Inlägg från: Tian 10 |Visa alla inlägg
  • Tian 10

    Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

    claire skrev 2010-03-08 13:11:42 följande:
     Tian: Clearblue Digital...Du vet, "Inte Gravid"...Jag pallar inte med att analysera spökstreck
    Det var Sailorgirl som frågade efter test...

    Hade varit roligare om det stått Gravid! Men som sagt, jag fortsätter tumhållandet.

    Heavensangel; Japp, snart min tur och som jag längtar. Skönt ivf att jag har inte så mycket krämpor så jag kanske orkar till slutet utan att bli alldeles för less på graviditeten.
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    Zixi skrev 2010-03-09 13:46:44 följande:
    Stackaren har fått laga all mat till mig i 3-4 månader, först nu börjar vi dela jämt igen. Jag var för trött och illamående för att göra någonting den första tiden, men nu mår jag oförskämt bra (ta i trä...)  Som du kanske såg i bim-listan så har trådens första barn fötts och nästa i tur är Tian, hoppas dock att hennes pojke inte kommer fullt så tidigt.
    Nä, det hoppas vi verkligen. Finns inte tid att han ploppar ut innan. Även om jag önskar det idag. Har haft värsta skitdagen med blodtrycksfall flera gånger, illamående, allmänt yr och allt bara bläää. Men det är en av de få dagarna som jag inte mått bra så egentligen ska jag inte klaga.

    MissMimmi; Välkommen! Får man fråga vad för medicin du har ätit och historian bakom. (du får lov att säga att jag inte ska bry mig).
    mojutten skrev 2010-03-09 10:22:18 följande:
    Själv går humöret lite upp och ner, ibland känns det ok och att det bara är att gå vidare, ibland känns det grymt orättvist och hopplöst. Jag får nog acceptera att det kommer att ta ett tag att få ordning på alla känslor. Jag måste in igen på kk på torsdag, jag känne mig lite irriterad. Jag skulle in för ett andra blodprov i söndags men just när jag var p åväg in ringde en sköterska och sa att jag inte behövde för at HCG halten var så låg, utan att jag bara skulle ta ett grav test på måndagen och ringa in resultatet. Det var svagt positivt och pga av det måste jag nu in på torsdag. Det hade varit mkt enklare om de bara tagit blodprovet och sett att det sjönk som det ska.....grrrrr
    Förstår att det är lite upp och ner just nu men du ska se att ni kommer få ert plus. Med eller utan hjälp. Och nu har ni fått remiss så de kommer att kolla er båda (tror de börjar med dig). Rätt skönt iaf att de tar dig på allvar och "tvingar" in dig och lämna blodprov. Kommer du kolla med äl-stickor denna månaden?
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    SailorGirl skrev 2010-03-10 12:30:52 följande:
    Smakar inte gott längre: Kaffe, godis, söta saker generellt
    Hur är det med sura godisar och sura äpple? Allt ovan plus dessa kunde jag inte äta, smakade likadant men det var inte gott. Plus att jag blev illamående. Du kanske ska ha en Lill-kille du också...???
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10

    Tränar på friskis och svettis. De har både gravid-vattengympa och gravid-gympa. Sen har de en massa andra pass som man faktiskt kan gå på trots bebbe i magen. Plus att de har mammabarn-gympa efter förlossningen.

    Min mage var jättesvullen fram till v13 (ungefär) men sen la den sig lite för att sen bli en riktig gravidmage runt v18-19. Men det är så olika från person till person.


    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    SailorGirl skrev 2010-03-10 14:36:51 följande:
    Är det på Parkmöllan du går då, Tian?
    Vattengympan är på parkmöllan och gravid-vanliggympan är både på heleneholm och erikslust.

    Ska iväg och vattengympa idag *längtar*. Så skönt att få röra på sig även om passen inte är så jobbiga.
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    mrsSoffi skrev 2010-03-11 09:37:52 följande:
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!! Jag plussade precis...på BIM -1!!!! Är i halv chock! Två barns mor...jag...???!!!! AAAAAAH
    Grattis!!!!!!!!!!!!! {#lang_emotions_flower}
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    mojutten skrev 2010-03-11 09:47:10 följande:
    Magar och rakhyvlar verkar vara en farlig kombo. Själv är jag lite less, åkte in på kk bara för att få veta att de avbokat min tid, trots att det var de som ringt och sagt att jag skulle behålla den. Jag blev hemskickad och i samma sekund som jag kom in genom dörren hemma så ringde de och sa att jag bör komma in och ta ett till blodprov iallafall så det blir till att åka in igen. Jag har världens dunderförkylning och känner mig så energilös. Så det var dagens lilla klagstund från mig, hoppas er dag är bättre.
    Men, kunde de bara inte ha tatt ett blodprov på dig när du ändå var där!!!!! Plus allt du går igenom själv så får du ett sådant bemötande.

    Har du och mannen möjlighet så ta en resa till lite värme, vara ifrån vardagen och skitvädret och bara bry er om varandra. Tycker ni förtjänar det!
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10

    Håller med, Mojutten, bara spy ut allt.

    Vet hur det känns att alltid försöka att vara bror duktig och visa att man kan. Men ibland måste man få fokusera på sig själv (lätt för mig att säga som står utanför). Även om ni inte har tid att åka iväg en hel vecka så kanske ni kan ta en helg på spa. Där ni kan få komma bort, få rå er om varandra och bara få vara.

    Sen kan jag tycka att visst, hela grejen med kk var säkert bara ett missförstånd men det får inte hända med dig eller andra i din situation. Där måste de vara mer observanta. En människa orkar inte hur mycket som helst.

    Skickar en mängd kramar till dig!


    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10

    Ni som har foglossningar, håll ihopa knäna. Har inte så mycket problem men det lilla jag har hjälps om man håller ihopa knäna. Tulo mellan knäna (lite sent men bättre sent än aldrig {#lang_emotions_wink}).

    Cykla är också kanon för foglossningar.


    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    heavensangel skrev 2010-03-12 07:02:59 följande:
    120 dagar till BF :) Ska hem och mysa med min lille systerson idag. Har inte fått träffa honom än, han är 3 veckor idag. Åh va jag längtar!!!
    Härligt! Då får du stilla de värsta abstinensen efter din egen för en liten stund.

    Inte så långt kvar, och jag tycker det var igår vi startade denna tråden och vi alla var ogravida. Måste vara ungefär 9 månader sedan nu, jag plussade bara några veckor efter uppstart och imorgon så har jag 3 veckor kvar, där går gränsen för förtidigt född.
    SailorGirl skrev 2010-03-11 22:47:24 följande:
    Jadu, jag ville verkligen inget annat än att hålla ihop knäna i söndags, så den skriver jag under på. Men Tulo? *haha* Du menar inte som preventivmedel?
    Därav att det är bättre sent än aldrig. Min mormor skämtade alltid med Tulo.
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    Nilla21 skrev 2010-03-12 08:53:03 följande:
    har du packat väskan o sånt nu då så du står redo min sambo är så söt han tog semester hela juli + att han varnade dom att han skulle ha pappaledigt de två sista veckorna i juni så sa jag men tänk om han är två veckor för tidig eller för sen då hehe ehh ja men då får man ju ändra de sa han.... nå jag tror bara de är glada på hans jobb om han varnar till dem då han har ett ganska ensamt ansvar för saker på jobbet.
    Packat ner lite saker till Lill-killen, han ska ju inte använda dom förrän efter förlossningen. Till mig själv blir det nog att vänta till första tecknen på att det går igång. Man vill ju kunna använda de flesta mysiga kläder man får på sig fortfarande. Sen är det ju 3 veckor +- 2veckor.
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10

    Försäkringskassan har informationsmöte för blivande föräldrar. Anmäl er till ett sådant eller gå till försäkringskassan på Södervärn, de har koll.


    Zixi skrev 2010-03-12 09:21:20 följande:
    Håller med om att det känns som igår som alla försökte bli gravida. Kommer ihåg när du klagade på att din mage inte syntes.... det gör den verkligen nu! Vi får boka in en fika snart så man hinner se dig höggravid innan bebisen tittar ut.
    Min mage syns verkligen...du kommer bli chockad för den har växt en massa sedan förra fikan.

    Nu ska jag ner i labbet och göra mig förtjänt av min lön :). Sista dagen jag jobbar heltid, nästa vecka går jag ner till 50%...eller något. Ska försöka iaf {#lang_emotions_dreamer}.
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    SailorGirl skrev 2010-03-12 13:00:16 följande:
    Men om tian riskerar "drop down" om en vecka, så borde vi väl ha en fika inom en vecka? Jag är på! Vem mer? (Tian förhoppningsvis...)
    Klart jag är på.

    Får jag föreslå tisdag? Låter som en trelig dag!
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    mojutten skrev 2010-03-12 15:03:57 följande:
    Hej Jag får se hur jag gör med fikat, jag tycker väldigt mycket om er allihopa och vill verkligen lära känna er men just nu är jag rädd för att jag inte klarar av allt prat om graviditeter och barn. Jag tror att jag måste försöka fokusera lite på annat ett tag. I helgen funderar jag på att dra i hop en fest, ta mig upp ur soffan, ur myskläder och klä upp mig, dricka vin och ha roligt. Sen på söndag tror jag minsann att jag ska på Kent... Nog med eländet, livet går vidare.... Om jag ändrar mig angående fikat så hör jag av mig.
    Förstår till 100%. Sen kommer vi finnas kvar ett tag till så det är ju ingen brådska.

    Låter som en bra plan till en bra helg. Ha skoj, bli lite på lyran, dansa, sjung och skratta.
    LurvensFrö skrev 2010-03-12 15:18:27 följande:
    Är det fika eller promenad?
    Fika, eller promenad eller både ock. Får se vädret och vilken tid först.

    Vilken tid?
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    jelica83 skrev 2010-03-12 17:28:59 följande:
    Hej! Jag är ny och vill gärna hänga lite här jag med :)Är gravid i v14 (13+4 idag) och har varit på Granen på inskrivning idag faktiskt. Ska till Köpenhamn i morgon för att göra UL eftersom jag har lite svårt att vänta tills v22 (bortrest v18-21)... :)Ang MVC i Malmö så var det en ren katastrof när jag skulle ringa runt, de privata var jättetrevliga men hade inga tider. Familjens hus var direkt otrevliga och ville absolut inte hjälpa mig med något som helst. Granen fick jag sitta i telefonkö med i tre veckor innan jag kom fram! :/ Suck, men nu är jag i varje fall inskriven!
    Välkommen! Första barnet?
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10

    Planerad graviditet och om 3 veckor ska vår Lill-kille titta ut.

    Nu är det tvätt, lite jobb, städa, handla, hämta vagn och babyskydd, och laga mat innan melodifestivalens final börjar...Hur ska man hinna?!?!

    Zix; vilken skitbussfärd. Att vissa inte kan respektera att det finns andra människor också. Sen är det inte heller en självklarhet att resa sig för någon gravid. Har varit med om det ett flertal tillfälle där unga människor sitter på alla 4 handikapssätena. Man kommer upp på bussen ser dom kolla på en och inse att det kommer en med mage. Vips så kollar alla ner i mobilen, tidningen eller stirrar ut genom fönstret. Det är bara att inse, världen är hårdare nu än förr.


    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    Puchiko skrev 2010-03-13 22:19:51 följande:
    Jag hade minus 0.9 kg på vågen denna veckan Sen mätte jag midjan.. gjorde det senast förra våren och jag hade minskat 12 cm!!!!!!för övrigt är jag inte gravid och har därmed inget annat spännande att berätta..
    Hurra! Superbra jobbat.

    Och du har visst spännande saker att berätta, du gjorde det precis!
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    Promenix/Fika på tisdag kl 17:

    Sailorgirl
    Tian10
    Nilla21?
    Surikaten
    Puchiko?
    Spänd av förväntan (ansluter senare)

    Sailorgirl; såg massvis med snödroppar idag! Och du får skryta...din foglossningar och sånt kommer så småningom {#lang_emotions_wink}!
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    Gullan skrev 2010-03-15 20:33:08 följande:
    Just nu känns allt hopplöst, hopplöst, hopplöst. Spottings som förvarnar om att mens kommer på lördag (och inte imorgon som jag trott pga gynbesök). Jag känner så väl igen tecknen, det följer samma mönster....så jag kan tyvärr inte hoppas på någon nidis eller något annat (tog dessutom gravtest idag). Jag tar en paus från tråden ett tag, och hoppas kunna komma tillbaka när livet känns lite ljusare igen! Kramisar till er alla!
    Kramar länge! Blir så ledsen för din skull. Hoppas att ni får ett plus väldigt snart och du ansluter igen. Tur att det går mot både varmare och ljusare tider då det är lättare att bli glad fortare. Och du vet, vi finns kvar här när du kommer tillbaka!
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    Zixi skrev 2010-03-16 12:30:08 följande:
    Önskar att jah kunde joina er ikväll men är tyvärr uppbokad på annat. Tian, du får hålla kvar bebisen i magen tillräckligt länge för ytterliggare en fika!
    Ska göra mitt bästa! Tråkigt att du inte kan hänga på idag men vi får organisera en annan fika väldigt snart.
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4