gravid m syskon (tvillingar) juni 2010
    EldHav - Sunna Dís - 24/1 -07 (BF 18/1)+6 Fick en Son Valdemar 4/3-09
    mamma bobo - Anja - 6/2 -07 (BF 7/2)-1 Fick en Dotter Elin 7/9 -08
    Hedera - Alma - 21/2 -07 (BF 17/2)+4
    FlickanP - Engla - 22/2 -07 (BF 24/2)-2- Gravid syskon m BF 5 april 2010
    Muldebaer - Kajsa - 23/2 -07 (BF 24/2)-1
    corax - Nina - 16/3 -07 (BF 3/3)+13 Fick en son Viktor 14/7- 09 (BF +9)
    Arcoiris - Eyla - 13/5 -07 (BF 15/5)-2

    Nr1:
    Nr2:

    Nr3:

    Nr4:

    Nr5:

    Nr6:

    Nr7:

    Nr8:

    Nr9:

    Nr10:

    Nr11:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41974744.html
    Nr12: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m45184526-3.html
    Nr13: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47572114.html

    familjeliv.se/Forum-11-239/m38782096.htmlfamiljeliv.se/Forum-11-239/m35648678.htmlfamiljeliv.se/Forum-11-239/m33121360.htmlfamiljeliv.se/Forum-11-239/m29925960.htmlfamiljeliv.se/Forum-11-271/m27226231.htmlfamiljeliv.se/Forum-11-271/m24392391.htmlfamiljeliv.se/Forum-11-271/m21221376.htmlfamiljeliv.se/Forum-11-239/m17727087.htmlfamiljeliv.se/Forum-11-263/m14807560.htmlfamiljeliv.se/Forum-11-263/m12135668.html


    ♥Engla Feb -07 Gravid Bf April -10
  • Svar på tråden Pysseltråden i Malmö tjattrar vidare Nr 14
  • Flickan P

    söthjärta: skönt ni hittade en oerall! Billabong är ett vitt alkoholfritt mousserande som jag tycker är gott. kostar runt 50 lappen:) det dricker jag på nyår :)

  • Flickan P

    Då är vi 3 gravida i tråden då eller? :) spännande

    Hur mår Malla? Tungt redan? ska ni ha ståbräda till Arvid eller?

    Vi skippar syskonvagn, tror ni vi gör fel i det?

  • Flickan P

    stjärnor är bra och effektivt. använder vi ofta på jobb å så.
    Kanske något vi borde testa med här hemma när man känner sig som en pappegojja och säger allting 20 gånger...

    Bakåtvänd bilstol, vi hade oxå velat vända E då hon blir åksjuk. Men ha läst att de ska vänta till 4 års ålder minst. Det har m längden att göra b.la.
    Jag hade inte vänt henne än. Det är inte värt risken

  • Flickan P

    Malla: upplever du dig inte större denna gången? tycker jag växte i en ruskig fart:)
    skönt att ha vagnen avklarad och Urban är ju en kanon vagn!
    Vad har ni för bil Malla? 3 bilstolar, ja jösses:) Ni har verkligen en resa framför er.
    Vi måste ju ses sen när vi båda är lediga igen:)

    Eldhav: klistrade nog in allt och inte länkarna för sig, men får testa nästa gång...

    Idag blev jag sjukskriven 50% fram till bebis p.ga foglossningarna... känns skönt för fyyyyyyyyy  vad vidriga de är denna gången. Tyvärr har denna grav inte varit mer än en transportsträcka känns det som. Massor krämpor! Tur det inte var så med E för då kanske man inte hade velat ha fler:)
    Vår lille kille visade upp sig i 3d nu strax efter nyår, fantastiskt att se det lilla livet:)

    Vet någon hur det blir med dagis å så sen? blir det dubbel avgift? och barnbidraget är det samma eller?
    Vi ska ha E 15 tim på dagis, men visst är det så att man ändå får betala full taxa?

  • Flickan P

    Malla: haha jo men blev så förvirrad igår då jag såg lyxfällan och hon sa de betalade 1200 för dagis, de hade ju 2 barn... :) då började jag fundera. På mittjobb får man betala fullt för 15 tim men de verkar ha olika regler i olika kommuner.
    Varannan dag får E gå 9-15.
    Förstår du vägrar minibuss Malla, det hade inte jag velat heller!
    En lång föräldraledighet väntar ju dig eftersom man får dubbla dagar så lite fördelar är där m tvillingar:)
    Kanske ligger de sm djupt i bäcken och därav syns ine magen så mycket. Du är ju så smal med. Din mage kommer nog :)

  • Flickan P

    eldhav: Min E bajsar oftast bara i blöja fast hon varit blöjfri sedan tidig sommar. Hon vägrar. Ibland bajsar hon på toa på dagis men sällan... skitunge :)
    Tror de får för sig saker och ting ibland, man får nog försöka att ej göra så stor sak av det hela... toasits är väl en bra grej, vi har en toasits från biltema som kostar 99:- fungerar kanon.

    Grattis till Lillebror söthjärta:)

  • Flickan P

    det där med bajseri är ingen lätt sak :)

    Till en helt annan sak, ni som fått ert 2:a barn, skrev ni ett förlossningsbrev inför andra förlossningen?

  • Flickan P

    eldhav: de hann ju inte ens läsa mitt första brev, det är nog därför jag funderar på att skippa det nu. vad är meningen att läsa efteråt? :)

  • Flickan P

    san söthjärta! Jag får säkert ligga 3 dygn denna gången bara för det:)

  • Flickan P

    bobo: nej inte lunginflamation! stackars liten! Hopas hon repar sig snabbt!

    jag har jätte mycket sammandragningar och min bm tycker jag ska sjukskrivas på 100%. hjälp mig, vad skulle ni gjort? jag får så otroligt dåligt samvete med jobb...

  • Flickan P

    Eldhav: när flyttar ni? blir det lägenhet eller hus?
    trist med vagnen men man får nya kärlekar i livet:)

    På tisdag går jag in i v 37!! äntligen! Ni som fått 2 barn, hade ni mycket förvärkar och tryck neråt? Jag har ett fruktansvärt tryck i bäcknet och sitter och hoppar i soffan varje kväll. Han trycker till någon nerv på blygbenet och tusan vad ont det gör!

    Nu är jag sjukskriven 100% och ska antagligen vara hemma till aug 2011 hemmafru livet har börjat haha :)

  • Flickan P

    Så svårt det är med namn, speciellt pojknamn...
    Har ni funderat på namn Malla och söthjärta?

    Vad tycker ni alla om namnet Elwin?? Vi funderar på det :)

  • Flickan P

    I gillar Elvin stavningen och jag Elwin :) inte riktigt överens men det är ju ett litet prolem. Vi hade Edvin precis som ni Malla sen bara blev det ELvin :) får se vart det slutar.
    Jag gillar Melker med! Tor och Edvin röstar jag på:)

    söthjärta: Måns och Viggo, Viggo är ju super gulligt! Det är svårt med namn, jag som jobbar på fsk relaterar så många namn till barn så det blir ännu svårare!

    Elis har vi, Viggo, Edvin, Viggo och en pappa som heter Måns :)

    Förstår det börjar bli tungt för dig Malla! Jag börjar bli riktigt less och jag bär ju bara på en. Är det till v 36 man går med tvillingar?

    Jag går in i v 38 imorgon, har massor av förvärkar men det stannar där.. börjar bli riktigt nervöst nu. Ska bli spännande att se vart denna förlossning slutar:)

  • Flickan P

    eldhav:
    Slår ni ihop kalasen eller?
    Du får lägga in länken till ert hus så man får spana. spännande med flytt. Har nifått dagis å så?

    vad är de oroliga på vad gäller Sunna? vikten är det väl ingenting fel på?
    Går hon inte på dagis fredagar och måndagar eller?

    Malla: tänk att du ska FÖDA ut 2 bebisar, gud vilken upplevelse ändå! wow alltså. Med tvillingar får väl garanterat pappan stanna oavsett eller?

    tjejer, denna tråd börjar lida mot sitt slut.. vi snackar vidare här:

    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m51456719.html

Svar på tråden Pysseltråden i Malmö tjattrar vidare Nr 14